Gå til innhold

hva skal jeg gjøre med gubben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har fått ei nydelig datter for 14 dager siden og desverre så viser det seg at henne også har fått kolikk:-( hun har en storebror ( 1 1/2 år) som også hadde det. Med han så ble det mye mitt ansvar å bære dag og natt.. pappan er en smule egoist og takler lite søvn dålig.. lar heller ungene bare skrike siden det ikke hjelper å bære allikevel.. skjedde endel under storebrors kolikk tid som fikk meg til å spekulere på forholdet vårt..alså når det er tunge tak så må vi dra sammen ikke mot hverandre.. som jeg følte skjedde da.. nytter ikke bli sur og sint på en unge som har vondt fordi man ikke får sove.ut fra denne opplevelsen med barnefar så grua jeg med t hu kom, var sikker på kolikkunge igjen.. og virker som jeg har tatt rett.. men har sagt fra i klar tale at jeg ikke akspeterer at han oppfører seg som sist gang. d tæra på foholdet vårt veldig og det er han klar over.

Desverre virker det som han ikke skjønner alvoret i det jeg har sagt, for også denne gangen trekker han seg unna og lar meg gjøre alt med tuppa. Han sier han ikke takler at hu er så urolig i armene hans( kanskje fordi han nesten ikke har tatt i a ergo ikke kjent med luktene hans og at han kjefter og er sur/stressa)

Vet at det er han jeg vil dele livet mitt med men vet ikke om jeg klarer en ny sånn periode.. han MÅ da skjønne han må hjelpe meg.. at jeg også trenger søvn og la armene mine få henge ned av og til.. ikke bare bære..

vet ikke opp ned på noe.. sukk

klage klage

uansett godt å få tømt seg.. var egentlig mere jeg sku skrive men tuppa våkner og må ikke tro pappa går å henter a.....

mvh

klagete

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, synes IKKE du er klagete.. Dette må ha forstå. Det er ikke bare mamma's ansvar når ungen får kolikk. Vi har vært heldige og sluppet unna, men hører fra mange venner hvor ufattelig slitsomt det er!! Du har akkurat født, og du trenger å samle krefter igjen.. Si til han at uten søvn kan du ikke takle hverdagen ordentlig, og du kan ikke få tatt deg av ungene dine på en riktig måte. Greit nok at han blir sur av lite søvn, det kan alle bli. Men hva med om han står opp om natta når hun hyler, også får legge seg nedpå en time eller to når du har stått opp på morgenen? Går jo an å dele litt på det. Blir jo litt lite familieliv, men det er jo bare for en periode heldigvis. Dette må du uansett snakke ordentlig med han om!! Få han til å innse at du ikke finner deg i så lite hjelp. Føler med deg!!

Skrevet

Men hvis han ikke takler lite søvn.. Da synes jeg faktisk at han skal ta henne på ettermiddagen etter jobb, og på dagen i helgene. Da har han ikke noe å klage på. Det at hun ikke roer seg når han bærer henne er jo noe han burde ta til etterretning. Hvis han ikke hjelper til bedre, så synes jeg du skal dra en annen plass nå. Kan du ikke dra til moren din? Og dessuten, han kan være så trøtt han bare vil, men det er faktisk ikke hans behov det skal fokuseres på nå.

Skrevet

Du blir jo trøtt du oxo, men du har lissom ikke valget med å legge deg når han nekter å ta henne :(

Syns noen menn kan være utrolig ego altså... Men du får få han til å ta henne på ettermiddag, helger osv som hun over her sa :)

Så får du gå å legge deg litt eller finne på noe annet :D

*spenne han i leggen* he he...

Skrevet

.......dere får gjør som vi gjorde pga prematur lita tøtte som skulle flaskemates døgnet rundt;

Vi satte oss ned og fordelte sånn cirka hvem som skulle ha "ansvaret" til hvilke tider.

Resultatet ble perfekt. Ingen sure miner. Ingen som var trøttere enn den andre. Pluss at far faktisk fikk masse tid sammen med tøtta.

Men; Er det imidlertid _viljen_ det står på, så er det faktisk bare du selv som kan vurdere om du gidder et fremtidig liv med en slask.........

Skrevet

Hei!

Jeg fikk også nr to m/kolikk, men gikk virkelig inn for å passe meg i matveien med 2. mann....og det har virkelig hjulpet. Eneste tipset jeg kan gi deg som kanskje gjør hverdagen din litt enklere er dette:

La være å spise melkeprodukter, bær/syltetøy, nøtter, brus/kaffi, løk, kål og sterkt krydret mat. Ikke sikkert ditt barn reagerer på de samme tingene som mine...men verdt å prøve vil jeg tro?

Håper det ordner seg for dere...og lykke til :>

Klem

Skrevet

Eller gå til kiropraktor med en gang.

Skrevet

hvor mange ganger skal man si fra om ting uten at det blir gjort forandringer?? han har en tendens til å bli veldig 3 år når vi diskuterer og det orker jeg ikke..derfor unngår jeg ofte å ta opp ting.. vet det er feigt men orker bare ikke.. spes når tatt opp flere ganger før..

Og hvorfor tar han ikke å tilbyr seg å ta med barna ute slik jeg får en dupp? istede må jeg mase for å få han til å ta med hu ut slik jeg kan blunde.. sku tru han vil at jeg også skal få litt søvn men det betyr jo mer arbeid på han.. han må jo ut å gjøre noe istede for være inne her.. ojojoj.. gud forby.. og i dag hadde jeg i det stille tenkt at når eldstemann sov kunne han ta en trilletur slik jeg fikk duppe.. men da jeg kom opp hadde han lagt gutten og lå selv og sov på sofaen.. han som har sovet i hele natt.. på sofaen men jeg har gått og gått med tuppa som har hatt d vondt i hele natt på soverommet.. jeg ble så skuffa at jeg bare snudde og gikk på rommet igjen.. ( hu roa seg ikke før 2 tiden i dag..holdt på fra 15 i går til 14 idag.. stakkar tupp)

ja..må bli forandringer enten på den ene måten eller den andre.. D er iallefall sikkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...