Gå til innhold

HJELP MEG NÅ........


3 fantastiske små :)

Anbefalte innlegg

Har 3 dager til termin, var hos JM igår og hun gikk inn for å prøve å strippe meg. Hun fant ingen modning eller åpning, men fikk nå pirket litt som hun sa. Hadde mens-murringer i hele går, men d var d. Hadde også litt klumpete blodaktig utflod/slim på kvelden, men d var vel bare for at hun har pirket litt oppi der?

Hun sa at d ikke var noe fødsel på gang der med d første nei, hvis ikke fødselen startet med vannavgang da, slik d gjorde med nr 1, fikk da 1 uke før termin.

Hun nevnte ingen ting om slimproppen, men den går vel ikke så lenge du er moden?

 

Ser nå så svart på alt, tenk om jeg blir gående 14 dager over termin, skjønner ærlig talt ikke hvodan jeg skal takle d, er så sliten om dagen og får ikke sove siden jeg sliter veldig med bekkenløsning, begynner å tvile på hvor kreftene til å gå igjennom en fødsel skal komme fra..... Ifølge vekt estimeringen fra uke 38, veier babyen min nå allerede 4 kg, herregud, hvor stor skal de la den bli......

 

Noen andre som har lignende erfaringer, eller tips,har så fryktelig lyst på baby nå. Kan d ikke være slik at hun kanskje tar feil?

 

Sorry for all syting, men synes bare alt ble så tungt nå, gikk hjem og gråt mine bitre tårer jeg. Uff disse hormonene ikke så lett å forstå seg på.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, skrivefeil!

Mente at slimproppen går vel bare NÅr du er moden, elller?

Har hatt masse kynnere og nedpress også, trudde liksom at den nedpressen var ett lite tegn også jeg, men tydeligvis ikke, aaaaaahhhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ikke greit det der.

 

når jeg ventet 1mann, sa alle sammen at jeg kom til å få 14 dager før tiden, for alle nære slektininger rundt meg har alle fått før tiden...du som jeg var trodde jeg det...

 

var til jordmor på termin dagen el rundt der og fik vite!! at jeg var godt moden og bla bla....fikk røska litt oppi der...

hun sa at hun ikke regna med å få se meg igjen....

ha ha ha.....ha.....

hun fikk sett meg mange ganger hun....gikk 14 dager over tiden, måtte "jage" ut ungen med drypp til slutt....

men men det gikk det også....

denne gangen forbereder jeg meg på å gå 14 dager over så slipper jeg å bli lei.

 

det beste tipset jeg kan gi deg er....

h*n kommer til slutt, trives vel bare eksta godt inni magen din:-)

vet du hva du venter?

jeg tipper gutt for de har en tendens til å trives ekstra godt i magen.

og vekt estimeringen stemmer jo nesten aldri...er jo et stort avvik på vekta som er etsimert til alle jeg vet om som har fått det...

 

slapp av, iallefall prøv det...

 

lykke til:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for svar! Vet ikke hva vi får nei, men har en jente fra før. Vi får nok bare vente å se hva d blir, bare den kommer snart .......... Vil jo ha den ut nå!

Noen som har litt greie på den slimpropp-tingen? Er d slik at når den har gått så er du moden, eller har ikke dette noen sammenheng i d hele tatt?

 

Formen er litt bedre nå, men vil jo så gjerne ha den ut, får håpe den ikke har tenkt til å bli der så veldig lenge til.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia..

slimproppen min gikk for ca 3-4 dager siden, var til jordmora idag og hun sjekka om jeg var moden å det var jeg ikke:( håper noe skjer snart , har termin om 12 dager så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner meg så alfor godt igjen. Trøst deg med at det kommer dager der du utrolig nok kjenner at du våkner med bitte litte granne overskudd!! Jeg er 6 dg på overtid nå med nr 2, og har blitt proppet full med at jeg nok føder før tiden de siste tre ukene. Lillegutt er nå ikke så liten lenger, ca 4,5 kg, grøss...Har også slitt med bekkenløsning,og som du sier, det er ufattelig tung å tenke på å måtte vente lenge ennå!! Håper at du klarer å slappe av så godt du kan den siste tiden. Sov når du kan, selv om det ikke er på natten, spis når du orker og prøv å være flink å drikke!! Jeg har prøvd alle kjerringråd i boka og tro du meg, om babyen ikke er klar til å komme kommer den ikke uansett, og du ender opp utslitt av trappevask/gardinopphening osv osv... Lykke til.. Tenk, det er tross alt kanskje bare snakk om dager før du får se din vakre baby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringene dine kommer nok av at hun røsket litt oppi der, og kan være derfor du hadde den utfloden med blod i, også. Hvis det var slimproppen, er ikke det noe tegn på at du er moden. Kan gå 3 - 4 uker etter at den er gått, så ikke bry deg om den, er ikke noe tegn på at nå er noe i gjære.

Så du må nok desverre smøre deg med tålmodighet! Ang vekten så skal du ikke bry deg så mye om det heller, de er ren gjetting og de kan ta veldig feil.

 

Lykke til videre, håper du slipper å gå så lenge mer, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora mi sier at det med modning ikke trenger å si noe sikkert om hvor lenge det er til man føder. En som ikke er moden og ikke har noen åpning, kan likevel føde samme kveld. En annen som har fire centimeter åpning og er moden som bare det, kan likevel måtte vente på fødselen i opptil flere uker. Så det at du ikke er moden trenger ikke bety at du må vente lenge. Håper det skjer noe mer snart. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre, her var d mye koselig lesing, satser på at d fortsatt kan skje når som helst da. Kanskje kanskje..... Håper i d lengste, og gleder oss til lille-gullet kommer ut til oss. : )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...