heleneogde2gutta Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 hei..... sønnen min på 18 mnd har lenge vært enkel å legge. De siste ukene har alt bare blitt krøll. vanskelig å legge på dagen ,sover kort. men åpenbart trøtt og blir sutrete. I dag har han plutselig sovet i 2timer på dagen , og ble rastløs og vanskelig å få til å sove i kveld. Jeg tror ikke det er noe som plager han. Det jeg lurer på er om han rett og slett holder på å kutte ut dagsøvnen? hva gjør deres små? han sover lenge om morgen og har inntil siste 3-4 sovet ca 2 timer på dagtid uten problem- og trengt endel søvn....
Guttemamma x 3 Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Lillemann er 16 mnd. og sover 10 timer på natta og 1-2 timer på dagen. Han har aldri vært noe sovebarn da.
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Gutten min er 19 mnd, og sover 11 timer pr natt + 2 timer på dagen.
Vårenzia Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Jenta mi er 16 mnd og sover 11 timer om natta og 3 timer om dagen i en dupp eller noen ganger to kortere.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Min gutt på 16mnd har aldri likt å sove. Heldigvis er nettene blitt lengre med alderen, men dagsøvnen ser ut til å bli borte. Han skal snart begynne i barnehage og da kommer sikkert behovet for dagsøvn tilbake. Nå i ferien må vi holde en aktiv hverdag med mye lek og løping for å gjøre han trøtt. Kjenner meg godt igjen i hovedinnlegger sitt problem.
Papira Mou Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Mi er 18mnd, sover 10-12 timer natt og ca 2,5 time på dagen. Hun hadde ikke klart seg uten soving på dagen ! Har tullet litt i siste med leggingen, men tror at det er pga sommer og sol-lyst ! )
Aga:-) Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Heisann vilkan, lenge siden:-) Har hatt samme problemet i sommer, men det ser ut til at det har gått seg litt til nå. Johannes har sovet fra ca 19 til ca 06.30, med noen små oppvåkninger innimellom. Etter at han begynte i barnehage da han var ett år gammel, har han sovet ca halvannen til to timer på dagen. I sommervarmen og kanskje pga lyset har han sovet noe dårligere, og vil gjerne stå opp kvart på fem for eksempel. Tror kanskje det er litt tidlig å kutte ut dagluren, hvert fall for lillegutt her, men det er kanskje lurt å kutte den litt i tid slik at han sover bare en times tid.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Kevin på 1 1/2 år har stortsett vært veldig flink til å legge seg. Han sover 12 timer på natta og ca.1 1/2 time på dagen. Sover han mindre en 1 time på dagen blir han grintete.
miatittin Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 Gutten min på 1,5 år sover ca 10 timer på natten og 2 timer på dagen. Sånn har det vært i ca et halvt år nå. Sovner ca 8 på kvelden,våkner ca 6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå