Gå til innhold

vekt, vekt, vekt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg synes det er grusomt hvor fokusert jeg har blitt på vekten min! prøver å la være å tenke på det - det er jo helt normalt at vekta går opp når man er gravid, men.....

før jeg ble gravid veide jeg ca 68 kg, er bare 1.63 høy - men er ganske godt trent, og hadde litt ekstra her og der da :) nå synes jeg at jeg med stormskritt nærmer meg 80 kilo...og får nesten panikk, det er jo enda 3 måneder igjen...

spiser som jeg gjorde før, og mosjonerer daglig... æsj, håper bare kiloene forsvinner etterpå...

måtte bare få ut litt frustrasjon på morgenkvisten!!

 

ellers stooorkoser jeg meg jo med magen min og graviditeten, synes alt er heeeerlig, men har litt panikk for tiden etterpå...

flere enn meg som har det slik kanskje? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som om du har hatt en helt sunn og normal vektøkning, jeg. 12 kilo frem til 3. trimester er forventet og helt i orden, og dessuten er det vanlig at vekta stabiliserer seg mot slutten.

¨

Kos deg videre med graviditeten, ikke tenk så mye på vekta. Tenk heller på at det ikke er så lenge til du møter babyen din, og da kan dere jo trille lange og koselige turer sammen. Slår mange fluer i en smekk da, kiloene forsvinner, dere får frisk luft og alle er fornøyde;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres akkurat ut som meg - jeg har levd sunnere enn jeg noensinne har gjort tror jeg, allikevel har jeg lagt på meg 20 kg. Det er veldig frustrerende, samtidig som jeg tenker på at det nå er babyen som er i fokus, så får jeg ta "mine problemer" etter fødselen.

 

Du sier at du mosjonerer daglig, og du kommer sikkert ikke til å legge av deg den vanen etter fødselen - så du kommer nok til å gå ned veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er vanligvis sunn og aktiv så kan du regne med at kiloene forsvinner kjempefort etter fødselen.

Men er du som meg og lyster på fete sauser og ofte velger snop når hungern kommer, ja da må man slite for ikke å gå ytteligerre opp.

 

uansett så synes jeg du har en normal vektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snopdag på fredager - men begrenser meg veldig da;) Spiser frukt og nesten sunnere enn noensinne nå!! Har så mange venninner som har vært gravide som har gått opp 12kg under hele graviditeten enda de fråtset i sjokolade og snack, så hadde kanskje trodd jeg ikke skulle gå opp så mye allerede nå. Men, som dere sier så forsvinner de vel etterpå:) Det er ingenting jeg kunne gjort annerledes for å si det slik, babyen skal jo også ha det bra - det er det viktigeste:)

Ble i mye bedre humør nå, tusen takk:)

 

Har forresten helt dilla på suuuure grønne epler. NAM!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke hva jeg veier. JM spurte meg om hvor viktig det var for meg å bli veiet, så sa jeg at om det ikke har noe betydning for oppfølgingen i svangerskapet så var det ikke noe viktig for meg. Så JM har aldri hatt meg på vekta. Jeg veide meg en gang hjemme, og aldri mer......blir bare deppa av tallet som lyser mot meg. Det er jo ikke representativt for noen ting. Vann i kroppen, baby i magen, dolly parton bryster etc etc....nei vekta får stå i fred hjemme hos meg til ihvertfall 3 måneder etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...