Gå til innhold

José Elias?


Gjest

Anbefalte innlegg

Kva synes de om José Elias? Er det for spansk for Noreg? Vi kjem uansett til å bruke Elias, men eg har lyst til å gje borna våre namn som er litt meir spesielle (viss vi får ein gut blir han Elias den fjerde *glis*) Når ein uttalar namnet på spansk blir dei hengande i hop, så det blir som eitt namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det ble noe fint...Elias er et helnorskt navn.....da blir det litt rart å sette det sammen med et spanskt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias er ikkje eit heilnorsk namn, det er heilt vanleg i Mexico også! Det har vore brukt i spansktalande land i fleire generasjonar, så for oss er det ikkje ein rar kombinasjon. MEN: Godt å vite at folk som ikkje snakkar spansk synes det høyres rart ut. Kanskje vi må finne på noko anna? Josef Elias er jo ok, men "kling" ikkje like bra ilag som José Elias på spansk.

Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias er vel ikke akkurat helnorsk??? eh.. men uansett, så liker jeg norske navn best. Er mange fine "unorske" navn også, men jeg ville ikke kalt sønnen min det, ihvertfall ikke om dere skal bli boende i norge. Det er sier nå er sikkert heeelt på jordet, men dere vet jo at mange med utenlandske navn har problemer med å få seg jobb osv..Selvom han har et norsk etternavn, kan han jo forstatt ha en muslimsk mor eller far....f.eks....Nå tenker jo ikke du på navnet Muhammed heller da, så det bør vel gå bra..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...