Gå til innhold

Vibrator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt avhengig av min lille, søte, men veldig effektive vibrator. Nå har jeg hørt noen rykter om at dette kan være farlig. Jeg håper virkelig ikke dette stemmer, men finner ingen steder på nett hvor det står noe så da spør jeg her:) Noen som vet om det er noen fare forbundet med å bruke vibrator (utvendig) i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får ikke håpe det er farlig for min har vært flittig bruk de siste dagene..

:)

Skrevet

skriver under på det gitt... venter spent på svar :)

Skrevet

Jeg har også hørt dette, "alle" sier det er så farlig å bruke vibrator, men ingen av de som har sagt det vet hvorfor -de har bare hørt det hos div, noen hos jordmor, noen hos lege. Og når jeg spør om de ikke spurte hvorfor, sier de "nei" -det forundrer meg at folk bare tar til seg info uten å spørre om hvorfor, dette er tross alt viktig!! ;)

Skrevet

Ja. Jeg (HI'er) vil gjerne ha en forklaring på hvorfor det skal være så ille, men er litt ekkeltå bruke vibratoren når jeg sitter der og tenker på om jeg ender barnet hjerterytme, eller hva faen det er jeg gjør galt...:)

Skrevet

Det jeg har fått med meg om saken, er at bruk av vibrator (innvendig) kan bidra til å modne mormunnen. Det å bruke vibratoren utvendig, derimot, har jeg ikke hørt noe om.. du kan sikkert fortsette med god samvittighet! ;o)

Skrevet

Mmm... bare og fortsette altså, hihi..

Skrevet

Bare å bruke vibrator, men uten vibrasjonen på, det er den som er "farlig" for oss gravide.

Skrevet

Og hvorfor er denne vibrasjonen farlig for gravide?

Skrevet

Ja hvorfor? Arg det er det som forundrer meg også. Men hvis det er vibrator innvendig som er problemet så overlever jeg til jul, men hvis det er snakk om utvendig også, ja da er det trøbbel i paradis:)

Skrevet

I tillegg... hva i all verdens land og rike er poenget med et vibrerende egg som ikke vibrerer? Å sitte og dille utenpå der med en liten metallklump er vel neppe særlig opphissende...

Skrevet

Jeg vet hvorfor: (noen måtte jo ta mot til seg og spørre jordmor, så vi ikke dør av nysgjerrighet her) Fordi vibrering inni skjeden kan starte fødselen tidlig, ødelegge slimproppen og alt som værre var:) Utapå er helt i orden.

Skrevet

Takk som torde spør. Hehe:)

Skrevet

puh, da kan jeg fortsette med god samvittighet :)

Skrevet

Men er det farlig for babyen? Har hørt at det kan forstyrre hjertrytmen, men har vanskelig for å tro det. Hvorfor skal det forstyrre hjerterytmen noe mer inni enn utenpå liksom?? Jeg har termin om 10dager og hvis det er slik at det kan starte fødselen, så vet jeg hva jeg skal ikvel.. hihi.. er veldig lei nå!! Noen som kan svare på om det kan forstyrre hjertrytmen????

Skrevet

Nei, jormora jeg spurte sa ikke noe om hjerterytmen til babyen. Kan tenke meg at ristinga kanskje stresser babyen eller gjør den litt forvirra:) Uansett er det ikke bra siden det kan forårsake tidlig fødsel og alt det der, så synes du skal unngå det selv om det ikke påvirker hjertet til barnet..

Skrevet

skal vist ikke brukes inni, men utenpå var det vist greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...