fyttikatta Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Det er en ting jeg lurer på. Hvor går grensene for dere perfekte 2. koner når det gjelder eksen. Jeg har lest div innlegg og undrer meg over en del ting. En forteller at hennes mann forvekslet bryllupsdagen med eksens og fant også bilder av eksens hans i lommeboka et år etter de flyttet sammen. Da gir dere perfekte råd om å trekke på skuldrene eller se det morsomme i det, eller rett og slett bare heve seg over det. Vedkommenede blir også beskyldt for å lide av sjalusi vulgaris. Da er det jeg lurer , hvor går deres sjalusi grenser ? Har dere virkelig satt dere inn i hvordan dere ville ha opplevd det hvis det gjaldt dere? Jeg personlig ville blitt sjalu og undret meg over om han virkelig hadde kommet over eksen sin.Spesielt hvis han gikk med bilder av henne i lommeboka ett år etter at vi hadde blitt sammen.Da skulle han ha hatt rimelig tid til å rydde henne bort. Men jeg lider vel av den tabubelagte sykdommen sjalusi vulgaris jeg også.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 Jeg ville vel ikke likt at mannen min forvekslet dager nei... Han hadde sikkert fått hørt den i lang tid, kunne brukt det imot han masse! Og bilder i lommeboka ville ikke vært annerledes.. Min mann hadde 2 fotoalbum når vi flyttet sammen. Der var det sikkert 500 bilder av eksen hans (ikke mor til barnet hans, men dama før meg). Hun hadde vært så elskverdig å kaste alle bilder av mora til dattra hans, så jenta hadde ikke ett eneste bilde av mora hjemme hos far. Men derimot av denne dama, 2 fulle fotoalbum og flere bilder i ramme på rommet hennes.. Huff og huff.. Mannen min ba henne fjerne alle bilder på rommet, forklarte grundig hvorfor, og gikk gjennom fotoalbumene og fjernet de fleste bilder av eksen. Noen er igjen, og det synes ikke jeg er et problem. Det er jo en del av fortida hans, og den vet jeg om, den kan ikke fjernes. Hun var tross alt stemora til jenta i nesten 4 år, og jeg ser ikke noe poeng i å fjerne alle bilder. Jeg har et par bilder av ekser i album jeg også.. Men ville begynt å lure ja hvis han absolutt skulle ha bilder av henne.. Hmm, er ikke helt fri for sjalusi nei......=)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Hun var tross alt stemora til jenta i nesten 4 år.... Det burde vel kvalifisere til samvær med jenta nå? Men det er det vel biomora som skal ha. Hva med å la biomora betale bidrag, og la hu som har vært stemor få være (gratis) barnevakt når dere skal noe?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Helt enig med deg ang bildet og surret med dager.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Ehh, javel...??? Den forrige stemora til stedattra mi hadde en del samvær med jenta lenge etter jeg kom inn i bildet. Bak farens rygg, og det ble masse styr av det. Jeg skjønner at de begge hadde behov for å være litt sammen, men det var noe feil med motivasjonen for samvær i dette tilfellet.. Bare for å irritere og ødelegge (hun har sagt det selv). Sambo sier "er det slutt så er det slutt, og da skal en holde seg unna!!". Eksen hans holdt seg ikke unna, og resultatet var at jenta var veldig forvirra i lang tid. Pappaen hennes fortalte at hun ikke kom tilbake, at hun ikke var pappas kjæreste lenger, mens dama gikk bak hans rygg og tok med seg jenta på masse ting. Hun skjønte ikke hva som foregikk..
ana baroma Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Jeg vile nok smilt litt om guben hadde forveksla datoer, men det er jo sånn jeg er. At andre reagerer anderledes er ikke noe rart:-) Men veeeeldig flaut for mannen da!! Jeg finner masse bilder av exen hans overalt. Til og med bryllupsalbummet står der. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal fjerne det. Det er tross alt fordi gutten skal ha det senere, og kunne kikke i det når han vil. Jeg har funnet bilde av exen i hjerteramme når jeg rydda, men vi lo begge to - det hadde ligget på det rommet leeeenge - mer enn ti år! Ja, jeg tåler mye, men jeg setter mine egne grenser for hva jeg tåler. Jeg vet at min mann er glad i meg, og det er sønnen hans også. Så det er jo bare å finne ut egne grenser selv. Og ikke bry seg om at noen sier du er sjalu. Sjalusi er ikke nødvendigvis farlig, så lenge det er en sunn sjalusi.
Hannemor Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Grensen for sjalusi er veldig forskjellig hos mennesker. Mannen min er veldig sjalu, mens jeg nesten aldri har følt ett snev av sjalusi. Om min mann hadde husket feil dato hadde jeg personlig ikke brydd meg om det, men heller ledd litt og spøkt med det. Kanskje bedt ham ringe til xen i stede. Men ville innerst inne vært litt glad for at han i det hele tatt hadde anstrengt seg for å huske en merkedag, noe som de fleste menn faktisk glemmer. Og heller da til neste år merket av dagen på en kalender, slik at jeg slapp en slik glipp, om det var plagsomt. Jeg nektet også mannen å kaste bilder av xen, både med og uten barn, fordi det er endel av livet hans sammen med personene som er mor til 2 av barna hans. Samme har jeg beholdt mine bilder fra livet med faren til mine 2 barn. Også bryllupsbilder og gaver som jeg fikk av venner og familie av meg til det bryllupet. Akkurat sjalusi rundt en person som mann eller kone har barn med, er noe som sikkert er fryktelig vondt. Også fordi mann stadig blir påmint om den fortiden, og alvoret i den fortiden. Men man burde for sin egen del og for partnerens del, prøve å bearbeide den og gi sin partner tillit. Har ingen gode tips, men går på tillit til at personene nå er sammen med deg. Og det er deg og bare deg han ønsker å være sammen med.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Jeg reagerer bare på en ting: "Da skulle han ha hatt rimelig tid til å rydde henne bort." Er det virkelig slik at man skal rydde bort sitt tidligere liv når man får ny partner? Mine barn har sin far, det er naturlig at det er bilder av ham her i huset selv om jeg har ny mann. På samme måte er det naturlig at min mann har bilder av sin eks siden hun er mor til hans barn. Jeg har også tatt vare på bilder av andre ekser. Kunne aldri funnet på å rive bilder ut av album bare fordi en eks var med på dem.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 Det er ikke snakk om bilder i album og bilder på barnas rom , her er det snakk om bilder i lommeboka til mannen . Er ikke det en vesentlig forskjell ? Jeg anser lommeboka for rimelig personlig. Jeg har selv bilder av eks i album og det har mannen også, men skulle jeg finne bilde av henne i lommeboka til mannen, da hadde det blitt månelyst.
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 he he:) Jeg hadde heller ikke vist nåde om jeg hadde funnet bilder av eksen i mannen min sin lommebok... Synes det høres utrolig spesielt ut, men det kan vel skje hvis man er veldig rotete og har en tykk lommebok med mange gamle kvitteringer og huskelapper osv... Forøvrig aner jeg ikke hva som er inni mannen min sin lommebok, jeg går aldri i lommene hans eller titter i lommeboka. Kanskje jeg burde ta en titt, he he:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå