Gå til innhold

har dere tenkt å bruke lammeskinn i august?


mamma til 2 i august

Anbefalte innlegg

jeg følger med på diskusjonen om lammeskinn og kvaliteten på disse. jeg har ikke kjøpt ennå fordi jeg tenker at det må da bli for varmt i august/sept med lammeskinn? Hva tenker dere? har dere tenkt å begynne å bruke disse nå eller er dere bare tidlig ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har tenkt å bruke det i vogna og inne i babykurven fra gutten blir født. termin om 14dager.

lammeskinn regulerer kroppsvarmen til babyen. det blir ikke svett eller kaldt på en måte. (jeg er ikke flink til å forklare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt å bruke det frå dag 1. Sist hadde eg det faktisk med på sjukehuset og brukte det der. Hadd brukt det heime litt føørst, slik at mammas lukt varpå skinnet. Slik fekk babyen med ein gang ligge på noko som lukta mamma.

 

Kan like godt bruke det i august som i desember, då det er både kjøle og varmeregulerande. Vi kjem nok til å bruke det i både voga, senga og vognbaggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal kjøpe lammeskinn og bruke dette i August:)

 

Det er jo det som er så flott med disse skinnene at de isolerer både mot kulde og varme og sørger for jevn temperatur:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Visst du har en pose som kan deles opp, så har du jo 2 lammeskinn da:) Klarer seg det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bruke lammeskinn i sengen fra dag 1 og ha det i vognen på tur.

Skifter over til dunpose i vognen når det begynner å bli kaldt..termin 1 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi ble født 29. juni og hun har fra dag 1 ligget på lammeskinn, selv i varmen! bruker det i vogna, legger helseteppe oppå og ungen oppå der igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte det fra fødsel og det var i august. enda bruker hun det i vognen når hun sover. som de andre skriver er det temperaturregulerende. jeg tror ikke du blir misfornøyd om du kjøper et skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du. Jeg har to lammeskinnsull i fra snuppa. De er nå ferdig vasket, og børstet og ser ut som ny. Pluss vi har kjøpt et til. Skal ha en i senga, en i vogga og en i vogna. Og de skal brukes fra dag en. Har termin 10. september.

 

Ull er temperatur regulerende. På sommerstid kan små bebiser fint ligge på skinn med et tynt teppe oppå seg. Veldig viktig at de små ligger på noe varmt og lunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn 3. sept. 05, og brukte lammeskinn fra Nøstebarn fra dag 1. Kommer til å kjøpe et likt i år og..(termin 20. sept)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig grønn på dette (som dere skjønner...), men skal lammaskinnet ligge over lakenet, nærmest babyen? Blir det ikke skittent i så fall??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også nevne at jeg egentlig er på en liten tyvtitt her inne, er ikke 3. trimester før om noen uker... Håper å få svar likevel da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnet skal ligge direkte på skinnet:) eventuelt kan du legge en gulpeklut under hode i begynnelsen. Skinnet er "selvrensende" og kan børstes hvis det trenges. selvfølgelig kan det også vaskes ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...