Gjest Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Hva spiser de? Og hvor mye? Min gutt på 8 mnd får ca 350 ml mme, to porsjoner grøt, en brødskive og litt frukt iløpet av en dag. Grønnsaker som han gnager på får han også, men spiser dem sjelden. En paprikabit er vrien å få has på med kun to tenner ) Helsesøster sier han får akkurat passe, og vi skal begynne å introdusere middag nå. Men, etter at jeg sluttet å amme har han lagt noe voldsomt på seg! På to måneder har han godt opp over 2,5 kilo og det ser ikke ut til at vektøkningen stopper heller.. Nå veier han 9,5 kilo og er 77 cm lang. Hva gir dere av mat? Og hvor store er deres babyer?
@stronauten med 3 små Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Min gutt er bare 6 mnd, men det virker ikke som om din er så stor at du bør vente med middagen. Veide i dag: 8,9 kg og 71 cm! Han spiser 2x grøt, mm og frukt. Har begynt å prøve oss med litegrann middag, men da blir det mest billyder med munnen og ut igjen med alt... :-) Aktivitetsnivået øker vel mye nå fremover, så jeg tror ikke det skal være lenge til han trenger 4 måltider. grøt - skive - middag - grøt eller tilsvarende... Ikke at jeg er en ekspert, altså! Men noe sånt gjorde vi vel med eldstemann...
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Min er snart 8 mnd, og får grøt 2 ganger pr dag + et helt middagsglass, litt brødskive/kjeks/frukt for å prøve disse bitene (han liker ikke biter!!). I tillegg drikker han vann, og ca 4-5 dl mme pr dag. Han spiser mye, men han er en aktiv krabat som sikkert trenger det. Veier ca 10 kg, ca 75 cm.
Livmor Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Gutten vår er 9 mnd og er 73 cm og veier 8140 gr. Han får 250 ml mme, to store porsjoner grøt, frukt og enten brødskive eller middag. Drikker vann til måltidene. Vi må begynne å gi litt mer mat fordi han har gått ned i vekt (helt normalt, men han er ikke akkurat stor fra før). Vektoppgangen hos gutten din kommer nok til å bremse ettersom han blir mer aktiv tenker jeg:)
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Junior er ekstremt aktiv, det er derfor jeg lurte på om jeg overforer ham fullstendig. Han marker og kryper og ruller dagen lang og er kun i ro når han sover. Også under mating går armer og bein i ett og han snur seg og herjer verre. Jeg trodde derfor at vektoppgangen var midlertidig, men vekten bare øker og øker. Han er idag helt gjennomsnittlig i vekten i forhold til lengde. Begynte med mat og mme fordi han var altfor tynn og ribbena begynte å synes.. Trodde derfor at et vekthopp kom fordi han hadde litt å ta igjen, men det var da veldig til vekt han vil ta igjen også da ) Bekymrer ikke meg at han har bollekinn så lenge megnden mat han får er saklig. Jeg var bare litt bekymret for om jeg gir for mye, men det ser ikke sånn ut på svarene jeg får hvertfall )
Livmor Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Hadde nok ikke bekymret meg så lenge han var såpass tynn fra før. Godt å slippe å bekymre seg for at de skal bli syke og ikke få i seg mat. Se det an en mnd til, så kan du jo ta en ny prat med helsesøster hvis vekta fortsatt flyr i været. Syns det virker som om du gjør alt riktig jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå