Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Samboer har en datter fra et annet forhold. Han har ikke noe samvær med datteren siden mora til ungen er gal. Ungen har blitt brukt i denne krigen mellom mor og far siden hun ble født (det ble slutt mellom dem 5 mnd etter at jenta ble født) Hun har misbrukt hans tilit, og godtroenhet. Hun har fra dag en prøvd å splitte samboer og meg. Datteren er noen ganger hos moren til samboer, så vi ser henne der noen ganger. Men det er sjelden. Hans x og datteren hans vet ikke at vi er gravide, og er nesten sikker på ay hun kommer til å lage et helvetes bråk når hun finner det ut.. Vil bare si at det er mor til jenta som har nektet henne å komme til oss, fordi hun hater meg. Vi har aldri nektet jentungen... MEn noen tips om hva jeg skal gjøre om x en lager bråk? HUn har truet oss flere ganger med både det ene og det andre... Hva skal vi gjøre med henne. Noen som har vært i samme situasjon? Signerer med anonym, beklager....
Banshee Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Vel... Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn at barnefar først tar en telefon til moren der han ber om at de finner ut av en samværsordning sammen. Datteren deres har jo krav til samvær med sin far, det står i Barneloven. Om mor og far ikke klarer bli enige på egen hånd, ville jeg da ha sagt til henne at vi får møtes i forliksrådet til mekling. Vinner heller ikke dette frem til at man blir enige, så er det bare å belage seg på rettsak så man får svart på hvitt hva man har å forholde seg til. Nå har jo det seg en gang slik at det er ikke du som skal måtte gjøre noe om hans eks fyrer seg opp, det er hans ansvar å gi henne tilsnakk da. Du og han skal være enige om hvordan dere vil ha samværet hos dere, men jeg vil ikke råde deg til at du skal diskutere med barnets mor. Hvertfall ikke når dere ikke har en god tone alle imellom. Og om dere er åpen for samvær og ikke har stilt dere vanskelig utenfor hva dere har rett til så skjønner jeg ikke hva hun skal kunne true med som skal være farlig. Påstander teller ikke i en rettssal. Har dere alt på deres tørre vil hun bare måtte belage seg på at barnet får utøvd retten sin om samvær med far.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Lang historie, men han har sagt fra seg foreldre ansvar, han/vi har vært i megling med mora opptil flere ganger, men hun ville da etter meklingen ikke ha noe avtale. Hun har fler barn med fler menn, ja, i flertall. Dette her er en lang og kjempe komplisert historie, men denne barnemoren er virkelig syk i hodet, og hun har truet oss flere ganger og hun har latt den typen hu er sammen med nå true oss. Han har sittet inne på lukket avdelig på mentalsykehus og har banket denne dama fler ganger. Så han er veldig i stand til å finne på noe jævelskap, og det samme er henne. Men nå dreier det seg egentlig ikke om samværet til hans datter, det får vi ikke gjort noe med, men hun er snart så gammel at hun kan komme på egenhånd. Men problemet er at hun kommer til å klikke når hun finner ut at jeg er gravid. Og det forundrer meg ikke om hun plutselig møter på utsiden av døra her eller at den gale typen hennes gjør det... og det er det som er problemet. Jeg vil egentlig ikke ha noe med denne syke personen å gjøre... (snakker ikke om datteren)....
Banshee Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Dere bør jo da egentlig ta det opp med politiet at hun /og han truer dere. Har dere bevis for det (skriftlig, vitner, på mobilsvar eller annet) så er jo det nok til å legge inn anmeldelse mot hun/de og da kan dere jo vinne frem i retten om besøk og kontaksforbud. Det er vel det jeg ville gjort i så tilfelle. Så kanskje jeg ville tenkt på boligalarm om det skulle være nødvendig. Ellers kanskje få dere nye, hemmelige telefonnummer - siden fyren din har sagt fra seg foreldreansvaret på datteren sin trenger jo ikke dere ha telefonisk kontakt med henne. Får ta dere en prat med politi eller advokat så dere vet hvor loven står.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå