m-mamma Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Vår lille gutt på 3 mnd sovner i 19.30-20 tida. Opp for mat en gang i 4 tida ca. Jeg lukter jo om han evt har bæsjet, og da skifter jeg alltid kjapt på han i senga. Men dersom han bare har tisset, så er jeg litt usikker... Blir jo mange timer fra kvelden til han våkner igjen i 7-8 tida om morgenen. Hva gjør dere? Er jo så dumt å styre for mye og risikere å vekke dem. Men liker ikke at han ligger våt heller, selv om bleia tar i mot utrolig mye. Godt det finnes alternativer til tøybleier sier nå jeg...
"Frostpinnen" Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Gutten min legger seg 19,30 og sover til 06,00 vi skifter ikke i mellomtiden..lekker det igjenom skift bare til en større str.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 gutten vår sovner ved 22-23 tiden og vil ha mat rundt 7-8 tiden, så sover til 9-11. Det er først da vi skifte på hans bleie. Man kan delvis kjenne litt på bleien. Hvis han har tisset veldig mye om natten så er bleien veldig tung også...
Livmor Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Gutten vår ligger med samme bleie fra 19.00-8.00 uten problemer. Bruker ganske stor str. Han har aldri vært sår eller plaget med at bleia begynner å bli full om morgenen. Hvis babyen ikke er sår eller sover dårlig pga full bleie er det ikke nødvendig å skifte bare tissebleier:)
SurreGuri Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Jeg skiftet på lillegutt på nettene i ett par mnd etter han ble født, men dette var fordi han bæsjet hele tiden. Da han sluttet og bæsje om natten og sove rundt, sluttet jeg og bytte på han på nettene. Nå legger jeg han mellom 19.00 og 20.00 og jeg bytter ikke ny bleie før mellom 09.00 og 10.00 Altså etter frokost, for han bæsjer alltid da. Han tisser ikke så mye på natten lenger, så han har aldri hatt problemer med sår stump eller noe. Han er foresten snart 8 mnd.
SurreGuri Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Glemte å si at han våkner rett før 09.00 på morgenen, og iblant 09.30, så han er ikke lenge våken før han får ny bleie altså =)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Jeg skifter bleie på han før jeg gir han pupp om natta,uansett om han bare har tissa:o)
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Jeg skifter bleie på han før jeg ammer på natta...han sovner så ofte ved puppen...så da er det godt å bare kunne legge han med en gang...skifter selvfølgelig hvis han rekker å bæsje da... men ettersom det er så mange som ikke skifter bleie på natta...så kanskje jeg skal prøve å ikke gjøre det...da sovner han kanskje lettere de gangene han ikke sovner ved puppen.!! gutten min er 3 uker gammel...det er kanskje for tidlig å kutte ut å skifte på natta?!?! Eller hvordan er det?!?!?
MintCondition Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 Kuttet ut å skifte bleie om natta da hun sluttet å bæsje da Bleiene er så gode nå om dagen at de fint tåler å være på hele natta.
*ulvemor* Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 skifter ikke bleie om natta. Om hun våkner får hun litt vann, og så må hun pent sovne igjen. Har hun bæsja skifter jeg..
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 Har aldri skiftet på noen av mine på natta annet enn når de har bæsjet.
eir@ Skrevet 11. juli 2006 #12 Skrevet 11. juli 2006 Jeg sluttet også å skifte bleie om natta da babyen min sluttet å bæsje hele tiden. Fungerer bra...selv om hun enkelte morgener har så tung bleie at det er helt komisk...den sagger nesten ned på knærne, he-he!
mamma-1977 Skrevet 12. juli 2006 #13 Skrevet 12. juli 2006 Tulla sov i 12-14 timer i strekk om natten fra ca 6 uker, og da sluttet vi også med nattstell. Er du usikker på om hun blir sår, ha på litt zinksalve. Men ikke hele tiden da. Huden blir etterhvert vant til å ikke ha tørr bleie hele tiden (herdet) og som regel går dette bra.
*Ulrikke* Skrevet 12. juli 2006 #14 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har aldri skiftet bleie på snuppa om natta. Hun er 8 mnd. Tror hun har bæsjet to ganger om natta i sitt liv. Hun har aldri vært sår, med unntak av skikkelig suppebæsj i forbindelse med et tann-utbrudd.
Gjest Skrevet 12. juli 2006 #15 Skrevet 12. juli 2006 Bæsjer han skifter jeg med en gang. Tissebleier skifter jeg også. Når han legger seg i halv ni tiden og sover til åtte/ ni dagen etter bli de tunge. Tenker det må være ubehagelig. Har hendt han har våknet av det selv. Da skifter jeg i sengen, med lyset av, og bare brer over han dyna igjen. Ellers skifter jeg de når han spiser i fem - seks tiden på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå