Gå til innhold

stripping


Gutten vår 07/07/06

Anbefalte innlegg

Noen som erfaringer med stripping? Jeg lurer på å spørre legen om å gjøre det på meg, har time på torsdag og er da 7 dager over termindato. Er det noen leger eller jordmødre som er skeptiske til å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld at jeg spørr, men hva mener du med stripping? Og hva er det da jordmor/lege gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en er moden så kan legen gjøre ettellerant i underlivet som kan hjelpe fødselen i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble strippet sist gang jeg fødte. Tror ikke fastleger gjør det, bare gynekologer og jordmødre. Til de som lurer på hva som gjøres så er det en GU der fosterhinnen rundt mormunnen løsnes forsiktig, for å få ev. sette i gang fødselen. Dersom du er moden, og selv ber om stripping tror jeg nok mange jordmødre/gynekologer gjør dette uten problem når du er på overtid. Jeg ble strippet to dager før termin, etter litt syting fra min side om at jeg var lei av å vagge rundt :-) Snill jordfar!! Fødte tre dager etterpå, etter et samleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble strippet første gang 3 uker før termin. Var moden og hadde 2cm åpning, så jordmor utvidet litt. Ikke noe behagelig, altså..

 

Ble strippet to ganger til etter det, siste gang hun strippet meg var den dagen jeg fødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare tøying/røsking, og det gjør nok de fleste leger og jordmødre.

Men stripping er de mer skeptiske til, ikke alle som gjør det, men det er da og mye mer effektivt.

Jeg har ikke blitt strippet, ingen som ville annet enn å tøye litt på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmora mi og legen min ville ikke gjøre det sist, de er veldig i mot det. Fikk samboeren til å kjenne med fingrene og tøye litt der inne, og samme natt gikk vannet. Kan ha vært tilfeldig, men har bedt han prøve denne gangen og, men har ikke skjedd noe enda. Men, så er det enda 14 dager igjen da:-)

Ved stripping tar de litt hardere i, kjenner på hinna og drar litt i "tappen". Ved tøying og bøying gjør det egentlig ikke vondt, bare hjelper på litt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jordmoren min anbefalte ikke dette, hun sa det er større fare for masse maserier og ubehag enn at fødslen starter. Fødslen kan ofte ta lengre tid også.

Og er også stor fare for infeksjoner.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...