Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 er det flere her som har gitt mannen ny sjanse etter at han har vært utro? jeg fikk vite for ca 1 mnd siden at kjæresten min har vært utro mot meg for over 2 år siden. det skjedde bare en gang, på en fest! han hadde angret skikkelig og gruet seg til å si det til meg, men han visste at det måtte han gjøre en dag uansett. det var han selv som fortalte det etter at jeg spurte han om han har vært utro. vi har et barn sammen som bare var en liten baby da det har skjedd. han sa at det er meg han elsker og det er oss (meg og barnet våres) han vil være sammen med. han har også sagt at hadde han fått velge om igjen, da hadde han aldri ha gjort noe sånt. han har hatt dårlig samvittighet og har hatt lyst å si det før, men har ikke tort. han sier at han ikke har hatt noe kontakt med den dama etter det, men dem har pratet sammen om bare hverdagslige ting. jeg har tilgitt han, gitt han en ny sjanse pga barnet og fordi jeg elsker han og vil være sammen med han. vi skal liksom begynne på nytt igjen. hva synes dere? er det flere som har tilgitt sånt? er det sånn?: en gang utro, alltid utro!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Kjære deg, jeg har ikke egen erfaring, men jeg tror ikke på "en gang utro, alltid utro". Jeg tror på at man kan angre seg og innse at man har gjort noe ufattelig dumt - og aldri gjøre det igjen. Gjør man det en gang nr 2, er det rett ut! Det er selvfølgelig ille at han har ventet så lenge med å si det, men hvis du kan tilgi og dere kan bygge opp tilliten igjen, så tror jeg dere kan klare dette. Poenget mitt er ihvertfall at jeg ikke synes du er naiv fordi du tilgir.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 jeg har opplevd utroskap for seks år siden.Jeg var akkurat fått vite det at jeg var blitt gravid å var på den mest sårbare tiden,jeg var bare 17 år å hadde ingen peiling,men jeg var redd for å bli alene med barnet så jeg tilgidde han.Han sa det at han var så full at han ikke viste hva det var han gjorde å at han angret veldig mye etter på.Vi er sammen enda å jeg har det gjømt ganske langt inne i hode. (jeg tok dem på fersken) Han har også fått kontakt med ei annen jente noen par år senere sier at de bare er venner men det vil ikke jeg tro på. Han har også kjørt på henne hit å dit uten jeg viste om det,han dro til og med hjem til henne i fulla en natt,dette er en god stund siden for hun hadde noe hun måtte få prate om til en venn,jeg sputre hvorfor i alle dager han dro hjem til henne?men det hadde jeg ingenting med å gjør...Alt var så hemmelig at etter de episodene så klare jeg ikke helt å stole på han,tror for hver gong når han skal ut på fest at han skal eller kommer til å treffe på denne jenta.Men prøver å stole på han så godt jeg kan for vi har to barn sammen å jeg er veldig glad i han sellom han har gjort meg mye vondt.Høres sikkert domt ut men jeg gjør det...Han er ellers veldig snill å god og er veldig flinke med barna.
Gjest Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Hei Har vært i en lignende situasjon, jeg tilga, men glemmer aldri. Han vet jeg tenker på det nesten hver dag, enda det er to år siden det skjedde. Han vet også at jeg har litt problemer med å stole på han av og til. Det har blitt bedre, mye bedre enn jeg egentlig hadde trodd. Stol alltid på magefølelsen din, det har jeg gjort og den stemmer alltid. Lytt til deg selv, og det du vil gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 takk for svar og råd folkens! glad for at noen bryr seg. jeg tenker også på det hver dag, men jeg nevner ikke noe til han, vi snakker bare av og til om det. og han sier da at han var for full, han visste ikke hva han gjorde og han angrer skikkelig. og han sier at han elsker meg over alt. jeg tror at vi skal få det bra igjen, bare jeg klarer å leve med det han har gjort og det tror jeg at jeg klarer.men det er trist å høre at det er flere som har måttet oppleve det, det er jo ikke særlig fint å oppleve noe sånt, jeg føler med dere i allefall. hilsen hovedinnlegger!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Godt å høre at det kan ordne seg for dere :-) Noen forhold er verdt å gi et nytt forsøk. Men skjer det igje, er det viktig å ikke ta lett på det.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Det skjedde med meg for 4 år siden. Jeg tilga etter en god stund. Jeg er glad jeg tilga han, for nå har vi ei nydelig datter. Det var tungt da, men jeg har så og si glemt det. Som om det var en annen person som gjorde det.... Jeg tror heller ikke på en gang utro, alltid utro! hilsen BB
kevinsmamma Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 jeg gikk inn for å tilgi... Jeg tror på at det ligger noe i det "å å tilgi men aldri glemme..." Det plager meg konstant.. Sjalusien kommer hele tiden.. Det er et sant helvete!!!
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 17. juli 2006 #9 Skrevet 17. juli 2006 Utroskap defineres forskjellig og foregår på mange plan. I mitt tilfelle fikk jeg også vite det 2 år etter at det skjedde. Han er far til vår felles datter og jeg ønsker ikke å være bitter pga dette da jeg stoler på at det ett engangstilfelle. Det skjedde på ett utested i de sene nattestimer og han har slitt med dette selv. Alkohol er ingen formildene faktor, men synes det er godt å vite at det ikke var følelser inne i bildet. Tror ordtaket "en gang utro, alltid utro" dekker de menneskene som er notoriske. Alle kan begå feiltrinn og må leve med konsekvensene av dette, i så fall i form av dårlig samvittighet.. Føl på det. Hva føles best? Det er viktig at dersom du vil fortsette må man legger dette bak seg. Temaet må ikke dras opp og brukes til å "ta" den andre parten i fremtidige krangler... Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 takk takk. vi har det ganske så bra nu, har egentlig nesten glemt det. prøver ihvertfall så godt jeg kan. vi har flytta sammen i et "nytt" hus og det ser ut som at det skal fungere veldig bra.. hovedinnlegger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå