Gå til innhold

St.Olav Hospital


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har født 2 barn tidligere,men d var jo på den gamle fødeavd,syns det var helt pyton dær..til dere som har vært på omvisning eller har født på den nye fødeavd,hvordan var det dær?får man enerom etter fødselen eller må man ligge på 3 og 4 mannsrom nå også?å hvordan var føderommet?får man bestemme selv om man vil på pasienthotellet etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke vært på omvisning selv ennå, men har snakket med ei som har vært. Hun sa det var kjempefint der:-) Alle rom på barsel er enerom med egne bad, sa hun!

Ellers har jeg hørt at for å komme på pasienthotellet så må du ha en fødsel helt uten komplikasjoner. Ei venninne som fødte på termin, uten bruk av tang eller sugekopp fikk komme dit, mens ei venninne som gikk 16 dager over ikke fikk komme dit pga overtiden. Ei tredje venninne fødte 7 uker før termin, og fikk heller ikke komme dit.

Gleder meg til jeg skal dit og se - er ikke så lenge igjen til omvisningen nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Var på omvisning i mai. Kjemepflotte rom !! Føden er delt inn i Øst og Vest, hvert tun har 7 føderom. Når du kommer inn får du ei fødestue og der blir du til babyen er ute liksom.. Man slipper dette "venterommet" som var før. Fødestuene har hvert sitt bad med badekar (!), ribbevegg og saccosekk.. Alt med.utstyr er inne i ett skap ved sengeenden så du slipper alt utstyret som henger på veggen. Sengen gjøres om til fødestol så du slipper å holde på å bytte seng. Alt av utstyr til barnet er der inne hele tiden, og JM har en egen stasjon der hun kan sitte. Når du ringer på alarmen går den automatisk til den jordmora som har ditt rom ! Det er stereo og pc på alle rom. På badet slåes lyset på automatsik når du går inn døra! :0)

 

Etter fødselen blir du flyttet til Barselavdelingen eller Pasienthotellet. Det er visst 13 barselrom og 18 pasientrom (litt usikker her...)

Dette er avhengig av hvordan fødselen har vært.. Om den var "normal" så flyttes man på hotellet etter ca. 4 timer på fødestua! Har hørt at noen får velge hvor de vil være, men kun fordi det har vært så lite fødende akkurat da!

 

Håper dette hjalp litt da.. Skal sies at det er kjempeflott og lyst der nede, og at det utrolig stille på føderommene! (lydisolert....)

Lykke til med fødselen ! Jeg gleder meg i hvertfall.. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes helt topp ut,da blir det noe helt annet enn det var på den gamle fødestua ja:) ser frem til fødselen,ska bli så spennende å få møte lille gutt'n:)Lykke til m fødselen til dere også:)Jeg har termin 12 september:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mybaby skriver er riktig. Jeg fødte på Føde Vest og lå på barsel for 1 mnd sida. Jeg har bare lyst til å i tillegg slenge på at jeg opplevde hjelpsomheten og omsorgen til de som jobber ved St.Olavs som helt enestående! De jobber i flotte omgivelser, har fornøyde pasienter, topp utstyr og det virker som de trives med arbeidet sitt. Hurra for St.Olavs og lykke til dere som skal dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...