Gå til innhold

Vanlig at bebier sover mer i perioder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har pleid å sove sjelden på dagen (er 3 måneder), men nå de siste dagene sover han kjempe ofte. Blir trøtt igjenn med en gang han våkner nesten. Ihvertfall etter 1 time. Håper det bare er en soveperiode han er inne i, eller burde jeg reagere?

Er ikke spesielt grnete om dagen heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig med endring av sove vaner hos de små, plutselig sover de kjempe mye, andre dager trenger de ikke mye søvn. Det kan jo være varmen som gjør det også, tuppa mi blir sliten og trøtt av all denne varmen vi har hatt her i midt norge. Men hvis du synes han sover uvanelig mye kan du alltids ta kontakt med helestasjonen, eller fastlegen din.

Det er nok ikke noe å bekymre seg over skal du se.

Ha en fin sommer : )

Skrevet

Noen babyer er sånn at søvn avler søvn. Dvs at hvis de sover mye vil de bli fortere trøtte og ergo trenge like mye søvn videre. Sånn fungerer det med gutten vår ihvertfall:) Det er jo ganske vanlig at 3 mnd gamle babyer trenger en del søvn på dagtid, så jeg hadde ikke uroet meg så lenge h*n virker fornøyd. Hvis allmenntilstanden blir dårligere, matlysten mindre osv hadde jeg nok tatt en tlf til helsestasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...