Gå til innhold

Ønsk meg velkommen inn til dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da kan jeg kalle meg for alenemamma. Jeg er veldig lettet over at jeg endelig har tatt avgjørelsen om å flytte. Men det er flere skjær i sjøen før jeg faktisk kan si at jeg er lettet...

Sønnen vår er 10 mnd, og pappaen mener han skal ha halvparten av omsorgen... Jeg har snakket med Familievern kontoret opptil flere ganger denne uken, og de mener det ikke kan la seg gjøre. Jeg og minsten har flyttet hjem og tilbake til mitt hjemsted. Her har jeg hele familien min og alle vennene.

Avstanden mellom meg og pappaen er 4 timers kjøring, inkludert 2 ferjer.

Han nekter å skrive under på papirer, slik at jeg kan få sendt søknad om stønader o.l. Jeg har prøvd å bestille time, men vi får ikke noe før i august siden alle er på ferie nå.

Jeg er student i permisjon, og ønsker å ta siste året mitt til høsten på en annen skole. Men det ser mørkt ut...

Jeg har ikke penger, ikke leilighet, eiger ingenting. Bor hos mamma og pappa nå, men det går ikke i lengden.

Så lenge han ikke skriver under så får ikke jeg penger... Hvordan skal jeg klare å forsørge gutten min? Må jeg ty til sosialen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke dette, er det nye regler? Da jeg bestemte meg for å bryte ut av forholdet til min eks så møtte jeg opp på trygdekontoret og ingen underskrift av far var nødvendig. Hvorfor skal han skrive under på noe?

Det gikk under en mnd fra det møtet og til vedtaket var fattet. det er jo DU som skal skrive under på at du er alene, ikke han.

Skrevet

Vi må være enig om samværet før jeg kan sende inn papirene... Og det er vi ikke.

Skrevet

Dere må være enig om samværet mht bidraget ja, for det regnes jo ut etter hvor mye han har ungen. Men overgangsstønad, barnetrygd og eventuell kontantstøtte trenger de bare din underskrift på.

Fyll ut søknadene og lever dem til TK, og bestill time når de har tid så tar du resten med dem da...

Om så var kan du jo troppe opp på TK og si "hva skal jeg gjøre da, vente me å gå fra faren til dere er ferdige med ferien?"... Nei, penger må du ha, og penger har du krav på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...