Gå til innhold

Babyer på ca 8 mnd,hva "leker" de med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til hva jeg kan kjøpe?

(trenger ikke å være noe billig)

Videoannonse
Annonse
Gjest vårina
Skrevet

Min sønn på 8,5 mnd leker med det meste..Sånne stable-bokser som er runde og kan puttes i hverandre, eller bygges tårn av er fine (sassy har noen sønnen min liker..). Kan ikke bygg eog stable enda, men er fine å slå mot hverandre, bite på, trille, osv..fint med sånne leker som har forskjellige funksjoner etterhvert som barnet mestrer mer.. Ellers er papp-bøker populære, baller, og det meste som lager lyd..

Fisher-price har div litt dyrere leker som lager lyd og evt lys som er kjempepopulære..F.eks har ei venninnes datter en slags bondegård hvor dyrene snurrer rundt og det kommer en melodi når man tar på de..pluss lys tror jeg..Da det var baseltreff der lå 5 unger og stirra og lo...

Skrevet

her går det i ting som lager lyd! rister og banker på alt! sånne klosser fra fischer price og sånn telefon : )

Skrevet

Luke har noen favoritter for tiden:

SKWISH fra Manhattan Toy.

En banan og en sjiraff fra Tiny Love.

Rangle fra Tiny Love.

En skilpadde fra Lamaze.

2 bøker som han elsker å titte i er Tell med meg og Søte små dyr.

Han synes det er ganske morsom med noen plast kopper vi har i sterke farger....og selvfølgelig min mobil...:)

Skrevet

Guten vår er litt eldre (9,5 mnd), men frå han var ca 8 mnd har dei gøyaste leikene vore stort sett alt som ikkje ser ut som babyleikar. Ein gamal telefon (er kjempegøy å tygge på røret og trykke på knappane), ei pappøskje, eit plastkrus osv osv.

Av "ordentlige" leikar har han akkurat begynt å fatte interesse for bilete, så no er bøker med bilete av dyr veldig populært. Og så har vi laga til eit lite album med bilete av folk han kjenner. Framande kastar han berre eit blikk på før biletet blir putta i munnen, men ser han eit bilete av f.eks. besten kan han studere det leeeenge før det går same vegen.

Og så har vi ein gjennomsiktig "ball" med vatn og ei lita and inni, den er han veldig glad i akkurat no. Har begynt å klare å løfte den opp (den er ganske tung, så han må bruke begge hender) og riste på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...