Gå til innhold

-lilly-


Gjest

Anbefalte innlegg

er du her? eller har du født??

synes å kan huske at du hadde 5cm åpning her om dagen å blitt sendt hjem fra føden....

 

lykke til iallefall:-)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også! :)

Lilly, hvis du leser dette - vi er flere som tenker på deg og babyen din!

Hun skrev den meldingen om 5 cm åpning den 3de, da tror jeg hun var ca 35 uker på vei og da kan jo sykehsoppholdet bli litt lengre enn når man føder til/rundt termin selv om alt står bra til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hei hei!

Så kjekt å se at dere tenker på meg :o) Setter veldig stor pris på det. Har nok ikke født nei, har nå gått med 5 cm åpning siden tirsdag, og begynner å bli utålmodig nå. Trodde ikke man kunne gå sååå lenge med så stor åpning. Og det sies at når fødselen begynner igjen, så kan det gå veldig fort.....og det bekymrer meg litt siden vi har 50 minutters kjøretur til sykehuset. Men fortsatt ingen antydning til rier :(

Er nå i uke 37, så om det skulle bli fødsel så er jo ikke babyen prematur heldigvis.

Og dere da......ingen tegn til fødsel enda?

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Var sikker på at du var å føda jeg nå :)

Kan de ikke sette deg i gang da? Må jo være forferdelig å gå sånn å vente! I hvertfall da dere har såpass lang vei til sykehuset.

 

Jeg har hatt diare i hele dag og antydning til tegningsblødning (hvis en ser veeeeeldig godt etter i bindet ) og masse murringer og små rier. Håper vesla bestemmer seg for å komme ut i løpet av natta. Kanskje vi blir liggende å trøkke samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilly, fint å "se" deg her.

Tenk at du ikke har født etter såå mange dager med 5 cm. Den livmorhalsen må være mye sterkere enn dere har trodd :)

Skjønner at det er frustrerende, men det er godt for babyen da. Gratulerer med 37 uker forresten, ser jo at jeg har regnet helt feil i det forrige innlegget hehe, trodde du var 35 uker da jeg.

 

Vi kom hjem fra ferie igår, jeg hadde rier og da de hadde vært regelmessige i to timer dro vi siden vi hadde 1.5 timer til sykehuset, og jeg skulle komme tidlig for å sette igang en antibiotikakur før fødselen etc. men riene ga seg etter et par timer. Hadde da en cm åpning. Men jm sier at man kan ha liten åpning lenge med en konisert livmorhals fordi det gjerne danner seg arrvev. Syns det er helt utrolig! Her har jeg ligget i ukesvis for å holde på babyen og var helt overbevist om at da jeg begynte å leve som vanlig igjen ville babyen komme med en gang. Nå er jeg 38 uker! Og ingen tegn til fødsel.Alt har handlet om å utsette fødselen så lenge at det er vanskelig å omstille seg og tenke at jeg kanskje har 4 uker igjen (iberegnet overtid).Denne babyen er en luring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei lilly.

 

jeg går med 3 cm åpning. hadde ett par rier i natt men stoppet opp. håper det blir fødsel her snart. har jo bare 14dager igjen til termin...

har sterke kynnere hele tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hei alle dere tre fødeklare veninner :o)

Har hatt veldig klatt med nettet nå denne helgen, så nå måtte jeg bare dra ned til foreldrene mine for å svare dere :o)

Det høres ut som dere alle er veldig klare for å føde, men disse små babyene lurer oss jo trill rundt.

I dag var jeg å kjøpte bringebærkapsler, mest for å forebygge det å revne under fødselen, men har jo også hørt at det kan modne og sette gang på fødselen. Men det hadde jo bare vært fint for jeg føler jo snart jeg har vært i fødsel i en uke hehe.....går jo bare og kjenner etter om jeg snart får rier.....men neeeeida......

 

Dere må også ha masse lykke til.....hvis det da ikke skjedde noe i natt da?

Må bare spørre om en liten sak: det går vel ikke ann at cm skrymper inn....hvis dere skjønner. Siden jeg hadde 5 cm åpning, da kan det vel ikke lukke seg igjen? Var kanskje et rart spørsmål, men må bare spørre....hehe ;)

 

Masse klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilly,

Håper nettet ditt blir i orden snart.

Bringebærkapsler ja, kanskje det er noe..hm. Må se etter det imorgen. Vi som har ventet så lenge pga fare for for tidlig fødsel er jo nærmest på overtid å regne nå syns jeg. Jeg syns det er vanskelig å konsentrere meg om noe annet om dagen.

 

Jeg har aldri hørt om noen som har fått mindre åpning hehe, men nå tror jeg snart alt er mulig. Min livmorhals vokste jo under oppholdet på sykehuset. Skjønner godt at du lurer jeg! Vil de sette deg igang hvis du blir veldig ukomfortabel, jeg har fått tilbud om det men håper å komme igang av meg selv om kort tid.

 

Spennende dager fremover. jeg kommer til å sjekke her hver dag nå fremover for å se hva som skjer.

Varme tanker,

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Har ikke du født enda heller? Tror vi bærer på sånne små-terrorister jeg. Men i dag har vondtene vert kraftigere og tettere enn før så jeg håper det tar seg opp i løpet av natta. Har time på føden i mårra tidlig.

 

Har tatt bringebærkapsler noen uker nå så jeg håper de hjelper, men tviler litt på at de setter i gang noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde ikke gjort noe. Er jo fullmåne og greier så... hehe.

Om ikke annet så blir jeg nok satt i gang i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hei igjen!

Ser ut som om nettet er i orden igjen. Heldigvis!

Har følt på meg i hele kveld at nå skjer det.....men murringen i magen og ryggen blir liksom ikke noe mer enn bare det.....så det blir nok ikke fødsel i natt heller. Har nå gått en uke med 5 cm åpning.....er det mulig? Ja det er det visst.....

 

Ja, Vespa.....vi som har gått og venta nå i evigheter. Føler også jeg går på "overtid" hehe.....men de kommer nok når de er klar. Fødselen må da være rett rundt hjørnet.....

 

Og til deg, termin 28.juli *fødeklar*: er det så at du skal få KS om en uke? Var det deg jeg leste om i ett annet innlegg her.

Synd at du ikke skal få oppleve å føde naturlig, men det viktigste er jo at du snart skal få møte babyen din :o) Masse lykke til!

 

Og har noen sett bejb22 i dag?? Har hun født?

 

Hehe...ble masse her nå, men jeg må bare få en liten oppdatering.

Tenker masse på dere.

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lilly,

Ikke noe hjelp fra fullmånen altså? Jeg hadde også håpet på det. Jeg har fortsatt masse kynnere og nedpress og lurer innimellom når de blir sterke og regelmessige, men så dabber det av igjen. Jeg har time til igangsetting torsdag morgen men må innrømme at jeg egentlig hadde håpet å komme igang av meg selv før det. Dt er ikke for sent enda men har ikke så mye tro på det lengre.

 

Da jeg var på kontroll igår spurte gynekologen om han skulle undersøke åpning men siden jeg har lest hva du har skrevet her syns jeg ikke det var noe vits i, det spiller liksom liten rolle om jeg er 1-2-3 cm så lenge det ikke skjer noe mer når man som deg kan gå med 5 cm åpning i en uke.

 

Det er spennende dager fremover. jeg grugleder meg til fødselen og gleder meg veldig til å se vår lille guttt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei lilly.

nei jeg har ikke født enda,men kunne virkelig ønske at det skjedde snart.

 

hva med deg? er du på føden nå kanskje??

 

venter spent...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hei hei alle sammen :o)

Skjedde ikke noe i natt heller.... :(

Hehe.....får vel bare vende meg til tanken at det kan gå lenger enn jeg tror.

Nå var jeg sikker på at du, bejb22 hadde født. Men vi er visst her alle sammen fortsatt.

Og Vespa....du må ha masse lykke til ¨på torsdag. Blir kjempe spennende :o) Endelig skal du få se babyen din.

 

Skal krysse fingrene for dere alle sammen, så får vi håpe det snart skjer noe.....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboer å jeg satt å pratet i går.fant ut at den eneste mnd det ikke er noen som har bursdag i,i vår familie er august. så lille gutten vår venter nok til august med å komme så han får "egen" bursdag mnd:-)

så jeg er i grunn ganske forberedt på å gå over tida. selv om jeg helst vil se den lille nå....

 

lykke til på torsdag Vespa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hehe....ja da må du vente noen uker enda :o)

Håper du slipper å gå så lenge da....hehe.....

Du har vel vært forberedt lenge nå tenker jeg....

 

Kjent noe mer rier?

I går kveld hadde jeg smårier igjen, men selfølgelig stoppet det jo opp....tror kanskje jeg også må forberede meg på å gå over tiden.....snufs :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger med smårier hver natt nå. det er skikkelig plagsomt egentlig. kunne liksom ønske det satte ordentlig i gang snart. jeg har jo vært forberedt på fødsel veldig lenge nå,men er kjempe glad for at jeg slapp å føde prematurt igjen. lille gutt har det nok kjempe bra inni magen min,så hn blir nok der lså lenge som mulig.

hvor mange dager har du igjen nå da?? jeg har 11...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Har 19 dager igjen jeg.

Ikveld skal vi prøve å sette gang på fødselen....hehe.....

Har ikke turt å prøve før, siden det var slik det starta for ei uke siden, men nå er jeg lei og vil føde i natt!!!! Så får vi se da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har prøvd det meste av kjerringråd for å få i gang fødsel her-

 

lakserolje, sex, husvask, kanel, springe i trapper, stimulering av brystvorter, varme kluter på brystene, varm dusj, varmt bad...

 

vel ingenting har funket så langt... sex er vel det som burde funke..

så når samboer kommer hjem fra jobb må nok det prøves igjen...

 

for jeg vil å føde til natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Så du har prøvd det meste ja.....uffda.....

Hehe....jaja da får vi ha sex i kveld og føde i natt :o)

Masse lykke til da :)

Hvis jeg ikke ser deg her inne (og omvent) så har det nok funka ja..... Spennede!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...