mamma'n til Henrik Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 hvilken bilstol er best synes dere?jeg skal kjøpe ny bilstol som passer fra 4mnd og oppover, hvilken bør jeg velge?pris?
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Vi kjøpte ny bilstol omtrent på det tidspunktet og endte opp med BeSafe iziSleep. Mener det er et 0+ sete. Det var bland de største (fysisk) i denne gruppen. Regner med at småen, som er lang og tynn, kan bruke det leeenge, håper til han er 1 år minst. Det skal kunne brukes til 13 kg, men det vokser som regel størrelsemessig ut av det før det vokser ut pga vekta. Det er litt smalere enn f.eks Britax, men det er marginalt og det er større plass på lengden. Hvis du har en veldig stor baby er det mulig du kan kjøpet et 1-sete (?) Ikke helt sikker på det. Det ville du i så fall hatt lengre, men småen vår var og er fortsatt altfor liten til et sånt sete. Vi betalte 1499 for dette setet. Det koster 1699, hvis du skal ha et mer "fancy" trekk )
krabbetrollet Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 HTS besafe kid (tror jeg det heter) kan brukes fra ca den alderen. Det er et bakovervendt sete 0-18 kg, som kan reguleres i flere posisjoner (ikke når det står i bilen, da må det stå i samme posisjon. Men det kan monteres mer liggende når babyen er så liten, mer oppreist når barnet blir større). Bakdelen er at det tar ganske stor plass i bilen (fremover), så hvis du har veldig liten bil har du kanskje ikke plass. Sønnen min brukte dette setet til han var 2,5 år, og kunne nok brukt det enda litt lenger. Det står veldig stødig i bilen, og vi er veldig fornøyd med det! Prisen er nok mellom 2-3000, det kan lønne seg å ringe rundt å forhøre seg. Jeg kjøpte på BilXtra til 1900 kr., men det er et par år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå