Gjest Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Leste en annen tråd her, og kom på noe jordmora sa til meg. Hun sa at jeg hadde "fødekropp", og at lange slanke jenter hadde raske og lette fødsler. Ikke vitenskapelig, men jordmorerfaring. I mitt tilfelle fikk hun rett. Jeg var førstegangsfødende, og poden kom på fire timer. Raskt, men neimen ikke særlig lett. Riene kom så tett at jeg bare så vidt rakk et lite glass med saft i mellom. Utrolig slitsomt. Erfaringer?
xxxo Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 jeg var slank, men er ikke så lang da.. 163 cm.. jeg hadde ikke en rask fødsel. fikk først vondt kl 9 om morgenen på fredag og hun kom kl 02.20 natt til søndag...
*Lissi* Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Jeg er lang og slank. Min første fødsel tok litt over 9 timer. Ganske raskt med tanke på at hun var "stjernekikker". Fødsel nummer to tok 1 time 45 minutt. Nummer 3 tok 1 time 50 minutt. Hardt mens det stod på, men smertene var fort glemt:-)
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Da må jeg være unntaket som bekrefter regenelen! Jeg lå hjemme i nesten tre døgn med rier med 10 min mellomrom før jeg fikk komme på sykehuset. Når jeg kom på sykehuset tok de vannet, men riene ville fortsatt ikke ta seg opp. Ble satt på drypp og da etter tre timer kom lillegutt. Brukte ikke noe smertestillene, så det var en grei fødsel, men den tok laaaang tid;)
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 kan tilføye at jeg er 180, gutten var 4300 og stjernekikker..
eir@ Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 Jeg fikk også høre det av jordmora mi, at jeg hadde "føde-kvinne-kropp"... Jeg var førstegangsfødende, og fødselen varte i seks timer, og det var en helt ukomplisert fødsel. Jordmora fikk vel egentlig rett... Men det gjorde vooondt!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 Eg er ikkje lang og slank men har hatt raske fødslar for det. Dvs med nr 1 så gjekk det 10 timar fra vannet gjekk til gutten var ute, men med nr 2 så gjekk det på under 2 timar fra 3cm til velsa var ute!! Det var fint få som trudde at det kom til å skje!! Men det var mega artig å overraske alle med at det gjekk så fort!
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 oi. leste overskriften skikkelig nå... *rødme* Trur jeg skal hoppe til køys he he.
Tirilille Skrevet 8. juli 2006 #9 Skrevet 8. juli 2006 Tja, 160 cm her, og ikke spesielt tynn heller.... 1,5 timer tok det fra 3 cm til gutten var ute. Utrolig heftig, men fort gjort. Min farmor var enda mindre enn meg, og nærmest "spytta" ut ungene. Så det er kanskje noe med gener også?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 det sa jordmor til en venninne av meg også - hun hadde rier i ca 26 timer og fødselen endte med tang...
Kosemaisen :-) Skrevet 8. juli 2006 #11 Skrevet 8. juli 2006 Fikk også høre fra JM at lange,slanke kvinner hadde lette,korte fødsler. Jeg er liten,og VAR (he he) veldig slank. Min fødsel var kjapp og grei,selv om jeg ikke er ganske liten.(1,62)
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #12 Skrevet 8. juli 2006 Jeg er liten og slank (eller VAR slank før fødse! hehe) Og denne gangen tok det 3 timer fra jeg kjente det var noe på gang til lillegutt var ute Første gang ble jeg satt igang, tok 12 timer...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 Jeg er lang og slank, og jordmor sa jeg ville få en lett fødsel fordi jeg hadde fødekropp. Fødselen var et sant helvete, langvarig, smertefull og endte med tang.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #14 Skrevet 8. juli 2006 Jeg er hverken lang eller slank og det gikk som en lek! Det eneste var vel at jeg hadde så harde rier at jeg brakk meg mer enn jeg pusta. Kunne vel ha tenkt meg å puste litt innimellom...
m-mamma Skrevet 9. juli 2006 #15 Skrevet 9. juli 2006 Jeg er 181. Hadde ikke akkurat noen rask fødsel, gikk 2 døgn fra vannet gikk til han var ute. Veer med ganske lenge mellom, men langvarige, i timesvis. Men likevel synes jeg det gikk lett. Samboeren min sier at de fikk det skrekkelig travelt på fødestua da de undersøkte meg for første gang, da var det 9 cm! De hadde ikke trodd at jeg var så langt kommet. Og lett gikk det forsåvidt. Men jeg tror det også hadde noe å gjøre med min egen positive innstilling og at jeg aldri var skremt eller engstelig. Og jordmora vi hadde i siste fasen var fantastisk!
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #16 Skrevet 9. juli 2006 Ikke f#%#¤ (unnskyld uttrykket!!) Jeg er lang og tynn og brukte 30 timer. 16-17 av disse timene var voooonde!!!! Skulle ønske det stemte, da )
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #17 Skrevet 9. juli 2006 "stjernekikker"??? det har jeg ikke hørt før, er det ansiktsfødsel dere mener eller?
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #18 Skrevet 9. juli 2006 God morgen alle:) Er visst mange ulike erfaringer her. Kanskje de sier det for å psyke oss opp?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #19 Skrevet 9. juli 2006 jeg er verken lang eller tynn...og hadde rask fødsel....3 timer og 45 min fra første rie til hun var ute..... gikk fra 3-4 cm åpning til full åpning på under 30 min...
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #20 Skrevet 9. juli 2006 er 160cm og har noen kilo for mye og hadde en rask og fin fødsel
Ranveig R Skrevet 9. juli 2006 #21 Skrevet 9. juli 2006 Eg er lang, men ikkje noko særlig slank. Eller kanskje eg var det før graviditeten, men ikkje etterpå i alle fall ;o) Men fort gjekk det, når det først begynte. Frå eg var "i fødsel" tok det 1 time og 20 minutt til han var ute. Men eg blei satt i gang då, og dei fødslane er ofte meir intense enn andre, har eg høyrd. Det var ein rask, og sikkert forholdsvis lett fødsel ja. Men eg vil gjerne hatt litt bedre tid på meg neste gong...
randirekkverk Skrevet 9. juli 2006 #22 Skrevet 9. juli 2006 Jeg er lang og slank og ble forberedt på en "kjapp og grei" fødsel. Men hadde rier i 3 døgn, og fra jeg kom til sykehuset til poden var ute tok det 13,5 timer. Det var en liten "stjernekikker" her også, og det endte med vakum selv om gutten var lang og slank som mor og far. Håper veien er banet til evt neste gang...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #23 Skrevet 9. juli 2006 Stemte godt her! Og jeg er 181 og slank. Hadde full åpning 2 timer etter innkomst Føden. Hun ville vært ute kort tid etter det om ikke hun også hadde vært stjernekikker. Endte dessverre med keisersnitt etter 2 t med pressrier...
Kjærlighet <3 Skrevet 9. juli 2006 #24 Skrevet 9. juli 2006 Jeg er ikke lang (162)og ikke spesielt slank eller stor.. første kom på 4 timer andre mann tok 1,5 time. Ganske fort kan man si :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #25 Skrevet 9. juli 2006 jeg er verken lang og slank men er førstegangs.. har høyt blodtrykk og JM sa at de som har det ofte har rask og grei fødsel.. og det hadde jeg.. hadde rier i noen timer, men vondt kun i 1,5 time, og så kom hun på to pressrier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå