Gå til innhold

min siste baby...sukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nyyydelig gutt på 10 uker, han er bare så skjønn... Vi har to store barn fra før på 10 og 14 år, fantastiske storesøsken, vi har følt at det ikke var nok med to, men utsatt nr. 3 lenge. Jeg hadde et ønske om at nå skulle jeg kjenne at det var nok, men nei da!

Nå er jeg ulykkelig fordi vi ikke skal ha flere barn =0(..

Rett etter fødselen sa jeg til mannen min at dette kunne jeg gjort igjen, det var vel da jeg ante at jeg kanskje ikke ville føle meg "ferdig". På barsel lå jeg og nytte hvert sekund med den lille, og tenkte at her er jeg for siste gang, sukk!!

Er det flere som føler det slik eller føler en seg lykkelig over å være "ferdig" når en er det??

Jeg er ikke "mer enn" 36 år så slik sett så kan vi jo få flere, hvis vi blir enige om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dere kan få flere barn, hvorfor ikke? Som du skriver, 'hvis vi blir enige om det'. Så hvis det ikke er umulig at din mann også vil ha en til, så syns jeg ikke 36 år er en alder å gi seg på.

Har ett barn, ei tulle på 14,5 MND., fikk henne da jeg var 36,5 år ;-) Ønsker sannsynligvis ett barn til.

Min mor var 25 og far 45 da de stiftet familie, fikk 4 barn, siste ble født da mor var 36 og far 56....Det gikk bra, men de to yngste hadde foreldrene mine ikke så mye energi til som de to første. De ble mindre strengt oppdratt, fikk mer materielle goder, og har i ettertid ønsket selv at de fikk flere klare grenser i barndommen. Tror foreldrene mine var utslitt...men far var da 'godt voksen' og samarbeidet mellom de to kunne vært bedre uansett. Så det er personavhengig nesten like mye som aldersbestemt.

Kanskje når lillegutten din er 1-2 år at du ser klarere på det? Husker på barsel at jeg tenkte: Jeg vil ha en til, med det samme!!! Lykkerus...:-)

Skrevet

Høres da ut som du absolutt ikke er "ferdig" med å få barn:-)

Jeg er 39 og fikk min 3.datter for 3 mnd siden og jeg nyter hvert eneste sekund av det. Ikke fordi hun er min siste, men fordi jeg elsker henne så høyt og virkelig nyter å bli mamma i moden alder. De to eldste er 13 og 18 og den gangen skulle man rekke alt annet i tillegg til å være mamma. Denne gangen blåser jeg i alt annet og er bare mamma for de 3 jentene mine. Jeg skal ikke ha flere barn, men føler meg absolutt ikke ferdig med barn, de vil jo alltid være barna mine og hver alder har sin sjarm. Men ett sted må man jo slutte å få nye barn og heller nyte de man har og følge opp disse, det krever sitt det også:-)

Det er jo veldig trist om du går og er ulykkelig over de barna du har bestemt deg for ikke å få når du heller kan glede deg over de du har vært så heldige å få allerede:-) Tror nok dere må gå noen runder vedr om dette var siste mann, men uansett så nyt hvert sekund, for tiden flyr så fort så fort....

Skrevet

He, he, kjenner følelsen. Fikk min tredje, og siste, jente i slutten av april. Kjenner meg overlykkelig over at jeg har fått tre slike flotte jenter og føler at familien nå er komplett. Men jeg blir direkte trist av å tenke på at dette er siste gangen jeg skal snuse inn den deilige lukten av baby, se det første smilet, høre fornøyd pludring etc.etc. Så jeg har lovet meg selv og min kjære at noen absolutte avgjørelser omkring dette blir ikke tatt. Greit at vi pr i dag har mer en nok å henge i med og at det vel neppe blir mindre jobb med ungene med årene, men aldri si aldri. Hvem vet. Kanskje vi om en 5-6 år har lyst til å prøve igjen... ;-) Jeg fyller 37 til høsten. Og om det er noe jeg har lært av disse sidene er at siste tog ikke går før om lenge enda!

Skrevet

Jeg tror man føler seg ferdig når man er det.

Jeg føler meg iallefall totalt ferdig, men så har jeg fått mine 4 planlagte og 2 bonuser i tillegg, også da !

=)

Selv om jeg føler meg helt ferdig med babyer, så føler jeg likevel at jeg på en måte "holder igjen" babytiden med denne lille poden, som snart er 9 mnd (herlighet som tiden flyr!!!)

Jeg nyter babytiden på en helt annen måte enn med de andre, da jeg vet i hjertet mitt at dette er aller siste gangen.

Tror ikke jeg skjemmer han bort mere, men jeg har så absolutt mindre motforestillinger til å la han sove i samme seng om han sovner der, og så ammer jeg han når han vil gjennom natta. Var litt mere streng med de andre, menr jeg å huske...

Jeg nøt tiden på barsel også. Satt og holdt babyen godt inntil meg selv om han lå og sov....Han lå på brystkassen min og dormet, da en sykepleier kom inn, og sa noe så koselig som at "er det ikke annerledes når man får barn som godt voksen!"

Tydelig at hun også hadde opplevd det selv.

=) vi får bare nyte tiden vi som har fått den aller siste, så får dere andre som ikke er ferdige enda, skynde dere å lage en til!!

;o)

Skrevet

Takk for kjekke svar jenter!! Vi får bare se tiden ann, kanskje er jeg inne på bim om noen år igjen =o). Det viktigeste er vel å nyte "nuet" i alle tilfeller, særlig når nuet er en liten nyyyydelig gutt og med to kjekke nydelige storesøsken og ikke minst en fantastisk mann og pappa. Jammen er jeg heldig.. sukk..

Skrevet

Bestemte for flere år siden å få en til. Men det går ikke bestandig som planlagt. Hadde flere spontanaborter før vi ga opp. Og da var lillegutt plutselig på plass(hørt den før?) Storkoser oss som småbarnsforeldre og jeg er 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...