Gå til innhold

Dere som har jenter som har "grodd sammen" der nede..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en diskusjon for en stund tilbake og synes å huske at det faktisk var noen som hadde jenter som hadde grodd sammen der nede. Jeg også undersøkte da og jenta mi også hadde det. Spurte legen om det og hun sa at det ville ordne seg av seg selv til slutt (synes hun nevnte puperteten) men at vi også kunne kjøpe en salve. Ovesterin. Nå har vi kjøpt denne salven, men har ingen informasjon om hvor ofte vi bør smøre på.

Vil noen fortelle deres historier om dette? Synes det er et vanskelig tema og vet egentlig ikke hvordan jeg skal gå fram. Vil det åpne seg etterhvert? Når? Er det egentlig veldig vanlig, men de fleste sjekker ikke og vet det derfor ikke, men det er ikke blitt et tema fordi det åpner seg av seg selv? Skal jeg benytte kremen?

Æsj, forvirret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se svaret jeg har skrevet på innlegget "...Mamma, det gjør vondt i tissen!" litt under her.

Vi prøvde Ovesterin i to perioder på 14 dager, uten at det er blitt bra. (Men mange blir det, sa legen da!)

Vi smurte et tynt lag morgen og kveld vi.

Spesialisten vi var hos, sa det mest sannsynlig åpnet seg helt selv innen hun var blitt 7-8 år, men kunne ikke garantere noe. Her er det jo ubehagelig for henne, så om det ikke retter seg til høsten, skal vi prøve en litt sterkere krem. Virker ikke det, blir det muligens et lite inngrep med narkose, der det blir gjort et lite snitt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Som jeg har skrevet tidligere, åpnet det seg hos jenta mi og alt så bra ut. Plutselig grodde det sammen igjen, og da fikk vi ovesterin salve som vi smurte med to ganger daglig. Det åpnet seg heldigvis i løpet av et par dager, og nå ser det greit ut. Vi oppdaget det tilfeldig for litt over 1 år siden. Hun var da tre år, og hadde vært bleiefri i ca 1 år så det er i hvert fall ikke bleiebruk som gjorde at hun grodde sammen igjen.

Bra ta det blir flere som snakker om det, for det var absolutt ingen som hadde hørt om noe sånt da jeg oppdaget det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...