81-modell Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Tulla mi på 5mnd har siste nattmåltid ca kl 6. Når kan jeg forvente at hun skal spise igjen? Hun har normalt ikke villet ha mat om morgenen, og det kan gjerne gå 6 timer før hun tar brystet, selv om hun spiser ganske mye allerede etter 4 timer hvis jeg pumper meg og gir på flaske. Er redd for at hun skal ta det igjen om natten hvis hun ikke spiser så mye om dagen (derfor jeg pumper meg og gir...). Men er det normalt at hun ikke vil ha det første måltidet før i 12-tiden? Hvor lenge går det hos dere fra nattmat til "frokost"?
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Spiser hun mm klokken 6 om morgen? Isåfall kan jo det kalles frokost, selv om det er veldig tidlig. Gutten min (på 5 1/2 mnd) spiser somregel siste nattmåltid i 5 tiden. Så får han litt påfyll når han tar morran igjen i 7 tiden. Derretter går det 4 timer mellom måltidene på dagtid, neste måltid er altså klokken 11. Det er jo litt lenge å vente i 6 timer fra frokost til lunch for en baby.. Så hvis hun vil ha etter feks 4 timer når du tilbyr, så ville jeg gitt henne da. Mat hver 4 time i den alderen (på dagtid) er jo normalt. Husker helsesøsteren min sa til meg da jeg var gravid, at det er lurt å gi babyene mat før de sier ifra selv. Fordi når de sier ifra (Ved å skrike), har de gjerne vært sulten en stund, og er veldig sulten.
81-modell Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2006 Hun spiser i søvne i 5-6 tiden og våkner ikke før en time eller to etterpå, så det blir i praksis siste nattmåltid. Hvis hun våkner i 6-tiden, som hun gjør av og til, vil hun ikke ha mat, men da kan det være pga at hun er veldig sulten som du sier... Gir du påfyllet i 7-tiden på soverommet rett etter at du har tatt henne ut av sengen eller steller du henne først? Lurer på om hun er alt for ivrig etter at hun har stått skikkelig opp, slik at pupp ikke er interessant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå