Gå til innhold

Tett melkegang vil ikke løsne, TIPS??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 9 måneder, og den siste måneden har jeg hatt tett melkegang 2-3 ganger. Fikk det på nytt i går. Sto lenge i dusjen og håndpumpet, brukte pumpa etterpå og varme kluter på brystet, men det vil ikke løsne.

Ringte legen, så nå skal jeg hente resept på en nesespray som skal hjelpe. Noen som har prøvd denne?

Eller har andre gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan og gå i helsekostbutikk å kjøpe lecitin kapsler. Ta tre om dagen til det løsner. vedlikeholdsdosen er en kapsel daglig.

Syntocinon nesespray hjelper til med å sette igang utdrivningsreflksen. Det er veldig viktig få satt den igang før du pumper. Prøv og å stimulere brystvorten før du pumper og. Du bør heller massere før utdrivningsrfelksen er satt igang.

Lykke til- dette går bra

Skrevet

Takk blomman! Skal prøve meg fram. Har hentet nesesprayen nå, så får vi se om det hjelper etter hvert. :-)

Skrevet

Pust dypt, ikke stress og tenk at dette løser seg, for det gjør det selv om det er forferdelig mens det står på.

Bruk sprayen noen minutter før du ammer/pumper. Tøm skikkelig, dusj/bad i varmt vann, masser mens melka renner og legg på varme på puppene. Ha gjerne på ullinnlegg mellom tømmingene..

Husker med gru mine runder med dette, men det ordner seg! Lykke til!!

Skrevet

oj oj- en stor feil har sneket seg inn.... Du må ikke massere før utdrivningsreflksen setter igang! - mangler en ikke der...

Skrevet

mener at du ikke må massere før utdrivningsreflksen er i gang, (mangler ordet ikke i innlegget- og da blir meningen med det jeg skrev helt feil...)

Skrevet

Vil bare si at det ser ut til å være i orden nå (kryss i taket).

Begynte med nesespray og lecitin tabletter samme dag, fikk tante til å heale meg, så dagen etter var jeg (puppen) på rett kjøl. :o)

Ingenting skal være uprøvd!

He ei fin helg alle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...