Gå til innhold

Èowyn. Hva syns dere om dette navnet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Liker veldige godt navnet "Èowyn". Det stammer fra Ringenes herre som de fleste sikkert vet. En sterk og feminin kvinne, som jeg ønsker at min datter blir.

Men er navnet for for sært? eller vil det fungere? Gi tips!

 

Hilsen Yngve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om noen vet om noen som har brukt navnet "Èowyn" Fins det noen i Norge som heter Eowyn?

Flott navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sært syns eg... Eg kjende ei som heitte Pippin. Foreldra hadde lest Ringenes herre dei og.... Ho måtte skifte navn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei å nei å nei.....

Synes navnet hører hjemme i boka.

Ja det lille jentebarnet få bo på planeten jorda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kalle barnet ditt fiskeboller også men tviler på at det er en god løsning heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns Èowyn er kjempefint. Go for it sier jeg. Liker utradisjonelle navn. Men så vil jeg jo kalle dattera mi (om jeg får ei) Kayleigh da. Vet det er mange som ikke er så begeistret for det heller...

 

Velg det navnet du og mammaen synes er fint, og ikke bry dere for mye om hva alle andre sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke. Når jeg leser det, er det vanskelig å vite hvordan det uttales. Husk at Ringenes herre er en eventyrfilm!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Syns det er litt mye Ringenes Herre, Hva med å vente med å bestemme seg helt til barnet blir født. Det er bæreren som skaper navnet, ikke omvendt. Hva om det absolutt ikke er en Eowyn som blir født, men en Eärwen eller en Morwen? =) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, jeg liker godt uvanlige navn, men dette var i særeste laget. Særlig siden det kommer fra Ringenes Herre, det blir litt harry syns jeg... Men det er vel kanskje bare jeg som synes, - jeg som ikke har sett filmene eller lest boka engang! (Har forresten ikke tenkt å gjøre det heller!!)

 

Tror nok det kan bli noe plagsomt for ungen å være oppkalt etter en "eventyrfigur", så lenge det er SÅ spesielt! Og jeg skjønner ikke hvordan det uttales heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...