Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har en datter som ble født 8 uker for tidlig.. Hun er idag 7 uker gammel.. Fikk henne hjem fra sykehuset for tre uker siden. Da hun reiste hjem fikk hun 50-60 ml melk. Nå ammer jeg så godt jeg kan, og vet at jeg ca har 50-60 ml til henne til hver måltid. MEN dette er hun ikke fornøyd med. Begynte nå siste uken.. Vil ha mer, mer mer!!! Kan drikke av meg til det er tomt og enda fortære mellom 60-90 ml med MME. Gulper ikke, og hyler som besatt om hun ikke får alle denne melken.. Hun er nå snaue 3 kg... Glad i å ligge ved puppen, og jeg vet med sikkerhet at hun får i seg melka mi... Noen som vet om dette r er normalt?? Noen som har opplevd det samme???
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Du har nok ganske sikkert økedøgn, og det er helt vanlig!! Da ligger babyen til puppen OFTE og du føler at puppene er slappe og tomme. Dette er helt normalt og du vilkomme til å ha noen sånne runder... ;o) Mine råd: I denne perioden,bare slapp av mest mulig, ligg mye i senga og dropp husarbeide for noen dager. Drikk MYE vann -da mener jeg litervis om dagen...Spis mye sunn mat! Prøv ammete, som du kjøper på apoteket. Du får helt sikkert mer melk om noen dager,så bare ta det med ro. La babyen din ligge ofte til brystet. Ca hver andre time..... Lykke til!!!!!.o)
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Glemte noe viktig...: Husk at du har mer melk enn det du klarer å pumpe ut! Babyen er mye flinkere til å få ut melk enn en pumpe! Så du har mer enn du tror! Hvis du vil fortsette å fullamme må du ikke gi noe særlig MME nå som det er økedøgn. Da får kke brystet den stimulering det trenger for å øke..Legg¨babyen ofte til, det vil øke etter hvert!! Ta deg en ekstra turtil HS denne perioden og vei:o) Lykke til!
Guttemamma x 3 Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Ja, dette var kjent. Det er nok økedager. Har selv en prematur gutt som ble født 8 uker for tidlig. Det var MYE amming i begynnelsen. Du bør spise og drikke godt og forsøke å hvile mest mulig så øker melkeproduksjonen din skal du se. P.s. For min del gir lettøl en skikkelig "boom" i melkeproduksjone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå