Gå til innhold

Da endte det med advokat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt store problemer med biomor siden det ble slutt for tre år siden mellom henne og mannen min. Hun og barna og min mann er ikke norske, og bor i et annet europeisk land. Da hun dro fra mannen min tok hun 35000 kr fra kontoen til mannen min (hun hadde fullmakt til å ta ut penger i nødstilfelle da han er mye ute og reiser). Etter bruddet har hun klart å få han til å betale ting for henne og barna i hytt og pine, og på en veldig slu måte i tillegg til at han betaler mye i barnebidrag. I det landet de kommer fra er det svært vanlig med ektefellebidrag, og det er det ex'n hans har truet med hele veien hvis han ikke betaler. Hun mener hun er snill siden hun ikke har gått så lang at hun krever det... Helt på trynet regler som det norske samfunnet heldigvis holder seg langt inna!

Nå har vi funnet ut at hun ikke kunne ha fått slik ektefellebidrag som hun hele tiden har hevdet, og mannen min tente på alle plugger! Han føler seg dum at han har latt seg bli utnyttet på denne måten. Og nå har han skrevet et brev med batalingsoppfordring på de 35000 kr + en telefonregning på over 10.000 kr som hun har ringt for på hans regning.

Barna skulle komme hit i august i to uker, og igår sendte hun en mail der hun sier AT HUN OG BARNA HAR BLITT ENIGE OM AT BARNA IKKE SKAL KOMME HIT PÅ FERIE PGA BETALINGSOPPFORDRINGEN!!! Hun og barna har blitt ENIGE!!! For meg viser dette at hun er en utrolig dårlig mor om hun blander barna sine inn i en konflikt som er mellom foreldrene. Barna har sendt oss tre brev de siste to mnd der de sier de gleder seg sååååå til å komme til Norge på ferie. Og de har ikke sett pappa'n sin siden mars. De ser hverandre max tre ganger i året.

Så her er det tydelig at det er MOR som er enig med SEG SELV at hun skal straffe faren (og glemmer at hun i samme slengen straffer barna også). Vi har på forhånd før vi sendte brevet undersøkt rettighetene hans, og hun har ingen rett på sin side til å ta de 35.000 kr, ei heller å ha telefonen sin registrert fra hans konto. Trusselen med ektefellebidrag er helt på jordet. Dvs at hun er helt sikkert pissredd for å måtte betale disse pengene tilbake, og bruker det siste effektive våpenet: nekte han å se barna.

Vi har nå fått en advokat til å sende henne et brev der hun må sørge for å levere barna på flyplassen som avtalt, hvis ikke blir hun erstatningspliktig med tanke på flybillettene, itillegg vil mannen min sørge for at det blir satt opp en samværsavtale der vi skal ha barna to uker hver sommer + annenhver jul og annenhver påske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ups.. trykt på knappen litt for tidlig...

Greia er helt på trynet, og i den samme mailen skriver hun at hun er skuffet over mannen min at det måtte gå så langt. Hallo????? Hvem er det som oppfører seg som en pengegrisk, egoistisk løk her???

Andre menninger????

Skrevet

Well done, det finnes flere ex som er manipulerende. Vi (dvs. jeg og min mann) har hans eks som er også kjempe flink til å bruke barna for å oppnå sine mål. F. eks. hun får ikke sin vilje, og da sier hun til min mann at "barna vil ikke til han denne helgen". He he, når vi snakket med barna, de gledet seg innmari til å komme til oss. De ønsket faktisk at faren henter dem tidligere enn vanlig. Vi valgte "rolig måte" å handle henne på, dvs. at det ikke er noen krangler, fordi det alt går ut over barna, de blir hjernevasket med at "pappa liker dem ikke, pappa har ny familie og ønsker dem ikke hos selv", osv, osv. Hans barn bor her i Norge, så det er litt annerledes situasjon enn din. Og jeg synes det er bra at dere setter advokat inn i bilde. Bare håper det blir det som får henne til å handle litt bedre i forhold til barna.

Og ja, sånne ex straffer barna, og jeg pleier å si at de får det i retur, før eller senere. Barna kommer til å se hvem er den som manipulerer. Kanskje ikke enda, men når de blir voksne. Og jeg synes det er veldig viktig å holde kontakt med barna, uansett. De kommer til å sette pris på det.

Jaja, hva livet ville ha vært uten komplikasjoner... det ville ha vært bare kjedelig, ikke sant? Hver gang pappa henter barna og leverer dem er noe nytt på gang fra morens side. Hver gang er enten drama, eller noe annet, og "hun er så stakkar stor ofre for barna" at det er helt sykt at vi/pappa ikke ser det og ikke setter pris på det.

Så, bare stå på!!! Og masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...