Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi etter hvert fått rutiner og hver våre oppgaver. Ikke så veldig bevisst egentlig, det har bare blitt slik..

Jeg steller om morgenen - gjør jo det hver dag i uka, mens gubben er på jobb.

På ettermiddag lager han middag mens jeg ammer, eller jeg lager middag mens han triller. litt etter hva knøttet har bestemt seg for he he.

Han rydder på kjøkkenet mens jeg putter småtten i pysj, ammer og forsøker å legge han.

Gubben bysser hvis det trengs, mens jeg slapper av her inne;)

I helga triller vi alltid tur sammen på formiddagen, og bader han sammen.

Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det virkelig ann å fordele oppgavene?

Det har jeg ikke merket noe til.

Skrevet

Her har vi delt oppgavene slik:

Når knøttet våkner om natten skifter sambo bleie, og jeg ammer, og legger han i sengen sin igjen.

Sambo står opp med knøttet hver morgen i 06.30-07.00 tiden (etter at jeg har ammet han). Steller han, leker med han og legger han igjen når han blir trøtt. Da legger han seg somregel også selv hvis han skal på seinvakt. Og drar på jobb hvis han har tidlig vakt.

Jeg står opp med knøttet når han våkner igjen, somregel etter 45 min-1 time. (i hall ni tiden) Steller han, leker og koser oss.

Hvis sambo er på jobb, har jeg selvsagt gullet. Dersom han begynner seint, koser vi oss sammen. Dersom jeg skal ut på butikk el. sammen med andre, blir knøttet med meg.

Sambo gjør somregel det meste av rydding og støvsuging/vasking.

Hvis sambo jobber tidlig, leker han med gullet når han kommer hjem.

Jeg gir grøt om kvelden. Sambo tar kveldsstellet hvis han er hjemme.

Middag lager somregel jeg, mens sambo tar oppvask og rydder.

Skrevet

sambo tar han om han våkner før 8, og så legger han han inn til meg, når han går på jobb.

jeg har han hele dagen, mens han er på jobb, og mange dager er han borte leeeeeeenge.

på kvelden deler vi oppgavene, og gjør alt sammen. men det er jeg som legger han. bysser og synger, han er mest vant til meg og at jeg gjør dette, og sovner lettest da. våkner han på natta er det meg som står opp, eller vi står opp sammen, om han ikke roer seg oppi med oss.

handling gjør vi sammen, for det synest jeg er så stress med baby. inn og ut av bilen, vogn/handletrille, bare kav. han lager middag, og baker brød. han klipper plenen, men jeg gjør det innimellom, kommer an på gutten. ellers gjør jeg alt det andre i huset, samt all klesvask. han ser på seg selv mer som en hjelper når det kommer til husarbeide, så han kan nå gå på snora en gang i blandt, eller støvsuge, om jeg spør.

fordelingen kommer litt an på hvordan dagene har vær, har han mye jobbing, er gutten syk hvem er minst trøtt.

nå sover babyen, og han holder på å rydde etter middagen, vi har hatt gjester, og jeg er sliten. han er grei sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...