Gå til innhold

Hvilke kaker skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jo ha den tradisjonelle bryllupskaka, kransekake 0g div andre kaker, men trenger litt tips om hvilke andre kaker jeg skal ha. Hvilke vil dere anbefale??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi blir ca 80 stk til kaffen og en bør regne 10-12 stk pr kake, så vi skal ha nesten 15 kaker vi da. er trøndere skjønner du, glade i "kaffebrød" vi;o)

har bryllupskake, kransekake, 2 vanlige sjokolade kaker,muffins med prinsessepynt som ungene lager;o), kromkaker m/multekrem, Sarah Bernard kake, Verdens beste, god gammeldags bløtkake med masse krem og jordbær (nam-nam), Tira Misu, krydderkake,fyrstekake,2 stk ostekaker, "gul" kake med nøttebunn,,,og sikkert en og annen kake til som kommer sammen med en av gjestene tenker jeg. veldig vanlig i både min og samboers familie at alle baker et eller annet til både bryllup og dåp;o)

Skrevet

Vi blir 54 gjester, alle til middag.

Vi skal ha sjokolade-bryllupskake, 2 ostekaker, 1 sucsesskake og 1 kransekake.

Ostekake, verdens beste, sucesskake, bownies, mmm masse godt å ta av. (-:

Skrevet

Vår bryllupskake som består av 3 kaker, som skal være sjokoladekake :D

Så kommer det: en ostekake, en bodøkake, en ostekake til, kransekake og en peanøtt kake :)

satser på litt mindre kaker, i og med at det er så tett opp mot middagen, og kjøper inn litt digg også, som dip, potetchips, og div

Skrevet

Vi skal ha 3 etg bryllupskake-marsipan, sjokoladekake, waleskringle,ostekake, gulrotkake, verdens beste, bløtkake,kvæfjordkake, kransekake og ei kake til som jeg ikke husker.

Skrevet

der ser du hva jeg vet..trodde verdens beste og kvæfjordkake var samme kaken..jaja. Man lærer stadig nye ting!

Skrevet

Da er du ikke alene, for det trodde jeg også, hehe:) Det er visst kvæfjord kake og oppnedkake som er det samme....(tror jeg)

Skrevet

vet ikke hva oppnedkake er..men jeg har hørt at samme kake heter ulik ting, avhengig av hvor man kommer fra, og at i en konfirmasjon var det 4 like kaker, den såkalte verdens beste. Den het bare ulike ting ulike steder i landet. sikkert bare en røverhistorie, men det bryr jeg meg ikke om..

Har spurt mine tanter som skal bake om "spesifikasjoner" på kakene de skal bake. De bare ler av meg og forklarer villig vekk:)

Skrevet

Vi skal gifte oss i Danmark siden min kommende mann er dansk,og derfor danske tradisjoner.. I Dk er det ikke tradisjoner med 15 forskjellige kaker og spise til man spyr (hehe)

Så vi har et kakebord som består av en 5 etasjer bryllups kake i marsipan med ulike smaker. 2 overflødighetshorn ( kransekake formet som et horn med masser av sjokolader og godterier i) så blir der også en sjokoladekake i 3 etasjer. Vi skal være 50 gjester :)

Skrevet

Dette hadde vi:

Fransk sjokoladekake som bryllaupskake (nam)

Kransekake (klassiker)

Valnøttbunn-bløtkake (deilig og søtt)

Fromasjkake (frisk jordbærfromasj er enkelt og godt)

Ostekake (litt syrlig er bra innmellom alt det søte)

Vi var berre 22 då, LITT masse kake igjen etterpå... hehe...

Skrevet

Vi hadde:

3 etg sjokoladebryllupskake

dajm iskake

verdens beste

marsipankake

gulrotkake

kransekake

ostekake

...en til, men husker ikke hva det var :o/

Og så hadde vi lefser.

Var 50 gjester

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...