Gå til innhold

Elias mams!!!!!!!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei vennen.

 

Leste innlegget ditt, men ville heller skrive et nytt til deg:) Såå bra at lillejenta ligger med hodet ned! Det gjorde jo Vegard også sit uke, men han var helt sinnsykt aktiv her en kveld, så jeg bare håper han ikke snudde seg da! Tror ikke det da, selv om det fremdeles er mulig. Han er nok en snill liten tass som ligger med hodet sitt ned slik moren hans vil:) Jeg kjenner til tider at han skrur seg nedover i bekkenet mitt nå. Det er ikke serlig behagelig, men det er jo kjekt å merke at han gjør seg klar.

 

Jeg er så utrolig lykkelig gravid for tiden. De små plagene er selvfølgelig her, men det er bare så verdt det! Vet su, da vi var på ul å fikk vite at vi ventet gutt, syntes jeg helt ærlig ikke at det hørtes så kjekt ut som å få jente. Jeg visste at det ville bli like kjekt, men jeg ble liksom ikke så glad. Men nå i det siste gleder jeg meg sånn og er sååå glad for at jeg skal få en liten sønn. Jeg ønsker meg en liten sønn nå, og lengter etter Vegard min:) Regner med at den negative reaksjonen kom siden vi har jente fra før. Da visste je bare hvor gøy det var å få jente, og kunne liksom ikke se for meg at det kunne bli like gøy med en gutt. Hadde du det sånn? Omvendt da, selvfølgelig?

 

Jeg så at du er litt i tvil om navnet Emma. Hvis jeg skal være helt ærlig, liker jeg Lotta bedre! Emma er et helt nydelig navn, men det er så mye brukt. Da vi var i barnehagen til Lisa, var det tydelig hvilke navn som er populære for tiden. Da var det 2 Nathalie, 2 Emma, 1 Celine, 1 Jonas, 1 Noah osv. Det er mye mer spennende med et navn ikke alle har. Men jeg forstår deg veldig godt hvis du kaller henne Emma likevel. Hvis man liker at navn veldig godt, vil man jo kalle barnet sitt det. De populære navnene er jo veldig fine. Det er en grunn for at de er populære. Nesten alle navnene på topp10 listen er navn jeg liker, men jeg velger Vegard (som jeg selvfølgelig liker utrolig godt) fordi jeg vil ha et litt mer sjeldent navn.

Nei, det er ikke lett dette med navn...

 

Nå sover Lisa, så jeg tror jeg må legge bort denne her for å gjøre noe. Eller kanskje jeg skal legge meg litt ned og slappe av jeg også. Det trengs...

 

Vi snakkes snart kjære Therese.

Håper du har en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann kjære vennen min!

 

Tusen takk for fint innlegg =) Alltid hyggelig å høre fra deg og dine!!! Fikk meldingen fra deg mens jeg støvsugde og det motiverte meg veldig til å bli ferdig med støvsugingen, slik at jeg kunne gå opp å sette meg ned litt her og slappe av =) Nå slurves det med gulvvasken altså...blir sjeldnere støvsugd også, men nå bare MÅTTE jeg!

 

I dag har jeg vært på Princess og kjøpt to par med rosa sengetøy =D Et skift til korva og et til spinkelsenga. De er i vaksemaskinen nå. Hadde bestemt meg på mandag at hvis vi fortsatt så ei lita jente på ULèn, så skulle jeg kjøpe inn jentesengetøy. SÅ nå er det gjort. Korva står klar til oppreing (vi skal ha den nede i stua, men står på det som skal bli Emma/Lotta sitt rom etter hvert), og sprinkelsenga mangler bare dyna inne på vårt rom. Jeg fant noen fine glitrende sommerfugler på KID som jeg har hengt opp over senga hennes på rommet vårt. Det ble så søtt, kan du tro! Skal ta bilder av det og sende det til deg på mailen! To rosa sommerfugler og to hvite - som en type uro liksom.

 

Er enig med deg angående navnene våre. Lotta er nydelig! Akkurat som det plutselig kom svevende ned til meg der jeg lå på ULsenga, liksom. "Dette er en Lotta!" Vi får se. Vi liker begge navnene begge to - så det er heldigvis ikke problemet =)

 

Jeg kan forstå det du skrev om at du ikke ble like glad når dere fikk høre at dere får gutt, ja. Jeg hadde det jo ikke helt slik siden jeg ønsket meg veldig ei jente - syns alltid det har virket så gøy med et av hvert kjønn. Jeg skjønner jo at ikke det er det du mener da du skrev at du ikke ble like glad, men...det spiller liksom ingen rolle lengre nå! Nå gleder vi oss begge to til å få møte de to små vi har inni magene våre - samma hvilket kjønn det er! Det er veldig masse liv i magen min for tida! Egentlig hele døgnet, føler jeg. Når tid sover hun egentlig lurer jeg på? Men det er vel slik nå i noen uker til, før det blir litt roligere rett før fødselen? Husker i alle fall at det var noe lignende slik med Elias.

 

Helge har ferie nå i 3 uker, og det er veldig deilig! Akkurat nå er han ute og maler huset...han hadde ekstremt lite lyst til det, men han bare måtte. Nå har han bare 1 vegg igjen, og det tror jeg han er glad for =) Han er så flink. Stakkars, må styre med det helt alene. Jeg har hjulpet til littebittegranne, med å male en side av stakittgjerde vårt. Meningen er at jeg skal få malt utsiden av det også, men foreløpig er det ikke gjort. Er litt giddalaus på sånne ting for tida. Er kjempegøy å kjøre rundt og ordne ting til snuppa skal komme og sånn, men de praktiske tingene her hjemme...de kan godt bare vært for meg, liksom. MÅ ha det ryddig da - og helst støvsugd - så er jeg fornøyd =)

 

I går var mamma, pappa og lillesøsteren min, Henriette på IKEA. Jeg digger IKEA. De skulle handle en del til sin seksjon i stua, men je gkjøpte bare sånne småting. Litt kort og rammer, en vaier jeg skal henge på Elias sitt rom som jeg kan henge tegninger, noen bilder, bursdagskronene og den slags på, lys, en vase med noen tørka strå oppi også litt til. Imens hadde Helge og Elias kvalitetstid her hjemme...de hadde kost seg veldig - vært på besøk hos farmor og farfar, hos en kompis av Helge, vært på sykkeltur til skolen på lekeplassen der og skikkelig kost seg sammen de to guttene mine!!! Er så godt å tenke på at de får vært litt sammen uten at jeg er der hele tida. Det må jo bli litt annerledes det, tenker jeg.

 

nei, jeg får prøve å gjøre litt jeg å da...før Elias våkner igjen. Skulle ha vaska doene og vaskene også =( Dritkjipt, men fy, nå tengs det virkelig. Så må jeg henge ut sengetøyet på snora =D

 

Vi snakkes snart, kjære vennen min! Ha en flott dag du å!

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo kjære venn:)

 

Åh jeg forstår så godt hvordan du har det med husarbeid nå! Jeg klarer heller ikke holde huset like rent og pent som det pleier å være. Akkurat nå urde egentlig hele huset vært vasket, men jeg må prøve å gjøre bare litt om gangen. Etter en runde med støvsugeren, er jeg helt utslitt, og hvis jeg vasker gulvene, har jeg vondt i ryggen i en uke etterpå. Men huset må jo vaskes i alle fall av og til, og da får bare ryggen min være litt vond.

Geir skal ha ferie om en uke. Jeg gleder meg sånn til det. Han skal are ha to uker, og den første er satt av til å mal huset. Skulle også ønske jeg kunne hjelpe litt til her, men det er jeg ikke i stand til. Heldigvis er ikke huset vårt så stort. Vi har jo rekkehus, så det skal nok gå fort å male det. Han holder på å bygge terrasse også. Men det går litt sakte pga at han jobber så mye. Stakkers mannen min. Han er nesten aldri hjemme:(

Den siste uken av ferien hans, skal vi tilbringe borte.. Fra lørdag til torsdag skal vi være i hytta i Lygdal, og torsdag til søndag skal vi være sammen med hele familien min på mors side på camping. Det gjør vi hvert år, og det er årets høydepunkt! Det er 13 året dette året! Rart! Da er mormor og morfar, mors 4 søsken med menn og koner, og nesten alle søskenbarna mine samlet. Det er så gøy. Høres sikkert teit ut, men det er utrolig morsomt. Vi har veldig god kontakt hele familien.

 

Nei, jeg tror jeg skal legge meg ned litt. Lisa våknet kl kvart på 6 idag, så jeg la henne nettopp igjen. Vi er hjemme hos mor og far. De reiser til Bulgaria i morgen, derfor måtte vi komme inn sånn at de får sett Lisa litt.

 

Vi snakkes snart Therese.

Jeg gleder meg til mailen. Skal får Geir til å ta noen bilder av magen min jeg, så skal du få se hvor stor jeg er!! De melder visst sommer igjen itl helgen. Jeg liker det ikke, blir så utrolig varm! Ja ja, får være inne jeg:)

 

Snakkes snart igjen.

¨Klemmer fra Elin og Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Bare en liiiiten hilsen i dag...jeg orker nesten ikke sitte rett opp og ned...merker så tydelig nåå at ribbeina mine hviler oppå livmora når jeg sitter slik =( Ikke behagelig!

 

Det er gørrvarmt her i dag, men det blåser en del, så i dag er jeg jenta i vinden =) Men det er vanskelig å kle seg nå syns jeg. Det som frister mest er å gå i kjole, men da svetter jeg så mellom låra =( Det er utrolig ubehagelig! Svetter masse jeg - plagsomt! Mellom låra, under armene og mellom og under puppene...sorry detaljer, men jeg hater det!!!

 

Høres kjempekos ut med campingtur. Det er koselig! Og det er koselig når man har så godt forhold til tanter og onkler og søskenbarn!

 

Håper du fikk slappet litt av før prinsessa di våkna da! Vi snakkes snart - skal som sagt snart få ti len mail med litt bilder og sånn =)

 

Klemmer fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler detaljer, og jeg har det som deg. Svetter nesten aldri til vanlig, men nå gjør jeg det! Mellom puppene og magen og på overleppa har jeg lagt merke til. Regner med at det blir en ubehagelig sommer, men vi har valgt det selv:)

 

Jeg må gå og vekke Lisa nå igjen. Pga at hun våknet så kjempe tilig idag, sover hun to ganger idag.

 

snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...