Gå til innhold

trenger hjelp til fine guttenavn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klarer ikke finne navn til gutten min som skal døpes på søndag..

Hadde et veldig spesielt navn men måtte stave det til alle så gikk bort ifra det. Så nå har jeg litt panikk med å finne nytt navn. Bør være et navn man ikke trenger stave hver gang man sier navnet sitt:) og kan gjerne beynne på M, men er ikke nødvendig. Håper på noen bra tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket navn hadde han da??? (Nyskjerrig)

 

Om du liker litt uvanlig navn, synes jeg Emrik er fint.

 

Liker du litt mer vanlig synes jeg Jakob/ Jacob er fint.

Ludvik synes jeg er et koselig navn og Mikkel er jo et tøft navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et veldig uvanlig navn: Àigin. Det er et samisk navn siden vi begge er av samisk opprinnelse. Men han da han begynte få post der det sto Audin og lignende begynte jeg å tvile på navnet. Og tror nok han vil bli lei av å stave etterhvert da jeg begynner bli lei allerede (han er to mnd). Så er veldig usikker nå, og begynner som sagt få litt hastverk siden dåpen er på søndag:)

 

Så liker litt uvanlige navn, men tror Àigin blir for uvanlig.

Hva med Ivar Àigin? Eller bare Ivar?

Noen som har noen meninger om de navnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Áigin var et ganske uvanlig navn ja. Kan tenkes at det kan bli litt "tungt" å vokse opp med... Må alltid staves som du sier.

Har ikke peiling på samiske navn, så det er ikke så lett å komme med foreslag...

Augun er jo et enklere navn, som kanskje ligner litt..? Eller August er jo fint?

Ivar synes jeg er litt sånn "gubbenavn", men blir man kjent med en liten Ivar, så passer det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Mika (eller Miika, som er samisk/finsk), det er jo kjempefint..

 

Eller:

Ailo

Timo

Viljo

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Áigin er et kjempefint navn. Nå er det for alle nytt, men folk kommer til å venne seg.

Jeg har et navn som må staves plus at uttalelsen må forklares, får ofte post med mange varianter av navnet mitt, men jeg er glad i navnet og ville for all del ikke har et annet! I hverdagen er jo de allerfleste kjent med hva jeg heter.

Et navn har med røtter og identitet å gjøre, det kan hente du angrer når du tar noe mer lettvint som blir bare andre valg for deg.

Likevel her noen forslag til samiske navn (kjenner meg ikke ut med samiske navn og synes verken de er finere eller lettere enn det du har valgt):

Mikku

Nigo

Ovlin

Dure

Erke

Jonne

Niba

Isku

Johá

Ánok

Ánde

Ánderas

Hánsa

Lykke til med at dere finner en løsning dere blir fornøyd med på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Aslak eller Mikkel? Synes dere burde beholde det opprinnelige navnet som fornavn nr to og ikke fjerne det helt. Det er jo blitt en del av historien hans allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...