Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra m er et år på lørdag og hver morgen når hun våkner er bleien helt tørr også tisser hun den full kort tid etter. Så derfor tenker jeg på å kjøpe potte og begynne å sette henne på den hver morgen slik at hun da tisser i potta og ikke i bleien. Er det for tidlig? Jeg tenker kun å gjøre det om morgenen siden hun da likevell er tørr i bleien. Ikke utover dagen med det første.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme gjør jeg når bleien er tørr om morgenen. Men mi er 16 mnd. Mener de kan begynne å kontrollere det nå, og har lest at de vokner om de tisser på natta når de er 1,5 år. Men kan ikke skjønne at det kan være noe galt å begynne før det om man vil og barna har lyst.

Skrevet

Jeg har kjøpt potte,siden gutten min ble 1år på onsdag,så jeg skal nok begynne med potte trening snart.Tror ikke det er tidlig for det tar tid å lære.

Skrevet

Bare begynn du. Det er alltid masse sterke meninger om dette med pottetrening, og noen mener jo det er helt forkastelig å begynne så tidlig. Selv satte vi sønnen vår på potte da han var ca. 10 måneder - litt tilfeldig at vi prøvde akkurat da, egentlig. Han syntes det var veldig artig, og skjønte raskt poenget. Etter en stund syntes han ikke det var noe morsomt mer og da kuttet vi bare ut potten en lang stund. Etterpå har vi brukt den litt innimellom, men nå i det siste (han er nå 22 måneder) er han blitt veldig opptatt av å tisse på potte. Klarer alltid å presse ut noen dråper når han sitter der, uansett om han egentlig må tisse eller ikke, så det er tydelig at han vet hva den skal brukes til! Nå har vi gått over til doring, da han plutselig bestemte seg for at han ville på do (vi var bortreist og hadde ikke potte). Og gjett om det er populært - han vil sitte på do hver gang vi skifter bleie! Og gjerne et par ganger etter hverandre. "Tisse mer" som han sier hver gang...hihi.

Men altså - konklusjonen min er i alle fall: bruk den så lenge det er kjekt å sitte der. Liker hun den ikke så la være, og prøv igjen senere. Hun blir sannsynligvis ikke raskere tørr av å bruke potte tidlig, men hun blir kanskje mer fortrolig med det å tisse på potte og do. Og skadelig er det i alle fall ikke - så lenge du ikke binder henne fast til potten og forlanger et resultat. Og det er vel ikke akkurat det som er planen din. Syng, les og lek underveis og kos dere med tissingen - det er artige saker kan du tro!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...