Gå til innhold

Alkohol og "fri" bar...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som skal ha lokale hvor dere skal holde drikken selv, og ha "fri" bar. Hva slags alkohol kjøper dere til baren, og hvor mye kjøper dere av hver sort? Hvor mye beregner dere til velkomsdrikke, middagen (både rødvin og hvitvin) og avec??? Blir vel 50-60 til middag, og noen flere til kaffen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei;o)

skal prøve å svare deg litt her. Vi har leid lokale med bar, men står for innholdet i baren selv. to venninner av lillebroren til sambo skal stå i baren og vi skal ikke ha det helt store utvalget; Gin Tonic, Vodka Russian og Vodka Battery, Rom og Cola, Wiskey og Konjakk, Samt vi rød/hvit og øl på flaske. 2 flakser gin, 3 flasker vodka,10 flasker konjakk(samboer er konjakk elsker og det er alle kompisene også), 2 flasker likør(vet ikke hvilken sort ennå, mamma skal ta med fra syden til uka), 1 flaske rom, 1 flaske wiskey

Til maten(koldtbord) skal vi ha hvitvin,øl,lettøl og brus samt farris/bris.

Til maten regner vi ei 1/2 flaske pr drikkende person. Vi blir 53(76 til kaffen) stk til middagen med det er det noen barn og noen voksne som ikke drikker. men vi har kjøpt 30 liter vin, da har vi ekstra til senere på kvelden også. 20 liter rødvin ettersom dette er noe folk kommer til å drikker utover kvelden.

Velkomstdrikke regner vi "bare" 1 glass pr drikkende pers. Ingen venting på gjestene ettersom vi skal ta bilder før selve vielsen og drar så raskt som mulig opp til lokalet. Dersom de som kommer til kaffen må vente kan de få seg et ekstra glass hvit eller rød vin.

Bruker cl mål når vi sjenker avecen, 4 cl i hvert glass. det samme bruker vi i baren. 4 cl alkohol i hver drink.

 

 

Skrevet

Madicken; Hvor mange gjester blir dere?

Skrevet

Står i innlegget........ 53 til middag, 76 til kaffe :o)

Skrevet

når vi skal ha vårt en gang=) hehe, så har vi bestemt oss for at det skal være øl, vin så mye folk vil til maten, aller først skal det være velkomstdrink med og uten alkohol... videre når kaffe gjestene kommer, skal vi ha likører, conjac o.l hvor folk får drikke det til kakene og kaffen... skal også blande en dram til de som ønsker det... ellers blir det så mye mineralvann som folk ønsker.

Utover dette får folk holde drikka sjøl...

1: jeg vil ikke ha fylle fest

2: Økonomi og vi blir 140 gjester...

 

Slik skal vi gjøre det iallefall, og det blir også bar hvor folk kan kjøpe det de evnt måtte ønske for en billig penge!!

Skrevet

Stikk innom polet. De regner ut alt fordeg. Så lenge du vet hvormange gjester som kommer, så finner de ut hvor mye drikke dere trenger.

Skrevet

Vi var ca. 70 til middag og 100 til kaffe. Beregnet et glass hvitvin til forrett, to glass rødvin til hovedrett og et glass dessertvin per person. Det går ca 5 glass på en flaske. Serverte pils, konjakk, baileys, vodka, hvitvin og rødvin i baren. Totalt gikk der 7 kasser pils, 15 flasker konjakk!!, 3 flasker baileys, 5 flasker vodka, 1 "baginbox" (3 liter) rødvin og kun rester fra middagen med hvitvin. Hadde beregnet godt med drikke, men fikk levert inn igjen det meste på rema/vinmonopolet (gjelder ikke sprit). Hva som går av drikkevarer varierer veldig med hvilke gjester som er i bryllupet (alder, kjønn o.l.)! Min svigerinne giftet seg for et halvt år siden og hadde omtrent like mange gjester, da gikk det mye mer vin og mye mindre pils.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...