Gå til innhold

brennende smerte over magen under brystet


Lilje74

Anbefalte innlegg

... Det kommer innimellom... helst på venstre side... Kun på et punkt...

 

Noen som har opplevd noe lignende som kanskje vet hva det er...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen?

 

Er på ferie og er litt bekymret siden en jordmor jeg snakket med spurte om jeg hadde vondt øverst på magen en periode jeg hadde mye hevelser og hodepine... Sikkert ikke farlig... men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samme. har hatt det litt til og fra i mange uker. Tror bare det er babyen som ligger å presser opp der. Jeg er 35 uker på vei, og det begynner å bli rimeklig trangt... tror ikke det er farlig nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også sånn, og tror det er "halsbrann" fordi jeg tror magesekken ligger der nå...er ikke helt sikker da. Men får det alltid i sammenheng med litt senere halsbrann oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er farlig så lenge det er på venstre side... jeg har også vondt der med jevne mellomrom, legen sa at det var helt normalt! ;) Hvis man får smerter på høyre side, så bør man ta det opp med lege...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til så føles det som om det er varmere inni akkorat der! Men ikke no vondt! Regner med at det ikke er farlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her:) Jeg fikk tabletter på resept mot halsbrann for å se om det var det som utløste disse smertene. BINGO.... Har ikke kjent noe ubehag etterpå.... De heter Ranitidin og fås med resept på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn jeg også! Rett til venstre der ribbeina deler seg øverst på en måte! Ekstra vondt hvis jeg trykker deg også! Vet ikke hva det er, men kan jo kke være farlig når flere har der...

Nyt ferien videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alvorlig talt ville tatt kontakt med lege/jordmor snarest. Grunnen til at jm spurte deg om hodpine og hevelse er for at dette sammen med magesmerte i mellomgulvet (øverst på magen) er symtomer på svangerskapsforgiftning... Og det er alvolig både for deg og babyen.

Når du sier at den er brennende, vil jeg tippe at det er veldig vondt, og ikke vanlig mageknip...

Halsbrann kjennes i halsen, ikke i magen.

 

Ikke meningen å skremme deg- men en telefon for mye er bedre enn en for lite...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor spurte meg om det samme: smerte øverst i magen, hodepine. Antagelig fordi jeg vann litt protein og ikke helt bra blodtrykk i tillegg. Kan i verste fall tyde på svsk forgiftning. Så skulle ringe hvis så skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du skal bli redd. eg har det samme, fikk beskjed om at dette var helt vanlig. babyen presser der, prøv å dytt litt ned-det hjelper litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

Syntes det høres ut som om dere har det samme som jeg hadde på slutten av forrige svangerskap. Måtte ofte lene meg tilbake i godstolen for å på en måte løfte opp puppene for å unngå trykk der. Det er nå ett år siden jeg fødte, men er faktisk plaget med det ennå(er blitt gravid igjen, noe som sikkert ikke hjelper) Jeg fikk beskjed med legen at det kunne være noe som het tietzes syndrom(søk på nettet om info) det var en slags betennelse i beinhinnen i ribbeina.

 

Når en har slike smerter og høyt blodtrykk er legene redd for ett veldig sjeldent syndrom som jeg tror kalles Help(ble litt usikker på om det var det det het no) Men da har en i tilegg pustevansker.Ble undersøkt for dette i forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til h@nnemor. Halsbrann kan kjennes på flere måter med forskjellige symptomer. Jeg svelget slangen for å konstantere at det var det som var problemet. Jeg kjenner flere som får vondt i mellomgulvet pga halsbrann. Det er ivertfall verdt et forsøk vist hun plages av disse smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...