Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg MØKK lei av hyling og skriking! Jenta vår på 2mnd har hylt i flere timer nå, jeg er så frustrert, trøtt og forbanna at jeg flyr snart i veggen. Jeg er imot å la de små ligge å gråte seg i søvn, men nå har jeg bestemt meg for å forsøke det. INGENTING annet har hjulper, og jeg gidder rett og slett ikke mer! Noen tips for å få henne til og sove? Her er hva jeg har prøvd:

Skifte bleie

Amme

Bære på

Trille tur

Sukkervann

Rape

Legge inntill meg under min dyne

Smokk (kommer fort i retur)

Jeg vet ikke min arme råd. Hjelp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser ut som du har prøvd alt.

kansje bade henne, det roer min smurf

Skrevet

Uff.... hun har ikke bare vondt i magen sin da??? Er ikke mye annet man kan gjøre da enn å trøste og vugge....

Jeg vet det er veldig frustrerende når det er slik men... noen dager er ikke like bra som andre.

Hun merker kanskje at du er frustrert oxo???

Du får sette på en rolig sang, slukke litt lys og vugge rundt i stua di mens du nynner kanskje litt til sangen.... :)

Hun sovner nok til slutt skal du se :)

Skrevet

Du kan jo oxo prøve å ta henne med deg i dusjen :) Noe som har hjulpet mange :D

Skrevet

Hehe i dusjen? Det må jeg sannelig prøve du:) Men hun sovnet av nå faktisk, etter å ha grått i litt over 5min. Jeg liker ikke å la henne ligge å gråte sånn men.. Leste en plass at de rett og slett har fått for mange inntrykk til å klare å sovne, og at man da skal la dem ligge å gråte litt. Det hjalp i mitt tilfelle. Hadde selvfølgelig tatt henne opp hadde hun ligget litt lengre. Men skal prøve dusjen neste gang

Skrevet

Bra hun sovnet nå da :) Du får stupe i seng du oxo :D *natta* ;)

Skrevet

hei :)

Først og fremst ... pust rolig. Det er helt naturlig at du er fortvilet, og årsaken til fortvilelsen er at du føler at du kommer til kort. Ingenting av det du gjør ser ut til å hjelpe babyen din. Det er altså ikke barnets gråt som er verst, men din følelse. Forsøk å la barnet eie problemet, det er henne det er synd på, hun er litan og har enten vondt en plass eller trenger nærhet. Hennes eneste måte å si ifra på er ved å gråte, og du kan ikke alltid ta bort smerten, men du kan alltid være der for henne og trøste.Ved at du alltid trøster når hun er så liten, så lærer hun å stole på mammaen sin, og det er en fantastisk ting. Du er det beste i verden for henne :)

Dernest kan jeg love deg en ting... du kommer aldri til å angre det du forsøkte av gode ting, men dersom du gir opp og lar barnet ditt skrike vil dette naturligvis gjøre vondt både for barnet og deg.

Så... ta opp jenta di, gå inn på kjøkkenet, skru på kjøkkenvifta (faktisk et godt tips for mange.. ligner lyden inni magen) Byss jenta di rolig, mens du synger sakte og gode sanger. gå rolig rundt i rommet. Stol på deg selv og at det hjelper til slutt :)

Når du er sliten i armene eller psykisk er det pappaen sin tur. Og hvis du er alene, kan du kanskje ringe din mor eller noen andre som kan hjelpe deg i denne vanskelige tiden?

Dette kommer til å gå bra, men hun trenger deg nå. Lykke til :)

Skrevet

Takk for gode råd. Jeg føler meg grusom nå for at jeg lot henne gråte seg i søvn, at jeg har svikta henne rett og slett. Sitter her og er på gråten og føler meg som en dårlig mamma :( Har lyst til å gå inn å ta henne opp, men da vekker jeg henne jo hehe... Får prøve å få meg litt søvn, skal prøve hardere neste gang uten å la henne ligge å gråte. Det er ikke verdt den følelsen jeg sitter med nå. Go natta jenter

Skrevet

Prøv og starte støvsugeren en annen gang hun gråter,det har roet ned mange barn,funker på min dokke=)

Skrevet

Universaltrikset mitt ( i tillegg til puppen, men den funker ikke når hun har luft i magen) er å sitte ytterst på senga (rammemadrass med gode fjærer) med vesla mot skulderen og hoppe/gynge opp og ned, fungerer uansett, holder jeg på en stund sovner hun. Hvis hun bare surver litt holder det å gynge lett, men hvis hun har skikkelig vondt må jeg "hoppe" kraftig opp og ned (pass på nakken). Mye annet har hun "gjennomskuet", men dette har fungert siden hun ble født, hun er nå 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...