Gå til innhold

Soverutiner i ferietid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 10, 5 mnd og før ferien hadde vi fine soverutiner - da tenker jeg på at hun ble lagt i våken tilstand og klarte å sovne inn av seg selv. Men nå har vi fartet litt hit og dit, hatt noen sene kvelder av og til, sovet andre steder enn hjemme og kost oss masse! Men hun sovner bare ved puppen nå... Og nettopp det jobbet vi masse med fra hun var 6 mnd, jeg ville ikke at hun skulle trenge puppen for å sovne. Er det flere som "fucker opp" soverutinene nå i ferietid? Har noen erfaring med å avlære "puppesovning" når barnet er så gammelt som 10-11 mnd? Blir glad for å høre om erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet selv for tiden. Det eneste som har fått henne til å sove i varmen som har vært, er hvis jeg har ammet henne i søvn. Såå jeg regner med å måtte høre på litt skriking i nær fremtid :-( .. Sorry, ingen råd.

Skrevet

dytter igjen jeg...

Skrevet

Vi tilstreber så godt vi kan å følge samme rutine uansett hvor vi er, og dette har til nå fungert godt for oss. Har vært på tur 3 ganger a 2 netter og lillegutt har sovet som han pleier disse nettene og også etter at vi kom hjem igjen.

Vi er ikke superstrikte på rutinene når vi er hjemme, hvis vi skal være sent ute en dag, så har vi lillegutt med og legger ham når vi kommer hjem (han får som regel kveldsmat til samme tid, og blir lagt i vogna, av og til sovner han der til samme tid som ellers, av og til ikke).

Vet ikke om det var noen gode råd akkurat, men for oss funker det å være ganske konsekvent, men samtidig tilpasse rutinene hvis det skjer noe spesielt. Dette har ført til at småen takler forandring ganske greit :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...