tusta med de 3 små Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Min lille gutt er 16 mnd. og sier bare Mamma(til meg og storesøstrene, som begge har navn som begynner på Ma) og Pappa. Sier Der, en skjelden gang... Men jeg føler han forstår veldig mye, og er veldig flink fysisk. Noen kommentarer????
Mari 74 Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Tror ikke han er så spesielt sen, man hører vel bare mest om de som er så tidlige. I boken til Gro Nylander står det at et gjennomsnittlig 15 mnd. gammelt barn kun sier få ord som mamma og pappa, og forstår enkle beskjeder. Her i gården er det motsatt av hos dere, jenta på 15 mnd kan mange ord, sitter og "leser" og snakker i vei, men viser ingen tegn til å ville gå. De prioriterer visst forskjellig, og veldig mye er visst normalt. Din sønn er flink fysisk, og finner nok snart ut at han har behov for å uttrykke seg litt også : ) (Så håper jeg at vi lærer å gå her hos oss også)
tusta med de 3 små Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2006 Ja, mye er normalt... går nok snart skal du se:-)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Det er veldig individuelt når de begynner å snakke, og det betyr ikke at gutten din er spesielt sent ute. Kan bare gi tips om at dere bruker språk så mue som mulig til ham. Sanger, rim og regler, hver dag. Bøker er kjempeviktig. Pek på bilder og si ordene. Trolig gjør dere jo dette allerede, men nevner det nå likevel :0) Om du er usikker, kan det jo være en idè å spørre helsesøster, ev. avd. leder i barnehagen??
kona til Pondus Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Hei. Jeg vet ikke hva som er normalt, men kan jo si at vår gutt på 16mnd kan ikke si noe mere enn hva din gutt kan. Har samme følelsen her, at han forstår hva vi sier:) De prioriterer nok forskjellig disse ungene, det kommer nok etterhvert dette språket også!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Gutten vår er snart 19 mnd og sier bare lys,hade,takk,se. Og det er det. Er veldig forskjell på når de begynner å prate. Kan være han sier ting som vi ikke skjønner. For de ordene han kan er ikke så tydelige.
lbml Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Gutten min er 2 år og 3 mnd. Han har nettop begynt å snakke. De siste 3 mnd har det ramlet nye ord ut av han. Så du kan ta det helt med ro. Det kommer tidsnok. Ny stillheten mens den varer )
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 gutter er vel generelt senere å snakke enn jenter, kommer også veldig an på om gutten din går i barnehage/ dagmamma eller om han er hjemme med deg. Unger som er med mamma er generelt mye seinere med å snakke enn unger som er hos andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå