Gå til innhold

5 måneder og våkner alltid 1 time etter legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger henne 19.30 og sovner så søtt nedten med en gang. I det siste har hun begynt å våkne fast 1 time senere og skriker. Det vi gjør, er å ta henne opp, holde henne inntil oss ca 1 minutt, legge henne, så sover hun helt til neste dag.(noen ganger er det en rap som kommer) Dette er egentlig ikke noe stort problem, men vi lurer på om det er en dum "vane" å ta henne opp? Kan vi lage dårlige rutiner ved dette? Vi synes ikke hun skal ligge alene å skrike, når dette roer henne. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det der tror jeg ikke skaper dårlige vaner.

Så lenge den lille tingen fungerer for dere, så er det bare å fortsette.

Vi har det ganske mye verre vi som må opp annenhver time om natten. Og har babyer som SKAL sove med puppen i munn og sånt... :-)

Synes dere er heldige som har det så lett, jeg!!

Skrevet

Helt enig i at hun ikke skal ligge alene å skrike, hun trenger jo tydeligvis hjelp til å få opp rap eller har et ubehag og alt som skal til er at dere tar henne opp. Når ubehaget forsvinner, så slutter hun mest sannsynlig også å våkne.

Ville gjort akkurat det samme selv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kan også huske at vi hadde en liten periode ved 5-6mnds alder hvor tulla våknet opp og skrek nøyaktig 1 time etter leggingen. Vi også tok henne opp, koste og roet henne og la henne igjen. Vi har ingen problemer med legging den dag idag - hun er 20mnd. I perioder kan det være at de har mye nytt de skal lære eller andre viktige ting som foregår i livet. Da er det viktig at vi tar hensyn til dette.

Høres ut som det fungerer fint å roe henne på den måten dere gjør, snart vil hun nok sove hele kvelden også.

;.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...