Gå til innhold

Laga side om Johanna


trebarnsmamma???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempeflott side, om ei lita nydelig tulle.

 

Jeg leste historien din, og den er sterk.

 

Jeg ser de antar at du har hatt en svangerskapsforgiftning. Hvorfor tror de det? Hva slags symptomer hadde du? Grunnen til at jeg spørr er fordi min historie er på en måte litt lik din, bare det at mine gutter( mistet to ganger) døde i uke 22. Inne i min mage. Og jeg tror det er morkaken som ikke fungerer helt som den skal.

Ble mindre og mindre bevegelse før den ble borte. Normal størrelse var det på barna i forhold til alder, derfor ble det ingen tiltak, alt så helt normalt ut før de døde... Men jeg skjønte at det ikke var det... en indre stemme som hvisket det til meg.

 

Skal få obduksjonsrapport over sommerferien. "Spennende"

 

Hva slags oppfølging får du i ditt neste svangerskap, om du skal ha flere barn?

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de tror jeg har hatt svangerskapsforgiftning er at de i ettertid har sett at blodtrykket mitt var forhøya (ikke farlig høyt, men høyere enn utgangspunktet). Fikk dessuten utrolig høyt blodtrykk etter fødsel (keisersnittet). Hadde et blodtrykk på 180/120. Måtte gå på tabletter i 1 mnd. etterpå. Har også i ettertid skjønt at det jeg trodde var luftsmerter kanskje var smerter i lever (hadde vondt under ribb-ben på høyre side). Men de kan selfølgelig ikke være helt sikre.

 

Er gravid igjen (er 21+6 i dag). Får tett oppfølging. Begynte på Albyl-E (blodfortynnende) i uke 10. Dette fordi det kan være med på å gjøre slik at morkaka utvikler seg bedre. Skal på UL i uke 24. Der skal de sjekke blodgjennomstrømming i livmor, morkake og navlestreng. Ellers får jeg tette kontroller med UL og vekstkontroll. Alt på sykehuset og med den samme legen som tok imot Johanna. Synes det er veldig trygt. Og alt ser bra ut til nå. Blodtrykket har faktisk gått ned fra utgangspunktet og jeg ligger helt øverst på den grønne delen av SF-målet. Dessuten er lisjebroren utrolig aktiv (kjenner gode spark). Men det er utrolig skummelt - i ene øyeblikket gleder du deg, i det andre er du bare helt sikker på at det ikke kan gå. Men for tiden er jeg mest optimist.

 

Masse klemmer og lykke til fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott hjemmeside til ei nydelig, lita prinsesse. :)

 

Sa de noe på sykehuset om at hun var liten eller normal for alderen når hun ble født?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanna var dysmatur - hun hadde et vekstavvik på over 50%. I uke 28 skulle hun ha vært mellom 1000 - 1200 gram, men Johanna var bare 650 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hei, så på siden din, det var en flott side, laget selv en jeg, men den forsvant da... fikk feil på data, flyttet å sånt, så det var plutselig gått et år, så den ble vel slettet..

 

hvordan går det med deg nå da, i dette svangerskapet? jeg er også gravid igjen, for tredje gang, og det er en ganske rar følelse.. klarer liksom ikke å venne meg helt til tanken med å skulle få et barn jeg mest sannsynlig skal få ta med meg hjem igjen! selv om denne følelsen skal være deili, så har den ikke dukket helt opp hos meg ennå..

har fått veldig grundig oppfølgning nå, da første min døde av hjertefeil. så har vært allerede i uke 24 med lillebabyen på EKG, å fikk bare strålende resultater derfra, så alt ser bra ut. så krysser fingrene...

 

håper det går bra med deg nå, at dere får en "beholder" denne gangen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser alt helt topp ut. Vokser og gror. Er idag 30+2 og har en aktiv liten gutt i magen. Reint fysisk er jeg i toppform, men psykisk går det litt opp og ned. Mest opp igrunnen.

Lykke til du også!

(Har skifta nick siden sist...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...