Gå til innhold

Nå er jeg sliten av alt rot og ungemas!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg levd med mine dine og våre barn i 14 dager!...og jeg holder på å bli sprø!

De roter og rydder aldri etter seg,hiver i fra seg klær overalt. Papir etter is og godter blir lagt fra seg der de står. Sko og jakker snubler vi i i gangen. Bytter klær hver femte min omtrent! Mat her og mat der! Fy flate for et mas det er! Ungene lyver og sladrer på hverandre,vet ikke hvem vi skal tro på.

...og jeg er utrolig lei av å mase!!!!!!!!!! har spurt de så fint om de kan være så snill å plukke opp etter seg,men det funker ikke,bare akkurat når jeg sier det. Truet faktisk med å kaste ut skoene neste gang jeg kommer snublende over de. Men tror dere det hjalp da?...nei ikke!

Er så vanvittig glad for at det er ett helt år til neste gang,det må være den eneste trøsten.

Klarer overleve annenhver helg,men 14 dager i helsike,det er fælt det!

Og dette har jeg altså valgt selv :):) ...kan ikke ha vært riktig klok i gjerningsøyeblikket:):):)

Håper vi ler av alt når vi blir gamle :)....akkurat nå er det bare til å grine av! Det er jo egentlig bare en ganske " normal " familie situasjon da:)

Dette ble mye fjas på en gang,men godt å få det ut en plass:) Sikkert mange som har det likedan...eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja hos oss er det bare et felles og et stebarn men jeg tror jeg klikker... :-) rot, mas, hyling, skriking, synging, mat, IKKE mat, den største vekker den minste, den største herjer så den minste hyler, den minste løper etter den største men får ikke være med å leke... osv osv.. HJELP!!! jaja det er jo et år til neste 14, men vi skal ha en uke til senere i sommer da.... :-)

Skrevet

Hvis de ikke rydder etter seg, hiv alt rotet opp i sengene deres. Da blir ihvertfall du kvitt det, og det tar ikke lang tid før ungene lærer.

Skrevet

Er 2 uker til det er min tur...men kjenner meg igjen i det jeg har i vente.

Men orker ikke det til vanlige helger heller jeg, så vi har det siste året innført gradvise endringer. Eller vil si prøver. :)

Men nå har faren og jeg ryddet og vasket ned hele stua FØR ferien, og han og jeg ble enige om at is spiser de ute, og gotteri med papir er forbudt! de må hjelpe til å ta av bordet og sette inn i oppvaskmaskin og det er spille/tvforbud inntil de har ryddet etter seg. Gjelder alt fra klær til leker.

Men om vi klarer å gjennomføre i kaoset gjenstår å se!!!!!!! hihi

Eneste jeg vet er at når de ramler inn døra om 2 uker er det helt strøkent her....i 10 min!

Skrevet

Må bare le. Det var situasjon hos meg i begynnelse med. Jeg har også mine, dine og våre barn, og etter kort tid skjønte jeg at det ikke går an at jeg rydder etter alle barn (4 stykker). Da fikk jeg regler inn i bildet. F. eks. sa jeg at de må rydde rommet i dag. Og sa ikke noe mer. Og tiden gikk. Og gikk. Og plutselig skulle de ut etter middag, men nei, de fikk ikke lov fordi de ikke har ryddet rommet. Eller de skulle se på filmen, men kunne ikke faktisk, fordi etter filmen blir da ikke tid for å rydde rommet. Osv, osv, osv. Og jeg må si at det hjalp. Nå rydder de etter seg, hvis de glemmer det, sier jeg ifra. De er veldig flinke til å hjelpe, spesielt med middagen, og nå er det ikke mer rot.

Det var viktig å få regler inn, fordi vi bor i 2-roms leilighet, og hvis alle skulle rote og ikke rydde, blir det helt forferdelig. Og barna er 1,8,10 og 18 år gamle. Helt fra baby til pubertetsbarn. :-)

Så, vis dem at du mener alvorlig og at de må respektere deg når du ber dem å rydde. Da blir det lettere dagen for deg og alle sammen.

Lykke til!

Skrevet

Skulle ønske ungene var her bare 14 dager en gang i året og annahver helg jeg også.. Men nei, her er det far som har hovedansvaret, de er borte kun annahver helg og 3 uker i sommerferien. Og ja, det blir kjemperotete. Vi har en felles og, som er 18 mnd. Hans barn er forresten 10,11 og 13 år.

Men så det er sagt, man blir glad i de barna også, det er ikke deres feil at de er i den sutuasjonen de er. Man må bare godta at ungene er der, så lenge man er sammen med faren deres.

Ellers tror jeg det er viktig med regler, ble litt bedre her etter at vi innførte arbeidslister. At hver unge har en "jobb" å gjøre hver dag, som f.eks å rydde ut av oppvaskmaskina. Så bytter de på å gjøre de forskjellige oppgavene, så ikke en gjør det samme hver dag. Så får de ukelønn hvis de har vært flinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...