Gjest Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Tenkte vi så smått skulle begynne å planlegge faste leggetider! Men det jeg lurer på er jo at vis feks poden spiser kl 19 å vi skal legge han kl 21 , blir ikke det litt rotete? Ah, er det noen som sjønner hva jeg mener? Eller skal vi helst gi mat rett før legging? Ble kansje litt rotete detta.........
eir@ Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Hos oss gikk det med leggerutiner seg til sånn gradvis av seg selv. Jenta vår er nå 4 mnd. Ei stund ble hun grinete og sur og trøtt i ni-ti-tida, men nå har det gradvis gått seg til sånn at hun blir det allerede i sju-tida, sånn at vi de siste to månedene har hatt leggetid da. Fungerer dårlig å prøve å legge en unge som ikke er trøtt! Da blir det bare propell i senga, og masse grining... Nei, vi lot henne styre det der selv, og så gikk rytmen seg til av seg selv.
eir@ Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Og så glemte jeg å skrive: så får hun pupp på sengekanten rett før hun legger seg.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 En lur ting: ikke begynn med flaske på sengen. Sengen er leggetid, ikke spisetid. Så slipper du styr når du må flaskeavvenne. Og til hovedinnlegger: Hadde startet med mating en time før leggetid. Så hvis han legger seg 21, så start mating 1930-2000. Da får maten satt seg litt i magen og han slipper å legge seg stappmett, og med mer energi enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Vi hadde det sånn til hun var 4,5mnd: Amming kl20.00 og mme kl. 24.00. Da hun ble 4,5 mnd begynte vi med grøt kl 19.00 og flaske med mme rett før legging kl20.00. Hadde ikke noe tilvenning. bare kuttet ut det siste måltidet på natta/sent på kvelden.
Mamma til tre Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Dei to eldste amma eg i senga vår om kvelden, før eg la dei over i si eiga seng ( i våken tilstand!) Lillegutt, som får melk på flaske, får flaska si mens vi andre et kveldsmat. Så sitter han og ser på oss til vi er ferdig, steller han, og så legg vi han samtidig som dei eldste. ca kl 19.30. No er han 5 mnd, og vi har gjort dette sidan han var 2 mnd. Viss han hadde ein blund rett før leggetid kunne det ta litt tid før han sovna, men vi la han til vanlig tid- og så sovna han no etterkvart (roa seg med smokken når han blei urolig). No prøver vi å holde han våken i 2-3 timer før han legg seg om kvelden, og då sovner han nesten med ein gong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå