Gå til innhold

Nå har jeg hatt smårier i to netter... hva skjer'a? Ikke termin på lenge enda, jo.


Kjerringhelvetet <3

Anbefalte innlegg

Det har begynt å skje noe i magen. Har smårier på 40-45 sekunder, ca, med et par minutters mellomrom. De er ikke hyl-og-skrik-vonde, men såpass at det er nødvendig å ta pusten til hjelp. Det gir seg etter kanskje en time slik at jeg får sove. Så våkner jeg av at de er tilbake noen timer senere. Jeg har ikke reagert noe særlig eller snakket med jordmor, for jeg er kommet såpass langt at man ikke forsøker å stanse en eventuell fødsel uansett (ca 4 uker igjen). Regner med dette er ganske vanlige saker og at jeg sikkert kan gå slik noen uker.

 

Er det flere av dere som har/har hatt det slik, og hvor lenge stod det på før det kom baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Har det på samme måte. Får av og til smårier på kveldene, og kan våkne ¨på natten med det også. Men så gir de seg alltid. Og de er ikke sånn kjempe vonde. Irriterende greier.

Jeg havna inn på føden med rier for en uke siden. Var sikker på at -nå skulle det skje! Hadde 5 cm åpning da jeg kom inn, og etter 9 timer ble jeg hjemsendt fordi riene hadde stoppet opp. Så ¨nå sitter jeg her enda da.....

Tror kanskje bare det er livmora som trener seg til fødselen. Men hvis riene er veldig regelmessige og med 5 min mellom så hadde jeg ringt føden. Har du sett noe til slimproppen da?

 

Jeg fødte selv i uke 34 forrige gang, så det kan jo være du er i fødsel..... Da startet det også med sånn smårier (mens-vondt).

 

Lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like langt som deg, ca, og har hatt det sånn i noen netter nå. Litt lengre mellomrom, tror jeg. Eller så sover jeg rett og slett så tungt at jeg ikke merker noe. Får vondt i rygg og ben som ved menssmerter, men ikke så vondt, når jeg har kynnere.

Jeg er sår og øm i magen når jeg våkner også.

 

Merkelige greier, men jeg tør ikke håpe det er modning en gang, for jeg er så sikker på å gå over tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke blitt sjekket for modning eller åpning eller noe, så jeg aner ikke hvordan det ligger an. Hadde egentlig regna med at det var livmora som trente, ja. Har hatt masse kynnere tidligere, men dette er noe annet.

De kommer hyppig (1-2 minutter) når de først setter inn helt utav det blå, kanskje 5-6 på rad, men så stopper det opp og går kanskje et kvarter igjen før neste kommer. Og så fortsetter det med etpar minutter imellom igjen før det stopper igjen, osv. Slimproppen? Nei, den har vi IKKE sett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Må bare si at jeg så heller ikke noe til denne slimproppen forrige gang jeg gikk gravid, så den kan ha gått uten du har merka det. Eller den trenger ikke gå før du er i fødsel sa jordmora til meg.

Denne gang har jeg sett den......den gikk over 3 dager hos meg......hmm, om det er normalt vet jeg ikke.....men alt kom ikke på en gang ihvertfall.

 

Blir spennende og se om det snart blir fødsel på deg ;)

Men høres jo ut som det er noe på gang siden du sier de er såpass tette og må ta pusten til hjelp når de kommer.

 

Hva med å prøve ut noen kjerringråd om hvordan en skal få gang på saker og ting. Her er en link:

 

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/r_d_for_sette_i_gang_f_dselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er du gal? Jeg vil da at jenta skal bli der inne til hun er ferdig. Det er tross alt 4 uker igjen, som sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -lilly-

hehe....upps nå blanda jeg med ei anna........sorry.....

Det er så mange nå som er utålmodige etter å få ut ungen så da tipser jeg om denne "kjerringråd-siden". Hehe...men det skulle selfølgelig ikke du ha.

Håper babyen din holder seg inne til termin selfølgelig. Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått sånn i 4 uker nå. Dro på sykehuset på sjekk fordi jeg syntes det var så vondt, og da hadde jeg 2cm åpning og moden nedentil. De sa at det kunne skje alt fra 2 dager til 2 uker, nå 4 uker etter sitter jeg enda her med en diger mage:-) Jordmora sier det er modningsrier, og at disse skal hjelpe til at man får en rask og fin fødsel, så får vel egentlig bare være glad for de selv om jeg er kjempe lei nå.(

Mine begynte og i uke 34)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, jenter.

 

Har snakket med jordmor nå, og hun var enig med meg. De vil uansett ikke gjøre noe for å stanse eventuell fødsel nå (uke 36), så jeg skulle bare gå hjemme og vente til noe mer eventuelt skjedde - at det blir mer vondt eller at vannet går. Tipper jeg går omtrent fram til termin, jeg. ;) Men greit å ha noe å forholde seg til uansett. Jeg skal i alle fall skynde meg å sende inn skjemaet med søknad om fødeplass! Det har jeg visst drøyd altfor lenge med. Og så er det kanskje på sin plass å begynne å pakke den bagen. Typen min har begynt å mase litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dodge!

Vet jo ikke om du faar det slik som jeg, men jeg hadde ogsaa disse smaariene i flere dager foer foedselen. Startet en fredags natt, ga seg igjen om morgene paa loerdag. Men kom igjen paa loerdags kvelden. Noen ganger var det kort tid mellom riene, andre ganger lang tid.. Ikke noe system, og de var ubehagelige, men ikke grusomt vonde. bare vonde nok til at de forhindret meg i aa sove + at jeg lurte, som deg, veldig paa hva som holdt paa aa skje... Om dette var foedselen som var i gang. Dette startet altsaa natt til loerdag. Mangdag morgen kom lille lukas til verden!

 

Oensker deg lykke til, hva det enn maatte bety! Om dette er foedselen som er paa gang, eller om du enda skal vente noen uker..

 

Hilsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...