Gå til innhold

Potte, doring eller vanlig do?? Og tørking. Se hit litt da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 3,5 år. Hun sitter nå på potte foreløpig. Jeg må tørke henne når hun tisser og bæsjer. Det er ikke plass til hender i potten så hun får ikke gjort mye selv. Har prøvd og det endte med at papiret datt i ned i potten og hun dro det opp og ja.

Hva gjør deres?

Potte, doring eller vanlig do?

Og tørker de seg selv?

Og hvor gamle er de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fyller 4 om noen dager. Hun ble tørr for et år siden. Begynte med potte. En musikalsk en...(men vi tok fort batteriet ut da det "sang" i tide og utide :-) ). Så gikk vi over til doring. Den hadde hun til og med med seg i parken (gikk i park den gang). I parken ble hun obs på at mange satt direkte på do og sluttet derfor med ringen etter noen dager hjemme også. Da hun begynte å sitte uten doring lærte jeg henne å tørke seg selv og hun har gjort det siden. Jeg bestemte meg for at om hun fikk noen striper i trusa så fikk det heller være. Vi skifter jo truse hver dag :-) Det hender hun ber om hjelp til tørkingen i blant, men det er helst på kveldstid når hun er trett eller hvis hun har venninner på besøk som trenger hjelp. Jeg har hele tiden rost henne fordi hun er en så stor og flink jente og jeg tror det er det som er drivkraften hennes. Ingenting er så viktig som å være stor, nemlig ! :-)

Skrevet

Har en gutt paa fire og han har vaert toerr i ett aar naa. Saa fort han var ordentlig komfortabel med aa gaa paa potta saa skiftet vi over til doring.

For bare noen faa maaneder siden saa gikk vi over til at han bare sitter paa do setet. Han var ikke redd for aa dette i do lengre=) Han faar hjelp til aa toerke etter at han baesjer.

Skrevet

Gutt, akkurat fylt tre. Han bruker do uten doring. Han proever aa toerke seg selv, men det er en sluttjobb for mamma og pappa:o)

Skrevet

Hei.. Stedattern min er 3 1/2 år(født i januar) hun går på do. I starten så brukte hun potta, men så plutselig ville hun bruke do i stedenfor. Vi tørker henne, for noen ganger så glemmer hun å tørke seg. Må også huske å spørre om hun har vasket hendene og. Det glemmer hun og.. Føler vi maser så mye med det, men synes det er viktig at det blir gjort

Skrevet

Gutten min bruker vanlig do.Han vil alltid at vi skal ut når han må bæsje,så hvis vi ikke titter innom så hender det ofte at han har prøvd å tørke selv.

Han har flere ganger også bare stått opp om morgenen før meg og gjort sitt fornødne uten å vekke meg,hehe,vil så gjerne være selvstendig:)

Syntes han er en flink gutt jeg!

Stolt av trassmonsteret mitt;)

Skrevet

eldste brukte potte til å begynne med, til hun var trygg på doringen, kanskje rundt 3 år (at hun ikke følte hun skulle ramle i do...)

Mellomste ville ikke bruke potte i det hele tatt, ville gjøre som storesøster (1 1/2 år eldre) og bruke ring/do... Hun var 3 år før hun interesserte seg for å slutte med bleie.

Minsten bytter litt på (hun er 2 1/2, bare så vidt begynt å prøve å tisse på do), men synes det er mest stas med doring .

Tiss tror jeg de begynte fort å tørke, det andre.. tja.. kanskje rundt 4 - 4 1/2 år, husker dessverre ikke...

Mine har aldri tørket seg selv når de satt på potte nei... litt grisete som du har erfart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...