Gå til innhold

Til rettskrivings-politiet:

Anbefalte innlegg

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg har IKKE lest på noen plass på denne siden at man må skrive perfekt for å kunne legge inn et innlegg her.

Jeg har selv slitt med rettskriving i alle år, det var ikke gøy å måtte slå opp hvert enkelt ord i orboken når jeg skrev stil på gymnaset og samtidig få mange røde streker i stilen tilbake. Men jeg vet det finnes de som har enda større problemer enn meg med rettskriving, og jeg klarer nå å holde meg for god til å komentere det. Hva om noen ler eller komenterer noe som dere skammes over? Det hadde ikke vært gøy? Eller er det nettopp derfor dere retter andre? Fordi dere føler dere truffet av det som blir skrevet? Ærlig talt, voks opp! Om dere er gamle nok til å ha barn bør dere gå forran som et godt eksempel og IKKE mobbe andre.....eller er det det dere vil deres barn skal lære? Jeg velger å lære min sønn å respektere andre uansett hvilken feil de måtte ha!

Og som en siste komentar: Jeg er IKKE dum selv om jeg sliter med rettskrivingen. Jeg skal nå til på siste året på skolen og etter det er jeg ferdig utdannet datainginør, og så langt er jeg en av de beste i klassen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare slenger meg med deg litt her jeg:-)Det blir for usaklig og dumt å kommentere skrivefeil ja!!

Skrevet

Kall en spade for en spade; det er skremmende få som kan rettsskrivning i dette landet! Og flere blir det med sms språket, dårlig norsk opplæring med mer. Skal man liksom tie problemet i hjel? Jeg kommenterer alltid skrivefeil! Min besettelse liksom!

Skrevet

"liksom" er faktisk ikke ett ord, det heter "likens som"

Skrevet

Tull.

For det første: Sjølvsagt er liksom eit ord.

For det andre: Kva i svarte brennheite helvete er "likens som"?? Fann du ikkje dårlegare ordval når du skulle ha noko å erstatta ordet "liksom" med..?

Skrevet

den var faktisk bare for å irritere da men!

Skjønner ikke helt hvorfor aleneforeldre forumet er blitt ett sted for rettskrivning! Det er jo det eneste det går i om dagen virker det som :)

Gjest marie-s
Skrevet

Vel om rettskriving er SÅ mye viktigere for deg enn innholdet så bør du kanskje finne en annen side å henge på....sikkert noen på barne- og ungdomskolen som vil ha hjelp til en stil eller to......ellers bør du får deg en annen "hobby".....mobbing blir vel litt for dumt, for det er jo det du driver med!

Og bare slik at det er sagt så er det enda verre at barn/ungdom i dag velger bort fysikk, kjemi og matte.....for ved å gjøre det mister vi evnen til å kunne utvikle noe i dette landet.

Skrevet

jeg er enig meg deg, marie-s. fint du tar det opp for jeg blir sprø av at noen mennesker ikke kan svare på et innleg uten og rette på det jeg skriver.

jeg er ordblind, og ofte slurver jeg og leser ikke igjenom det jeg skriver, men det spiller vel ingen rolle så lenge det er leselig.

he he.. dette minner meg om sånne AA møter på film ;)

Gjest marie-s
Skrevet

Ta det helt med ro, du er slettes ikke alene. Jeg har slitt med rettskriving og lesevansker i alle år, men det hindrer meg ikke å gjøre det veldig godt på skolen. Nå har jeg kun et år igjen så er jeg ferdig utdannet datainginør :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...