Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Vi har funnet dagmamma til jenta vår, hun virket veldig ordentlig og snill, og kjenner flere som bruker henne til sine barn. Hun er ganske aktiv Jehovas Vitner, men det har ikke plaget meg noe spesiellt. Vi har et meget negativt bilde av Jehovas Vitner, men er de egentlig så ille? Sambo begynner å bli litt skaptisk, han mener "de er gale"... Jeg mener folk får tro hva de vil så lenge jeg får tro hva jeg vil (ingenting). Hva ville dere gjort?
lailali Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Det som er viktig er hvordan hun er som dagmamma. Hvis hun ellers har vært ok så har jeg villet beholdt henne. Du finner fort ut om barnet trives.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Hadde nok beholdt henne så fremt hun har gode referanser. Og så hadde jeg nok krevd bursdagsfeiring for barna!
Løvemor79 Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Jeg ville ikke brydd meg om hvaslags tro hun hadde, så lenge hun var flink med ungene.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Hvorfor i huleste hadde du krevd det? For å trampe i andre mennesker sine følelser? For bare å lage trøbbel? Eller rett å slett for å være en vanskelig person?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Nå er jeg ikke helt inne i hva Jehovas Vitner går ut på, men feirer de ikke bursdager?!? Merkelig... Vi satser nok på henne som dagmamma ja, virket superkoslig! Gode referanser ja. HI
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Hvis du skal bruke henne, noe som ikke burde være noe problem, ville jeg satt meg litt inn i hva religionen går ut på.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 Hm, er ikke så veldig interessert i det egentlig. Får håpe hun holder religionen sin for seg selv, da plager det ikke meg. Takker for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #9 Skrevet 12. juli 2006 Det går jo faktisk akkurat på sånne ting som feiring av bursdag, 17.mai, gaver til jul osv... De er også beryktet for å ha et spesielt forhold til barneoppdragelse, eller et blir tolket litt spesielt av noen. Er nok rykter , men jeg ville nok satt meg inn i synet hennes på det. Spesielt siden du tydeligvis ikke vet noe særlig om det fra før.
May36 Skrevet 13. juli 2006 #10 Skrevet 13. juli 2006 Når hun virker superkoselig så ville jeg ikke ha byttet pga religionen hennes. Bursdag og 17. mai kan hun feire med dere :-) så sant dere er trygge på at hun har det bra må det gå forran alt annet. I og med at hun er jehovas vitne vil hun ikke kunne tilby sånne feiringer, så det kan dere nok ikke kreve heller. Ville absolutt beholdt henne og tatt godt vare på henne som dagmamma. (Hadde nok sendt henne videre dersom hun kom på døren min og forkynte da... men ikke som dagmamma dersom hun gjør jobben sin bra).
sussa4 Skrevet 14. juli 2006 #11 Skrevet 14. juli 2006 naboen (og venninnen) min er jehoavs vitne , og flottere folk skal man lete lenge etter.. de stiller opp på alle mulige måter om de kan .. har jeg problemer med bilen så kommer han før jeg rekker å få sukk for meg , er ei pære røket på bilen , så stopper han meg om han ser det , bytter pære og så kjører jeg videre.. vi har tre jevngamle barn og alle barna henger i hop .. før jeg ble kjent med dem , trodde jeg også det var slik at de er stein gale , men det er altså ikke disse.. de lever kanskje mer etter bibelen om å være som de vil andre skal være mot dem.. men når det er snakk om å være gale , så trenger man vel ikke nødvendigvis være jehovas vitne for å være det ?.. kan bare snakke for min egen del og erfaring : de må være de beste naboene som finnes.. (vi stille opp gjensidig for hverandre , så om de trenger å låne noe eller jeg kan stille opp for dem på annet vis , så gjør jeg så klart det, jeg også) jeg ville ikke vært redd for å bruke henne som dagmamma, men når det er sagt så må jeg vel også si at : hadde de prakket på meg og mine barn sin tro så hadde nok tingene vært annerledes.. og det er jo slett ikke sikkert hun prakker noe på dere og deres barn heller.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #12 Skrevet 14. juli 2006 jehovas vitner feirer ikke gebursdager , jul eller 17 mai (det er noe av det jeg har fått med meg litt usikker på påske men tror ikke det heller.. jeg synes det er galt å forvente at de skal feire ditt barn bursdag om du forventer at hun ikke skal utøve troen sin i nærvær av ditt barn
Anquor Skrevet 1. september 2006 #13 Skrevet 1. september 2006 Jeg har en svigerfamilie som alle sammen (uten om kjæresten min) er jehovas. Svigerinda mi er også dagmamma, og hun er en av de flotteste menneskene jeg vet om, praktisering av religionen skjer ikke så mye i hverdagen utenom møtene de går på, så et barn i hennes omsorg vil ikke merke noe av hvilken religion hun tilhører ( bortsett fra at hun kanskje ikke kommer til å feire bursdagen eller bake julekaker med de) Når jeg får barn engang så har jeg veldig lyst at hun skal vere dagmamma til mitt barn, og jeg vil bare etterlate mitt barn med noen jeg stoler fult og helt på!
Duracella Skrevet 1. september 2006 #14 Skrevet 1. september 2006 Hva, KREVD bursdagsfeiring for barna????? Bursdagsfeiring burde vel mor og far være istand til å lage selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå