Gå til innhold

Kan mans stole på hva jordmor sier i forhold til hvordan babyen ligger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har ligget med hodet ned en stund, og sparket oppover, men nå var jeg sikker på at han hadde snudd seg, fordi sparkene går nedover mot blæra, og det er mye mer aktivitet nederst enn øverst... Fortalte dette til jordmor, men da hun målte SF-mål og kjente på magen var hun ferdig i løpet av 30 sekunder, og var sikker på at ungen lå med hodet ned fremdeles(kjente hodet hans)... Godtok det uten å spørre noe mer da jeg var der, men synes det virker så rart nå, når jeg går og kjenner etter, får det ikke til å stemme....

 

Noen som har opplevd at de kjenner feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det hende at babyen din "bokser" deg ned mot blæra, at det er hendene som du kjenner ?

 

Jeg har hatt lik følelse som deg (30+4), men jordmor sa idag at hodet ligger nedover og kroppen opp, så veksler h*n nok men å snu seg med rumpa fra side til side.

 

Håper at det ordner seg til babyen din skal ut iallefall :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jormødre har såpass bra erfaring og vet hva de snakker om, så du kan nok stole på at hun kjente hodet:)

 

Jeg følte det akkurat som deg, at sparkene plutselig gikk nedover i stedenfor, men både Jordmor OG ultralyd bekreftet at hun fortsatt lå med hode ned.

 

Det kan nok føles som spark fra et bein nedover, men armene kan ha kraftige og harde slag de også altså:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste JM er så rutinerte at de kjenner riktig. Det er jo en del av jobben deres å sjekke hvilket leie fosteret har. Jeg kjenner det på meg selv. Jeg vet akkurat når alvafrøet snudde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Da holder han nok bare bena mer i ro, og er gått over til boksing... I hver fall beroligende å vite at han ikke har snudd seg nå når det er under to mnd igjen....

 

Tusen takk for svar, og det var forresten ikke meningen å være anonym, så ikke at jeg hadde kommet borti knapper før etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med datteren min tok jm feil. Hun sa at hun lå med hodet ned i flere uker, men så plutselig ble hun usikker, fikk en annen jm til å kjenne også, men ingen av de kunne si sikkert om de kjente rumpe eller hode. Ble derfor sendt til ul hvor de konstaterte seteleie.

 

Men når det gjelder spark kjenner jeg mer spark og slag nederst i magen denne gangen, og nå ligger babyen min med hodet ned. Sist lå datteren min med bena rett opp langs kroppen og både ben og hode stanget meg i ribbena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... da kan de vel gjøre feil likevel da... er jo ikke så farlig de første ukene fremover, så jeg får ta det opp med legen på neste kontroll... Synes bare det er så rart om han har gått over fra å sparke meg i ribbeina mange ganger om dagen, til å ikke bevege beina noe særlig i det hele tatt, mens det har blitt masse aktivitet i "motsatt ende":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av jordmor på torsdag at ungen lå med hodet ned... Samme dag var jeg på sykehuset, og fikk tilfeldigvis en ultralyd. Det endte med at ungen ble snudd fordi han lå i seteleie. Så jeg tror nok de kan ta feil gitt, med mindre gutten min snudde seg på sykehuset, for da var han ganske aktiv. Bare håper han holder seg riktig vei nå, jeg hadde termin 7.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...