Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Jeg har fått meg ny type som legger seg bort i mitt forhold til barnefaren. Nå får ikke barnefaren komme og bo her når han skal ha samvær. Det er greit jeg liker ikke tanken på at kjæresten in skal ha eksdamer på overnatting heller. En annen ting er at jeg har får å unngå bråk latt være å kreve barnebidrag. Barnefaren har over 300000 i inntekt og betaler aldri for barnet, selv om jeg sier jeg vil kun ha minste bidrag på 1300kr. Dette mener han at han ikke har råd til og at det er jeg som har flyttet så langt vekk. Han mener at jeg også skal betale reisen for han hvis det overstiger barnebidraget som han tar for å bruke til reise til barnet. Reiser også i siste liten på rådyre billetter. Ny typen min mener dette er å stjele fra barnet. Hans kompiser som betaler bidrag sier at dette er jo penger barnet skal ha. Og ved å beholde disse pengene så snylter han på barnet. Vil ikke jeg ha pengene så kan de settes på sparekonto. Jeg forstår vel argumentene...... Hvorfor lar jeg meg så valse over av faren. Er det slik at jeg tvinger han til kontakt. Faren har ikke besøkt barnet på 5 måneder selv om han har hatt flere muligheter. Nå har faren brukt masse penger på ferie til seg selv. Også mener han jeg skal dekke noe av reisen hit og bo gratis hos meg og stille bilen min til disposisjon. Kjæresten min mener at lar jeg han komme på disse premisene en gang til er det slutt. Hvor mye skal en far være verd? Kan dere fedre svare på det? Skal jeg ofre en som virkelig tar vare på meg og barnet til fordel for en far som gjør hva han vil? Men faren virker jo litt interessert, kanskje han vil ha mer kontakt med årene. Får de ikke kontakt nå så vil de jo aldri får kontakt siden. Barnefar varsler ankomst i neste uke og jeg har fått nervene langt ute på kroppen nå. Ser verden min eksploderer snart.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Jeg kan si meg enig i typen din..Men har barne faren noen å bo med når han er på dine kanter? Du skal ikke betale reisen hans, barnebidraget trekkes i hvor mye barnefaren er med barnet( d vil si reise oxo) Jeg har selv latt min x bo i leiligheten min menst han hadde lisje jenta.(da bodde han langt vekk og hadde ingen plass å bo når han var her)Når han hadde jenta reiste jeg hjem til moren min.. Kunne komme hjem å se at han hadde hatt dama si på besøk helga.. (han skiftet aldri til nytt sengetøy elr ryddet etter seg) Kan være greit at han får låne bilen av og til for å komme seg litt ut med barnet.. Ikke la deg styre av barnefaren.. Jeg har funnet ut nå i ettertid at han hadde tvinnet meg godt rundt lillefingeren å fikk d som han ville. Nå har jeg satt regler.. Han har faste helger og om han spør om han får ha henne en dag ekstra elr en dag utenom sier jeg ja om det passer.. Prøv å få til så regelmessig samvær som mulig
Kjetil! Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Bidraget står du faktisk fritt til å avtala med barnefaren, så det skal typen din berre drita i. De kan t.d. avtala at faren skal bruka dei pengane på reising for å ha samvær. Så skriv de ein avtale om det. Om faren då likevel ikkje gidd å koma, sender du krav om vanleg bidrag gjennom trygdekontoret. Verre er det jo ikkje. Og eg skjønar godt at det er bittert for faren at du har flytta så langt vekk med ungen hans at han må ta fly for å ha samvær. Men det må han læra seg å leva med. Og kva du skal ofra? Ved å "velja vekk" faren, er det ungen din du ofrar. Så du kan jo prøva å finna eit betre løysing enn det.
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Jeg er til en viss grad enig med typen din. Du må ikke la faren slippe unna med det bidraget, han har råd til såpass. Der heller ikke riktig at du skal betale tur og opphold når han kommer for å besøke småen. Det lengste du kan strekke deg, er å betale halvparten, synes jeg. Det spiller ingen rolle at du har flyttet langt vekk. Hvis du har problemer med å få bidragspenger av faren, kan du få trygdekontoret til å ta seg av den biten.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Du skal vel ikke betale for reisa hans vel?? Hærregud, nei dette var teit... åssen har han samvittighet til dette?? Mannfolk ass... Gå på tk og søk om barnebidrag, krev også etterbetalig for det han ikke har betalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå