Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Jenta mi har vondt, men jeg vet ikke hvor!!! Ringte legen i dag, de sa jeg skulle se det ann siden feberen er borte. Men hun hyler av smerter, bare paracet som hjelper. Hun spiser dårlig også=( Hun sover nå stakkars liten, å her sitter jeg å griner, hun er bare 4,5 mnd....... Ikke alltid lett å være mamma=(
-Hoppsi Deisi- Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Uff, så forferdelig, man føler seg så vanvittig hjelpesløs...Håper hun blir bedre fort! Trøsteklem til deg:)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Skjønner at du gråter, man føler seg så hjelpesløs. Gi henne paracet du hvis det hjelper henne. Hvor tror DU at hun har vondt? Morsfølelsen stemmer som regel...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Takk for det!..håper virkelig det blir bedre snart, i morgen SKAL vi til legen, uansett hva de sier!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Ikke i magen vertfall, men halsen,ørene eller munnen, uff, dette er fælt!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Ja, ta turen til lege i morgen du, så de får se og lytte på henne. Kanskje det er en ørebetennelse eller noe. Griner hun mer om du legger henne ned? Fortsett med paracet i natt og ring lege tidlig i morgen. Da får du nok time samme dag. Masse god bedring!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Ja, hun gjør egentlig det, blir hysterisk nede i sengen
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #8 Skrevet 10. juli 2006 Ja, kan jo være ørebetennelse. Det skal gjøre vondtest når de ligger. Men hylingen kan jo også være fordi hun helst vil være hos deg. Vanskelig å vite, men du får svaret i morgen. Legen trenger nok bare å titte i øret og ta en senkningsprøve for å vite. Håper det går bra og at jenta di blir bra igjen fort. Og du...selv om man føler seg hjelpesløs og du synes det er vanskelig. Husk på at du gjør masse med bare å trøste henne og lar henne vite at du er der for henne.
-Zander_klumpen- Skrevet 10. juli 2006 #9 Skrevet 10. juli 2006 Håper det ordner seg, og at du finner ut av det! Lykke til!
mammaen til G & A Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Uff, ja gi henne paracet du. Hun har jo vondt... Bra du tar henne til legen i morgen saa finner de ut hva som feiler henne. Og dersom hun har saapass vondt saa er det ikke mye appetitt=( Haaper alt gaar bra hos legen i morgen. Skriv inn her da saa vi faar hoere hvordan det gikk. Og god bedring til vesla di=) Store klemmer fra
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 Hvis hun hyler til ekstra mye når du trekker i øreflippen hennes er det helt sikkert ørebetennelse. Huff,stakkars!! Ikke greit når de har vondt disse små. Har hun feber? Lykke til,håper dere finner ut av det. Husk at du kan kontakte lege igjen om du synes det blir uutholdelig for jenta di å vente ti i mårra. Bare dra på legevakta.
Tredjemann på vei :D Skrevet 11. juli 2006 #12 Skrevet 11. juli 2006 for å se om de har ørebetennelse skal man trykke på den lille "klumpen" mellom kinnet like ved øreinngangen. hvis babyen hyler enda mer da er det sikkert ørene hun har vondt i. viktig å gjøre alt du kan som får henne til å ikke skrike hvis hun har ørebetennelse for da søsteren min var liten fikk mamma beskjed av mamma'n sin om å bare la henne skrike litt... (visste ikke at hun var syk altså). til slutt skrek hun hull på trommehinna og det begynte å verke...
Miss Piggy Skrevet 11. juli 2006 #13 Skrevet 11. juli 2006 Hvor bor du da? Jeg hadde tatt henne med til en privat legekontor som feks Volvat. Det koster litt men der får du all den oppmerksomheten man trenger når man har et litet sykt barn. Vet ikke hvordan fastlegen din er, men min minimaliserer alltid problemet og får meg til å føle at jeg bryr de når jeg ringer med bekymringer om lille snuppis. Så når det er noe ekstra, så tar jeg han alltid med til Volvat. Lykke til og håper det går over snart!!
Only Skrevet 11. juli 2006 #14 Skrevet 11. juli 2006 Hvordan går det? Har dere vært hos legen? Er det tenner kanskje? Her var det hysteriske tilstander da den første kom.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #15 Skrevet 11. juli 2006 Hei. Nå har vi vært hos legen,han fant ikke noe galt, tok blodrøve også, den var fin. Han kjente i munnen hennes (uten hansker!!!grrr), og mente det var tenner på vei oppe kanskje. Jeg synes det er rart hun kan ha sååå vondt av det men.... Fikk beskjed om at vi kunne gi paracet til natten i opp til 2 uker.. Stakkars jenta mi, håper bare hun blir bedre nå
Lille pastill Skrevet 11. juli 2006 #16 Skrevet 11. juli 2006 Å få tennene oppe er veldig vondt for de små, fortennene oppe gjør faktisk mest vondt. Vi har ei lita ei her som har kjempevondt og har grått masse et par dager. Det er forresten realativt lett å se om det er tenner på vei der oppe. Gommene er ganske rød og hovne, ihvertfall på snuppa her.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #17 Skrevet 11. juli 2006 Hvor gammel er jenta di da? Synes ikke gommene ser annerledes ut jeg.... Og 4 mnd er vel litt tidlig for tenner? Hun hylskriker for alt nå, er ikke seg "selv"!
krabbetrollet Skrevet 11. juli 2006 #18 Skrevet 11. juli 2006 Jeg har ingen formening om det er tenner eller ikke som plager datteren din. Men noen får tenner tidlig, og noen er veldig plaget av det. Nevøen min fikk 7 tenner omtrent samtidig da han var 3 mnd - det var ingen god periode hverken for baby eller foreldre... Håper datteren din snart blir bedre...
Lille pastill Skrevet 11. juli 2006 #19 Skrevet 11. juli 2006 Nå er jenta mi 7,5 mnd og sliter med fortennene oppe, men hun var bare 4 mnd da hun fikk fortennene nede. De aller fleste får tenner nede først, men noen før tennene oppe først. Jeg synes ikke gommene til snuppa her så noe annerledes ut da hun var i ferd med å få tennene nede, men nå når hun får tennene oppe ser jeg det godt. Det kan jo hende at jenta di er i ferd med å få tenner nede, men at heller ikke du klarer å se noe forandring på gommene? Snuppa her var ganske sutrete og utilpass før hun fikk tennene nede også, men langt ifra så ille som nå. Barn er forskjellige - for noen er tannfrembrudd vondere enn for andre. Smør på Dentinox og se om det hjelper, det lindrer litt for snuppa her.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #20 Skrevet 11. juli 2006 Tror jeg ville gått til en annen lege, jeg....
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #21 Skrevet 11. juli 2006 Men han sjekket henne nøye, hals, ører, blodpprøve, så etter utslett osv.. Hva mer kan de egentlig sjekke? Han spurte om urin og avføring også, legen var ok han, sa at jeg bare måtte ta kontakt igjen. Det eneste jeg ikke likte var at han stappet fingeren sin i munnen på henne uten hansker, det burde ikke en lege gjøre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå