Gå til innhold

Litt nervøs.....


Gjest -lilly-

Anbefalte innlegg

Gjest -lilly-

For en uke siden startet fødselen og jeg hadde 5 cm åpning da jeg kom inn på føden med rier. Men etter 9 timer stoppet det hele opp og jeg ble sendt hjem.

 

Det som jeg er bekymret for er om det kan gå veeeldig fort når det først setter i gang igjen? Noen mer erfaringer?

Siden jeg nå har 5 cm åpning.....så er det bare 5 cm igjen til full åpning..... Er litt redd for å føde i bilen på vei inn (50 min kjøretur til sykehus), men må si at forrige fødsel tok 11 timer så det var jo ikke akuratt noen sturtfødsel......

 

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok fare for at det kan gå litt fort, ja. Min jordmor sa at ca. 75% av fødselen går med til å åpne opp til 3cm. Og siden du allerede er forbi det, så vil nok ikke resten ta så veldig lang tid.

Lykke til i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at det vil gå fort, men det trenger ikke å gjøre det.

 

Hvor langt er du på vei da?

 

Synes det er litt rart (hvis du er snart ved termin) at de ikke bare satte deg i gang videre. Særlig siden du har så lang vei til sykehuset.

 

Men hvis du derimot har en stund igjen, så ønsker de selvsagt ikke det....

 

Men faktisk mange som har 3-5 cm åpning på slutten, uten å vite noe om det, og uten å ha kjent noe til rier. Så ikke bekymre deg så veldig. Ha telefonen lett tilgjengelig, og noen som alltid kan kjøre deg av gårde med en gang. Så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Har nå 3 uker til termin, og da jeg var inne på føden i forrige uke hadde jeg 4 uker til termin derfor ville de ikke ta vannet.

Jeg kommer nok ikke til å reise med en gang jeg får litt vondt (siden jeg er redd for å bli hjemsendt igjen), men har barnevakt tilgjengelig, og mannen min får ikke være langt fra huset hehe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...