h-e-g-e Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Vet ikke helt om jeg kvalifiserer meg til å være registrert her inne..Har ikke barn,er ikke gravid, har ikke prøvd heller, MEN er veeeldig bansyk. Jeg er en jente på 19 år. Blir 20 i mars. Jeg har vært sammen med samboeren min i over 3 1/2 år, og bodd sammen med han i godt over ett år. Han er nå 20, og fyller 21 rett over nyttår! Han er min barndomskjærlighet. Ble kjent med han da jeg var 5-6år gammel, og var forelsket i han helt fram til 10ende klassen på ungdomsskolen. Han var min beste venn, og jeg var nok hemmelig forelsket, da han bare så på meg som en venn.. Men da jeg gikk i 9ende-10ende klassen fikk han endeli opp øynene for meg. Så siden da har vi vært sammen. Vi har snakket mye om barn, og begge har veldig lyst på en liten baby som er bare vår. Siden vi er begge født tidlig på året, og begge har følt det er en positiv ting, har vi på en måte bestemt oss for at vårt barn skal være født tidlig på året også. Såå.. "Planen" vår er da at vi skal vente til i slutten av april-starten av mai med å prøve å bli gravide. Da vil jo barne bli født i januar/februar. HVIS jeg klarer å holde ut til da. Jeg er helt dårlig, så lyst har jeg på baby. Mye har vel med at jeg alltid har vært glad i barn, og etter at jeg ble sammen med min kjære har vi snakket mye om det. Der jeg bor får mange barn i tidlig alder. For tiden er det ikke mindre enn 4par på den lille plassen som venter barn. Å det er 2 par som nettopp har fått. OG i tillegg har tanten min akkurat fått verdens søteste jente! Det KLØR i kroppen min! Vet mange vil reagere på at jeg vil ha barn. Men det er IKKE bare fordi mange andre skal ha barn! Jeg har mine egne følelser, og de sier meg at jeg er klar! Mine forledre var unge da de fikk meg. De ble sammen når mamma var 16, og forlovet seg da hun var 17. Da hun var 19 fikk hun meg.(Ble 20 litt over en mnd etter at jeg ble født). Pappa er ett år eldre enn mamma. Sååå Jeg har vokst opp med unge foreldre. De er lykkelig gift, jeg har TRE mindre søstre, alle planlagte! Mamma er utdannet lærer(Utdannet seg mens før,under og mens min minste søster var baby), og pappa er tømrer m/eget firma, og har gård ved siden av! Dette er da en av grunnene til at jeg har så lyst på barn. Jeg å min samboer har et veldig stabilt forhold. Han har sagt at om han hadde "trodd på ekteskap", så hadde vi vært forlovet allerede! Vi elsker hverandre, og jeg er klar som et egg! Og når jeg har mine foreldre som forbilder, så ser jeg ingen grunn til å vente til jeg er 25! Huff, dette ble et langt innlegg! Det er neppe noen som kommer til å lese det... Men om noen gjør det, kom gjerne med kommentarer! Jeg meldte meg inn her for å kunne snakke litt. Vi er ikke prøvere enda, men vil gjerne bli det om ikke så lenge! Jeg føler meg klar til å bli mor nå. 19 år! Men hvis vi følger"planen" så vil jeg jo fylle hele 21 det året et eventuellt barn kommer til verden! Råd??? Vennlig hilsen "SkravleHege"
Gjest Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Vill bare si at jeg er selv en ung prøver, og ser selvfølgelig ikke noe galt i at andre unge prøver. Føler man seg klar så hvorfor vente? Men en ting som er veldig viktig når man bestemmer seg for å bli prøver, er at forholdet dere i mellom er stabilt, men det høres jo det appselutt ut som deres er. Og bare sånn til opplysning, så tar det nesten altid litt tid før man blir gravid, så å planlegge når på året barnet skal bli født blir nok litt vanskelig, men det går jo an å prøve da. Selv har jeg vært prøver i snart et halvt år nå. Lykke til med planlegging!!
Linn&Casper Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Bestemt ung frøken du ;o) Er vel ikke noe annent å si enn lykke til? Hehehe. LYKKE TIL! Men du må være forberedt på mer jobb enn det virker som. Og som ung mor vil du få høre leeeeeeeeeeenge hva folk syns om unge mødre også. For meg er det den eneste negative tingen ved å være ung mor. Nærmere ingen aksepterer at vi unge mødre faktisk er GODE mødre! På lik linje som eldre mødre.. Sporet litt av jeg! Men, lykke til! Så sees vi vel her inne når du nærmer deg 21 ;o)
h-e-g-e Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2006 Hehe.. Bestemt ja.. Men d kan jo hende jeg ikke klarer å vente til mai neste år.. hmm..
-Zander_klumpen- Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Hei! Jeg er 20år nå, og gutten min er litt over 2mnd! Jeg hadde ikke fylt 20 enda da han ble født. Det høres kansje ungt ut for noen, men jeg syntes det er midt i blinken jeg! Jeg hadde ikke planlagt å bli gravid! Jeg hadde gått på pilla i ca 2år, åsså reiste jeg på ferie i en måned, men hadde ikke nok p-piller med meg. Så, så lett ble jeg gravid. Akkurat da tenkte jeg at jeg helt sikkert ikke var gravid, fordi jeg har hørt at det skal litt mer til hvis man har gått på pilla ei stund. Men ikke med meg nei=) Nå angrer jeg ikke ett sekund! Gutten min er jo så pen, vakker, skjønn, nydelig...ja, jeg kunne fortsatt i evig tid!Hehe.. Han ble født 1mai og det syntes jeg var helt ypperlig! Ikke for varmt og ikke for kaldt! Jeg syntes det er koselig å høre om andre unge som også vil ha barn!=) Men da ønsker jeg dere lykke til med prøvingen!!=) Å lykke til med svangerskapet, fødselen og babyen når den tid kommer! Bare å spørre hvis du lurer på noe! Her inne kan du få mange gode råd!
h-e-g-e Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2006 Tuusen takk Zander_Klumpen for svar. Kjempekoselig å høre at du var på min alder. Som du har lest planlegger vi å vente, men når jeg blir helt tullete av å se babyer for tiden, så er det jo noe vi kanskje kan revurdere. Altså det med at barnet skulle være født tidlig på året, var bare fordi vi begge er født tidlig, og liker det veldig godt. I henhold til bursdager og ferier osv. Men vi vet jo godt at det kan hende vi trenger laaang tid på å bli gravide, så det er jo også noe vi må ta i betrakning. Men vi får nå se. Kanskje når venneparene våre får de nydelige beibisene deres, at han ombestemmer oss. Hehe.. Det ene paret er min beste veninne, og det andre er en av hans kompiser.. Så kanskje han får babynød, og at det blir tidligere pilleslutt enn det vi planla! I`ll let u know! Blir nok å være inne her på forumet. Det er hyggelig å kunne diskutere å få litt råd. Klem til deg!
-Zander_klumpen- Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Ja, du må si fra til meg=) Blir jo så spent jeg nå, selv om jeg ikke kjenner deg.Hihi..=) Jeg kan jo slenge på en positiv ting- normal vekta mi lå på ca 50-51 før svangerskapet mitt. Da jeg var max høygravid hadde jeg klart å runde 70kg. Men nå 2mnd etter, er jeg så å si tilbake til det normale igjen. Det har jeg vært en stund..=) Å jeg hadde en enkel og grei fødsel også! Så poenget mitt er: Jeg syntes ett svangerskap og en fødsel er mye "enklere" og bedre enn jeg hadde trodd! Nå er jo ikke alle like da, men kanskje du er lik meg, å da har du absolutt ingenting å grue deg for værtfall!!=)Bare masse å glede deg til!!=) Klem=)
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 Det er vel bare å sette i gang vel!!! er dere så stabile så er jo de ungen som mangler!!!! jeg har en datter på 9mnd... (hun ligger våken i sengen nå å slår smokken sin i sprinklene slik at hun skal få litt oppmerksomhet.... har visst våknet litt etter jeg la henne i sted...) Ble du litt mer baby syk nå?? sett i gang!! er helt fantastisk å bli mor og far og vi er begge 20år... !! Han holder på med helikopterutdanning og jeg skal begynne på skole til høsten i 2007... så er ingen hindring med barn!!
h-e-g-e Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2006 A^nn^A + prinsessa05, og zander, takk for svar! Og jaaaaa, AnnA, jeg ble babysyk! Har så lyst på en liten jente.. (Må innrømme at vi begge ønsker oss en jente først) Men gutt også velkommen! Takk for at dere forteller litt om hvordan det er å bli mor i "min alder".. Hvordan var deres forhold da dere fikk barn? Vært lenge sammen, skolegang, jobb, økonomi osv??? Masse klemmer fra lille meg
-Zander_klumpen- Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 h-e-g-e Vårt forhold var helt på topp! Så selv om det ikke var planlagt, så passet det ganske bra likevel sånn sett. Vi har vært sammen 3 år og 3mnd nå. Å da vi ble gravide hadde vi vært sammen 2år og 4mnd ca=) Hmm, skolegangen er det ikke så mye å skryte av her i gården. Jeg begynte på helse og sosial etter ungdomskolen. Men etter ett halvt års tid ble jeg lei..(uff og uff). Så resten av det året jobbet jeg. Så prøvde jeg på nytt året etter med hotell og næring, men like før skolestart ombestemte jeg meg igjen..(hehe, at det går ann) Så kom jo neste året da, å da tenkte jeg: faen heller, detta gåkke!!Må få meg no skole gang! Så da prøvde jeg meg på formgivning! Å der, endelig klarte jeg å fullføre et år..Hehe. Men det som skjedde etter det året, var jo at jeg ble gravid, så da ville jeg vente med skole. Så jeg begynte å jobbe istede. Spare opp litt penger å sånn til lille tassen skulle komme=) Å typen er i jobb, ikke no utdannelse-jobb da. Men blir penger ut av det, så da funker det å.=) Herregud, detta blei langt!!!!!Stakkars jente som skal lese dette, sikkert ikke inntresant engang..hehe.. Du lurte vel ikke akkurat på livs-historia mi...hehe, men-men! Blir i litt skrive/skravle humør innimellom!=) Hu Anna skreiv jo litt om jenta si, så da får vel jeg si noen ord om gutten min da=) Nå er ikke han så stor enda da, bare litt over 2mnd! Men han har begynt å smile og le så vidt! Kjempe herlig! Det varmer skikkelig i hjerterota(om jeg skal si det sånn) hver gang han kommer med et smil. Det er så herlig! Å er jeg litt deppa og trist en dag, så får han meg opp i humør med engang!!=) Bare digger den lille tassen der asså. hehe=) Åsså syns jeg det er så innmari søtt når han ligger i senga vår, den er jo så stor i forhold til han. Så ligger han der da, vesle gutten! - i den svære senga. Hehe! Nei, jeg hakke ord på hvor herlig det er å ha et sånt lite nurk!=) Du burde glede deg! Det ser jeg at du gjør da men...hehe... Men nå trur jeg nesten jeg skal gå å finne senga! Litt greit å stjele til seg litt søvn nå mens Zander sover! hihi=) Snakkes da=)Nattinatt! Klem
h-e-g-e Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. juli 2006 Hei Zander-klumpen Det er jo klart at jeg gidder lese det du skriver. Det var jo jeg som ba deg fortelle. Jeg er nå ferdig med videregående. Tre lange år på allmenne fag. Drittlei på slutten, men gikk ut med ganske bra karakterer da.(Jeg har vært heldig sånsett. har alltid likt skole..hehe.. Da jeg var mindre gjorde jeg først mine lekser, før jeg bare i kjedsomhet gjorde min to år yngre søsters lekser! *huff, flau* hehe.. Så det er det eneste som holder oss litt tilbake år det gjelder å få barn. Han er ferdigutdannet service-elektroniker(Noe som vil si en mekaniker som er spesialisert på alt det elektriske i biler) hehe.. Men det som er, er at han ikke har fått "drømmejobben" enda. Han jobber midlertidig på et verksted, men ikke som det han er utdannet til. Men litt inntekt blir d iallefall. Jeg er som sagt ferdig med allmenne. Den linja som ikke gir deg en utdanning.. huff.. Men valgte dette fordi jeg alltid har hatt planene klare. Det skal bli advokat av meg. Hehe.. Kanskje det høres høytflyvende ut, men det er noe jeg virkelig har lyst til. Men siden jeg ble så skolelei, så bestemte jeg meg for et friår. Så jeg har søkt jobb i ca 6 forskjellige barnehager! (Hmm.. Noen grunn til det!?*tihi*) Har jobbet litt i barnehage før, og likte det kjempegodt. Så derfor håper jeg at jeg får en av de stillingene. De er alle 100%stillinger.. *krysse fingrene* Søknadsfristene går ut 1.aug, så får vite etter det. Sååå.. Om jeg får en av de jobbene har vi jo intekt. Vi har en koselig leilighet i en bydel som er VELDIG koselig og barnevennlig. Som du kanskje har forstått er jeg ei jente som liker å ha planer. Takler at ting skjer uplanlagt også, men tenker mye over ting.. Sååå, etter at det startet å "klø innvendig", så har jeg kommet frem til dette: Om jeg får jobben, så kan vi prøve å bli gravide etter et par mnd.Så kan jeg jobbe helt til jeg ikke klarer lengre. Så etter barnet er født, og permisjonen min er over, så kan jeg starte å studere. Det går jo kjempefint å bare ta ett eller to fag. Man trenger ikke ta alle vekttallene med det samme, og ferdigutdanna vil jeg jo ikke bli på over 6 år uansett! Eller så får jeg se.. Kanskje jeg trives så godt i barnehagen at det blir enda ett"friår"/jobbår!? Mamma er et godt bevis på at det fint går an å få baby, og fullføre studiene. Så akkurat dette ser ikke jeg på som noe stort hinder. Oy, oy, oy! Det her ble langt! Men du var så koselig å "snakke" med. Og en ting til! Gutten din høres ut som en nydelig liten tass. Hvordan var fødselen? Vondt? Er interessert om du vil fortelle.. Og en ting til.. Hvor mye får man i økonomisk støtte, hvis jeg studerer/jobber, og min samboer jobber? *klem*
h-e-g-e Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 13. juli 2006 Oyda.. Så virkelig ikke hvor langt det ble! Sorry Zander-klumpen!
-Zander_klumpen- Skrevet 13. juli 2006 #13 Skrevet 13. juli 2006 Hei på du!=) Så flink du er a! misunner(eller hvordan det skrives) deg der asså!!Skulle ønske jeg var like flink på skolen. Åsså advokat da=) det ække dårlig=) Når jeg leser det du skriver så begynner skikkelig å angre for at jeg ikke fullførte skolen, da kunne jeg ha hatt en ordentlig god jobb! Å Zander kunne fått vokse opp i ett stabilt hjem(økonomisk sett!) Mange av vennene mine har jo utdannelse å hele pakka, så det er jo skikkelig surt å tenke på! Jeg kunne vært en av de jeg også!! Men på en annen side kan det jo hende jeg ikke hadde hatt Zander da! For jeg traff typen det første året jeg slutta på skolen, dreiv bare å surra rundt sammen. Hadde jeg gått på skolen da, så hadde jo ting vært anderledes! Nei, blir bare rar i hodet skal jeg tenke sånn!!hehe... Det jeg fikk og får av penger lurte du på=) Det kommer ann på hvor mye du tjener da(hva du får lissom) Pga at jeg ikke tjente så veldig mye, så kunne jeg få en engang stønad eller fødselspenger! Det er nesten like mye penger (bortsett fra at de trekker skatt fra fødselspengene) Med engangsstønaden så får man hele summen på en gang(hører det egentlig litt i ordet) og fødselspengene vil si at de har delt opp engangstønaden da, litt og litt hver måned. Det er foresten 33 000kr ca det er snakk om! Jeg valgte engangstønaden, fordi jeg ikke hadde så mye penger, å ville jo gjerne begynne å handle ting til Zander skulle komme. Pluss at da var det skattfritt da selfølgelig=) Men pga at jeg fikk disse pengene så fikk/får jeg ikkeno av jobben da. Er ikke sikker på hva grensa ligger på jeg men. Det gikk greit for meg siden typen har jobb så. Åsså får man jo det vanlige da: barnetrygd å sånne ting.Greit nok det, men det er ikke nok til å leve, kunn det lissom! Nå vet ikke jeg om dette er likt overalt (burde jo nesten vært det da) men var værtfall sånn det foregikk for meg. Du kan jo bare gå inn på trygdeetaten.no, der står alt tror jeg. Hva man får og hva man har rett på.=) Åsså lurte du på fødselen!=) Rundt ca klokka 11 på morran, den 1mai starta veene mine. Jeg lå i senga å begynte å få sånn smått vondt i magen(det kjente faktisk ut som mensen-smerter dette) Men jeg skjønte ikke at det var veer det kunne være fordi jeg hadde termin 3mai, og mamma hadde GNIDD det inn i hodet mitt at "førstegangsfødene går nesten alltid over tia! så du trenger ikke regne med noe før rundt 10mai kanskje!" Å jeg hadde jo ikke peiling, så jeg begynte jo å forberede meg på at rundt den 10'ende! Da skjer det!! Hehe....Så jeg lå i senga der da å tenkte at dette ikke var noe, pluss at jeg hadde jo hatt vondt i magen tidligere i svangerskapet også! Men så merket jeg at smertene kom og forsvant, kom og forsvant! Å det er jo det veer gjør! Jeg sto opp å gikk på badet, da jeg skulle på do oppdaget jeg at jeg hadde slim i trusa. Da blei jeg værtfall nærvøs!!Så jeg ringte mamma med engang! Hun sa at da var det nok slimproppen som hadde gått og at jeg hadde begynt! Men ennå tenkte jeg at: "dette skjer ikke nå!skal ikke føde før rundt den 10'ende jeg!" hehe, stakkars jente sier jeg bare, så dum!!Hehe.... Så jeg tok en rask dusj og begynte å ordne meg som vanlig! Begynte tilåmed å kreppe håret mitt!!Der sto jeg, MED veer å kreppa håret mitt! Å skjønte ikke hva som skjedde!hehe..... Veene begynte jo å bli tettere og vondere! Så jeg begynte jo å forstå at det var igang jeg også. Men jeg tok det fortsatt ganske rolig!(litt stolt over meg selv der asså,hehe) Å klokka gikk og jeg gikk! (Er lurt å gå masse!! Når du har pause mellom veene! Da går det fortere) Etterhvert begynte det jo å gjøre vondere og vondere!!Jeg hadde søstra mi og mora mi der! Typen dreiv å jobba med noe på leiligheten! Det var greit det asså, for vi hadde sagt ifra til han at vi skulle si ifra når det skjedde no mer! Rundt 20.30- 20.45 merket jeg at jeg hadde begynt å blø! Så da var det bare rett ned på sykehuset! ( vi burde egentlig ha dratt før, men vi trodde ikke at det hadde kommet så langt som det hadde! Pluss at jeg hadde jo ikke opplevd dette før, så jeg viste jo ikke hvor vondt man har like før man føder!) Jeg og mamma raste nedover mot sykehuset!(drammen sykehus) Jeg hadde ringt typen da, før vi dro hjemmefra! Så han fortalte at han hadde stått i ett kryss å sett oss kjøre forbi i en helvetes fart! Trur mamma kjørte nesten på rødt å ett par ganger jeg..hehe.. Men fy faen da hadde jeg seriøst begynt å få skikkelig vondt! ( ikke for å skremme deg da, men det er jo ikke akkurat godt,hehe) Da vi kom frem på sykehuset henta mamma en rullestol til meg å trilla meg opp på fødestua. (da hadde også typen kommet) Så fant vi ei jordmor som skulle undersøke meg,hvor mange cm jeg hadde med åpning. Å da hadde jeg nesten 10cm, så det var bare å sette igang! Mamma gikk ut da, jeg ville ikke ha henne der da jeg skulle føde.Så hun satt å vente på venteværelse. Så de som var på rommet med meg var typen, jordmor og barnepleier. Ca 20min etter at jeg hadde kommet meg dit var Zander ute=) Det var digg asså!!Hehe.. Jordmora hadde klippet litt, så jeg måtte sy etterpå. Men det var fort gjort! Fødselen min gikk så fort og greit at jeg fikk ikke noe smertelindring. Hmm, kanskje jeg skal fortelle om smertene da. Var vel egentlig det du lurte på kanskje=)?hehe Som jeg skreiv lenger opp her så var de første veene ganske milde! Kjentes rett og slett ut som mensen-smerter! Men etterhvert blei de jo bare værre og værre! Jeg syntes værtfall at det som faktisk var det vondeste, var de veene jeg hadde helt på slutten, de som er rett før press-veene! For det virker som mange tror at det vondeste er å presse ut ungen, men det syntes værtfall ikke jeg. De press-veene ække akkurat no deilige de heller, men da får man værtfall vært med litt selv da. Det hjelper masse! Var veldig sprøtt, for det trøkker så fælt at du rett og slett bare MÅ presse! Klarer nesten ikke å ikke gjøre det. Så jeg konsentrerte meg KUNN om å presse, sikkert derfor man ikke "kjenner så godt at ungen glir ut" Jaja, veit ikke helt hva mer jeg skal si jeg, litt enklere å fortelle sånne ting face2face egentlig, enn å skrive det. Men værtfall, alt i alt så gikk fødselen min kjempe fint! Pappa'n fikk klippe navlestrengen å..Hehe, så koselig atte=) Får håpe at det var litt greit å lese værtfall da=) Åsså må du fortelle meg hvis dere kommer til å prøve snart da=) Har flere venninner som er heeeeelt sjuke etter å få unge! Så jeg er jo innmari spent da, om noen av dem kommer snart med en gla-melding! Bare for å slenge på det å, så er jeg den eneste i vennegjengen som har barn da, så jeg har mange ivrige barnepassere!=)hihi Hmm, husker ikke helt om det var noe mer du spurte om jeg, men det er værtfall bare til å spørre. Nå er ikke jeg noen ekspert! Men jeg veit jo litt da=) Hvor bor du foresten? Mulig du har sagt det men hukommelsen min er ikke så mye å skryte av..hehe..Hvis du ikke vil fortelle det, så er det helt greit asså. Kan jo kanskje si hvilket fylke du tilhører=) Så jeg veit hvor du befinner deg henn i landet her=)hehe.. Jeg bor værtfall i Buskerud da, det skjønte du sikkert siden jeg skreiv at vi dro på drammen sykehus!=) Syntes det var innmari hyggelig å snakke med deg også! Uff, detta BLEI langt!!Jaja, du overlever helt sikkert=)hehe Snakkes da! Klem
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 13. juli 2006 #14 Skrevet 13. juli 2006 Hei igjen=) Eg ble heldigvis ferdig med 3år på idrettslinjen... så det var midt i blinken!! Begynte i jobb rett etter skolen (heldig der) å jobbet fullt helt til permisjonen begynte i slutten av september.. Så fikk fødselspenger ut i fra det... (altså full stilling, så det ble ganske mye! selv om jeg bare hadde jobbet i noen mnd, var jeg ansatt fullt, og fikk derfor fødselspenger som om jeg var i full stilling)... Ganske greit! Så få deg jobb i barnehage! så jobber du å blir gravid.. da skal du se dere klarer dere bra økonomisk! Jeg og min sambo har vert sammen i 3år og 2mnd! så vi har et fint forhold.. Han holder nå på med utdanning, så er det meg etter på! Så du er heldig om din kjære er ferdig med utdanningen! da er jo dere kommet langt! Så håper du setter i gang nå=) hihi....
h-e-g-e Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #15 Skrevet 14. juli 2006 neeeeeiiii!!!! Hadde skrevet et KJEMPELANGT svar! Hadde sikket skrevet i 20 minutter! Også klarer datan å klikke, og jeg hadde ikke lagret det!!! Grrr..... Huff.. Så da må jeg starte helt på nytt!!! Svarte og! Jaja.. Skal prøve å huske det jeg skrev! Det kan hende du misunner de som har utdannelse, og det at du ikke var ferdigutdannet da du fikk barn. Men det jag misunner hos folk for tiden er faktisk ikke om de har en jobb de må jobbe dag ut og dag inn på, om de har en lang utdanning osv, men misunner deg for at du har vendens nydeligste babygutt! Tenk! Han har vi\okst inni kroppen din, og er totalt avhengi av deg! Herregud så fantastisk! Såpass penger ja.. Ja, det burde være det samme overalt! Så det lønner seg kanskje å ta engangstøaden da.. Om man ikke har så veldig god råd. Man føler liksom at noe blir tatt ifra deg når du må betale skatt av det. Da kan man jo også spare de pengene.. være forsiktig og ikke bruke opp alt med det samme.. Hmm.. litt å fundere på det der ja. Så du jobbet før du fikk zander? Hva sa de på jobben din da? Får du starte der når zander er stor nok til barnehage!? Ååh, så spennende å høre om fødselen din.. Håper jeg får det så lett.. Men om man slektes så sine egne mødre på det område, tror jeg at jeg blir liggende litt lengre enn deg. Tror mamma lå gaaanske lenge før jeg poppet ut. Og det samme på mine tre yn gre søstre tror jeg.. Huff.. Håper det ikke blir laaang fødsel.. Ja, forresten, kan jeg spørre litt om dette?! Hvis du ikke vil svare, eller ikke har svar på dette, så trenger du ikke tenke på det.. 1) Man revner jo som oftes nedentil. Om du gjorde det-gjorde det veldig vondt,syr legene det fint, og blir man plaget etterpå? 2) Får man smertestillend om man vil ha d? og funker de? 3) Hvor lang tid etter fødselen hadde dere sex igjen? Gjorde det vondt, blir det bedre etterhvert, eller er "det gode" i sexen borte?? Jeg har nok ikke så stor smerteterskel til vanlig.. Så håper jeg får en lett fødsel.. Klart jeg skal holde kontakten og fortelle hva vi finner ut.. Jeg er fra Tromsø.. Har ikke sagt det, så det er ikke hukommelsen din det er noe med.. Ja, forresten.. Det ble en liten babysnakk her i gårkveld. Etter vi hadde lagt oss og lå å snakket litt kom jeg på en ting. Jeg spurte min kjære "Du, hoppet jeg over forrige mens? (Gjør det av og til med p-pillene, og måtte abre forsikre meg om at jeg husket rett..) "Nei, det gjorde du ikke" svarte han.. "Du hadde mensen" .. Hmm.. ja, det var det jeg trodde.. Åsså slang jeg bare ut i lufta at " Ååh, har bare ett brett igjen nå. Og etter det må jeg bestille meg legetime for å få nye p-piller. Den resepten jeg har nå går ut!" "Huff det er så masse styr.. Grr.. " sa jeg og sukket.. " Kanskje du ikke trenger å hente piller, men starte igjenn etter 9 mnd" Sa han da.. ÅååH.. Da kan du tro jeg ble varm i kroppen! Han tenker nok en del på dette han og.. Håper det iallefall.. Herregud det hadde vært himmelen! For i det siste har jeg skjønt at jeg faktisk vil ha onge NÅ.. At jeg ikke vil vente (Vi skulle jo vente til april/mars med å prøve!) ;Men vil såklart ikke "lure meg" å bli gravid. Hvis han vil vente, så må jeg klare å vente je også.. Huff... Og i samme diskusjonen snakket vi om at selv om jeg sluttet med pillene, så kunne det jo hende at jeg ikke ble gravid med det samme.. Kunne hande jeg bruker mange måneder! Måtte til og med si "Tenk om jeg ikke kan få barn" (har en tante som måtte adoptere!) "Huff, ja, det hadde vært trist" Sa han da... Såååå, vi får se! Skal nå fullføre dette brettet, så får vi se hva som skjer.. Kanskje vi prater enda mer om dette.. Han vet ikke at jeg er lagret her inne, kanskje han kunne fått vite det.. Hmm... Stakkars deg! Som har måttet lese skravlet mitt! Men det var så godt å få ut litt tanker.. Har liksom ingen jeg kan snakke om dette med. Kan jo såklart snakke med venninnene mine, men da tolker de de slik som at jeg enten er gravid, eller at vi prøver! Det var liksom litt bedre når jeg ikke kjente deg, og du hadde gått gjennom dette! Takk for at du årker å skravle iallefall.. *klems*
h-e-g-e Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #16 Skrevet 14. juli 2006 Hei igjenn AnnA Ja, det er noe slikt jeg håper jeg får det. Håper jeg får jobb i barnehage.. Så vil jeg jobbe så lenge som mulig.. Slik at jeg bare kan gå ut i permisjon.. Man klarer seg! Det er en slik innstilling jeg har. Om jeg må slutte å shoppe til meg selv for en stund, og ikke bruke penger på unødvendige ting, så klarer man seg! Mamma og pappa greide det fint, så tror ikke at det vil være verre for oss.. Ja han er ferdig.. Men har ikke fått fast jobb innenfor det yrket da.. Så det er jo et lite minus.. Huff, ja, jeg håper også vi hiver oss igang! Les gjerne det jeg svarte Zander-klumpen, det står det om en liten samtale jeg og min kjære hadde igår... Takk for svar.. Forresten- Hvordan var din fødsel da? Masse klemmer
-Zander_klumpen- Skrevet 14. juli 2006 #17 Skrevet 14. juli 2006 Hei igjen!=) Selvfølgelig orker jeg å skravle, kjempe morsomt!!=)=)hihi... ÅÅå, jævli kjipt at det blei sletta for deg da, har opplevd det ett par ganger selv..Uff og uff!! Ja, det er jo sant som du sier at det er utrolig spesielt å tenke på at gutten min har vokst inni meg! Det er nesten sånn at jeg skulle ønske jeg kunne spole tilbake tia å nyte det litt til. Helt utrolig!. Jeg misunner deg litt der å jeg da, hehe..Fordi du skal begynne helt på nytt og oppleve alt forfra!! Det er en så utrolig tid asså, alle legetimene hvor du får høre hjerteslagene, ultralyd-timen, og ikke minst sparkene du kommer til å kjenne!! ÅÅååå, helt fantastisk!=) Jeg kan jo selvsagt bare bli gravid igjen selv, å det SKAL jeg å. Men ikke enda, syntes det er litt tidlig. Han er jo bare 2mnd..Jeg må jo nyte han litt først også=) Jeg hadde faktisk litt lyst på gutt først jeg da, men det var kunn fordi jeg vil så gjerne at de andre barna mine skal ha en storebror! Det har jeg ikke selv, å det har jeg alltid syns vært dumt! Men neste barnet mitt, vil jeg skal være jente!=) Svar på de spørsmålene du lurte på.(skal svare så godt jeg kan) 1.De lar deg helst IKKE revne, for da kan man jo revne i hytt&pine! Å det er ikke bra.. De klipper deg helst. Jeg revna ikke fordi hun klipte meg istede, da har de lissom en kontroll på det.(Hvis du skjønte) Å det kjente jeg ABSOLUTT IKKE. Hun klipte mens jeg hadde en press- veer, så da kjente jeg ikke no! ( Hun kunne sikkert ha klippet et digert hull, hadde ikke kjent noe alikevel, fordi veene er så mye sterkere) Åsså sydde hun etterpå ja, hun sydde veldig pent. De gjør det.Det gjorde jo selvfølgelig vondt i ettertid, fra stinget lissom. Dagene etter fødselen klarte jeg ikke sitte ordentlig, men det kom seg raskt! Nå syns det ikke engang. Er 99% lik der nede. 2.Ja, man får smertestillende hvis man vil ha det. Nå fikk ikke jeg noe smertelindring, så jeg vet ikke hvordan det er. Men har hørt at det funker. Det gikk så fort med meg at det ikke var vits. Men jeg hadde lyst på lystgass mens jeg lå der.For det kunne jeg jo bare liggi å trekt inn. Men det har de visst slutta med på drammen sykehus! FY f*** asså..hehe. Men hun satte ei sprøyte der nede da, mens jeg holdt på, men det var ikke for fødselen's skyld. Men fordi hun skulle sy meg etterpå.Bare en liten lokalbedøvelse. 3.Vi hadde sex ca 6 uker etter fødselen. Turte ikke å prøve før jeg. Var redd jeg skulle ødelegge meg der nede. Desuten så har man jo den renselsen, så da blør man ganske mye. Ække så kult å ha sex da,hehe. Det gjorde bitte-litt vondt med engang, men det kom seg ganske fort det.( Bare husk masse glidemiddel) Så nå er sex-livet helt som normalt igjen, det gode i sexen er absolutt ikke borte! Er akkurat som før=) Jeg husker jeg var veldig redd for dette jeg å, spesielt dagene etter fødselen. For da gjorde det jo vondt, tanken på å "putte" no inn der da var jo grusom. Men som sagt så ordna dette seg veldig fort=) Håper svara mine har hjulpet litt værtfall da=) Å det er bare å spørre mer=) Bare korselig det=) Var artig å høre om samtalen deres. Virka jo som han har litt lyst også. =)hihi Men nå må jeg løpe, hører at Zander gråter i det fjerne...=)Bare å skrive mer til meg, masse mer!!=) Syntes det er kjempe gøy jeg!! Å det er ikkeno å takke for at jeg sitter her å skravler med deg, det er helt toppers spør du meg=)=) Snakkes a!! Klem
h-e-g-e Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #18 Skrevet 20. juli 2006 Hei igjenn.. Har vært litt hektisk her, men svarer når jeg har tid.. Tenk, vi har nesten bestemt oss for å flytte! hehe.. Mye kan skje på bare et par dager! D har seg slik at min samboer har jobb nå, men det er som jeg kanskje har nevnt, ikke en jobb innenfor det han har utdanning i! Han er Serviceelektroniker heter det (Mekaniker med fordypning i det elektriske i biler!) Han har jobbet hos et firma som driver med dekk, men han har ikke hatt fast jobb der. (Fikk vite måned for måned om han hadde jobb videre) Det er jo litt lite gunstig, og det var slitsomt å ikke vite om han ville ha jobb om en måned liksom.. Så har det seg slik at vi begge er vokst opp på et tettsted utenfor selve byen. Veldig trivelig plass, og vi kjenner jo stort sett alle der. Bestemoren hans har et svært hus, og er blitt enke nå i mai. Foreldrene hans er nermeste nabo av bestemoren. Og i kjelleren til bestemoren er det en STOR leilighet som hun ikke bruker til annet enn et lager for ting og tang. Så kom vi i snakk her en dag om at det hadde vært artig å flytta inn i den leiligheta. Og, vips så var det gjort! Han ringte et verksted nært hjemplassen og spurte om de trengte en mekaniker, noe de sa at de sannsynligvis gjorde. Han skulle få vite om han fikk jobb der når de andre på verkstede kom tilbake fra fellesferien. Og på denne plassen er det 3 barnehager som jeg har hørt rykter om at trenger vikarer! (skal jo søke om fast jobb, men vikarjobber går jo til nød) Og så er det klesbutikker, kafeer osv jeg også kan søke på! Så om vi begge får oss fast jobb, så flytter vi tilbake "hjem"!! Åh, den leiligheta er så fiiin! TO soverom (Han sa "Å dette rommet er barnerommet") Svært bad ++++ Ååh, har så lyst å bo der! I går da han tegna en skisse av leiligheta for å forklare meg noe om hvor sofaen kunne stå, tegna han noe lite og rart midt på gulvet.. "Eeh? Er det en edderkopp"? Spurte jeg. "NEI, det er jo en baby i en sånn gå-stol! " sa han og så på meg med de nydelie øynene! "Er jeg så dårlig å tegne??" hehehehehehe Og det som er MEGApositivt med denne flyttinga, er jo at vi sparer masse penger! om vi begge får oss jobb, og bestemoren tar nesten 2000 kr mindre i leie enn det vi betaler her i Tromsø! Wow! Da sparer vi en del penger!! Er så lykkelig for tiden.. Også skal vi på ferie den 4 august! Vi skal kjøre til trondheim.. Skal på IKEA å handle! hehe.. Også skal vi kjøre over til sverige, og kjøre nordover sverige.. Ikke lange turen, men still.. Kan bli koselig. (Kanskje jeg er pillefri den måneden!? hehe) Vi har ikke rukket å snakke så mye om det enda. Men vi får se.. Hadde vært litt morsomt om jeg skulle bli gravid på teltferie i trøndelag! hehehehe.. Jaja, nå har jeg luftet tankene mine litt.. Tuuusen takk.. . Ha det fint, og gi Zander en muss fra maskjærringa i nord! hehe
-Zander_klumpen- Skrevet 20. juli 2006 #19 Skrevet 20. juli 2006 Oi, så gøy da=) Kan jo kanksje lønne seg å bo der ja, hvis dere skal ha ett lite nurk?=) Kjenner igjen den gleden når man skal flytte til ett nytt sted. Det er jo kjempe spennende!=) Vi bor i kjelleren under faren til kar'n min vi da. Det er kjempe ålreit der! Hele huset ble bygget i fjor, så alt er jo nytt! Døds fint bad, 2 soverom! Så det er helt ypperlig syntes jeg. Er bare 5min kjøring fra familien min å så.=) Vi skal snart på langtur vi også, opp til faren min! Han bor på Halsa. Det er ett par-3 timer fra Trondheim. Men det er jo 60mil herfra, så det er jo ett stykke! Har aldri kjørt oppover der med Zander før, så det kan jo bli spennede. Hehe.....Kommer nok til å gå så greit, bare å stoppe ofte nok.!=) Så har vi nesten akkurat kjøpt oss ny bil, så det blir morro å kjøre oppover med den da=)hihi... Men nå skakke jeg snakke for mye om meg. Det er jo egentlig ikke meg dette handler om. Hehe. Det er jo deg og at du vil ha barn!=)Jippi!!!Baby'r er kjempe morro!!Håper dere bestemmer dere for å få en liten baby=)Det hadde vært veldig koselig å få høre at du gravid!=) Jeg husker jeg satt å leste utrolig mye på mammanett.no(com) . Der står det om nesten alt mulig. Å der er det egne sider for fødselshistorier. Det syntes jeg var veldig ålreit å få lese, det hjalp meg! Jeg hadde veldig lyst til å leie meg fødselsfilmer å jeg da, men det ble aldri noe av. Så hvis du ikke har vært der før, så burde du gå inn der! Står masse interesant! Har dere tenkt ut navn å sånn da?=) Ikke at det er noe hast, hehe men det er så mange som har finni ut det langt på forhånd! Spesielt de som er helt syke etter å få barn, å det er jo du;)hihi Veit ikke helt hva mer jeg skal skrive om jeg, men du får bare spørre hvis det skulle være noe da, jeg er her jeg=) Ja, får håper du blir gravid på teltferie i trønderlag da=)hihihih Ja jeg skal gi Zander en nuss fra (IKKE) maskjærringa oppi nord=)hehe. Hadet a! Snakkes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå